Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 2

Topic gezien door 285963 bezoekers
Gestart door Johann, wo 28 nov 2012 - 15:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

KNMI Guidance

Diverse Uitvoer laat een consistent beeld zien. Voor wat betreft de neerslagsoort bij het frontaal systeem geeft NESO en Harmonie solid-fraction-neerslag Uitvoer voor de hele periode een goede leidraad. Aandeel sneeuw in het oosten is wat hoger dan in de vorige Uitvoer. Actueel is het in het brongebied (Belgiƫ) van de lucht 1-2 graden warmer dan in de Hir Uitvoer. De neerslag van het frontaal systeem valt in het westen als regen met hooguit kortdurend wat natte vlokken. Meer naar het oosten neemt de droge fractie in de neerslag toe. In het westen en midden is bij het doordringen van de warme lucht 2-3 uur lang een ijsdriehoek tussen 500 en 1500 voet, dus kans op zware ijsaanzetting. In het oosten valt een korte tijd sneeuw overgaand in natte sneeuw mogelijk ook ijsregen, in het noordoosten en oosten valt in de middag enige tijd sneeuw, maar dit is nog onzeker. Een tijdelijke accumulatie van 1-2 cm is mogelijk, maar dit is erg afhankelijk van de intensiteit van de neerslag en de bodemtemperaturen. Of de sneeuw tot gladheid op de wegen gaat leiden is afhankelijk van de wegdektemperaturen, deze liggen momenteel in het NO en O rond nul. De sneeuw zal overal vrij snel overgaan in regen.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

samverhoeven

Het begint hier, in Antwerpen, allemaal een beetje wittig te worden.

Isabelle

Een beetje onder Antwerpen, de regio Lier, een mix van ijs en regen...Denk niet dat het effectief zal sneeuwen, daar is het te warm voor.

VinceBongiovi

Hier in zeeland natte sneeuw en regen

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bacci

Wow en daar is het KNMI, knmi geeft waarschuwing voor sneeuw.


MarcS

Heerhugowaard zal wel (weer) overgeslagen worden?

Kres

In Soest sneeuwt het ! Blijft nog best aardig liggen ook..

Bacci

Zozo temp. in het westen daalt zelfs  :o


Jan van Ooijen

Tussen alle meldingen door kijk ik ook even naar aanstaande donderdag ;)

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter

Zuid-oost brabant meldt licht sneeuw val die blijft liggen :)

Kermisspin

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 03 dec 2012 - 08:41
Tussen alle meldingen door kijk ik ook even naar aanstaande donderdag ;)


Ziet er niet verkeerd uit  :D
Volvo for life!

winter

Vraag nu het neerslaggebied overkomt zal de temperatuur dalen naar het vriespunt of meteen stijgen?
Of eerste dalen en dan later op de middag pas stijgen?

Bacci

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 03 dec 2012 - 08:41
Tussen alle meldingen door kijk ik ook even naar aanstaande donderdag ;)

Geweldig nieuws Jan!

paulh

Dat ziet er niet verkeerd uit :)

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 03 dec 2012 - 08:41
Tussen alle meldingen door kijk ik ook even naar aanstaande donderdag ;)



winter

Neerslag gebied zal in de vroege middag al weg zijn komt hierachter nog een neerslag gebied of laat de radar gewoon niet alles zien?

arjanbruggink

Citaat van: MarcS op ma 03 dec 2012 - 08:32
Heerhugowaard zal wel (weer) overgeslagen worden?
Is dit nu een serieuze vraag???  ???

Maar wat weer een geweldig vooruitzicht in het verschiet!! De (meteorologische) winter gaat zo lekker goed van start.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

MarcS

YES, ik zet gewoon alle pijlen op donderdag  ;D. Vandaag en morgen maar even genieten van de mensen hier die wel sneeuw zien. Of de klaagzang op twitter eens volgen, geweldig hoe mensen zich druk kunnen maken over de sneeuw. Dat de NS nu al treinen uit de running neemt wegens verwachte weer is misschien een beetje overdreven.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal