Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 2

Topic gezien door 285480 bezoekers
Gestart door Johann, wo 28 nov 2012 - 15:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Remy

CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Snowman







Morgen mooi sneeuw zien vallen.
En hopelijk vrijdag en zaterdag met sneeuw mogen spelen  ;)

Bacci

Is dat bovenste kaartje ook voor vrijdag?


Bacci

Citaat van: Snowman op zo 02 dec 2012 - 23:17
Jup
http://www.weatheronline.co.uk/cgi-bin/expertcharts?LANG=en&MENU=0000000000&CONT=nlnl&MODELL=gfs&MODELLTYP=1&BASE=-&VAR=weas&HH=114&ZOOM=0&ARCHIV=0&RES=0&WMO=

Ok, thanks.

Ben benieuwd morgenochtend. Even een vraagje, als het neerslaggebied groter/intensiever wordt dan verwacht, kan er dan meer sneeuw vallen of zal de sneeuw dan sneller overgaan in regen?

Vind het trouwens ook raar dat het KNMI nog geen waarschuwing geeft, ze blijven altijd terughoudend.

Weerextrem

Citaat van: Bacci op zo 02 dec 2012 - 23:25
Ok, thanks.

Ben benieuwd morgenochtend. Even een vraagje, als het neerslaggebied groter/intensiever wordt dan verwacht, kan er dan meer sneeuw vallen of zal de sneeuw dan sneller overgaan in regen?

Vind het trouwens ook raar dat het KNMI nog geen waarschuwing geeft, ze blijven altijd terughoudend.

Nou ik denk dat het niet veel uitmaakt, want zachte lucht komt toch gewoon door ons heen, daarachter wel nieuwe kansen (komende dagen)

Snowman

Ben geen weerman.

Maar zo als het er op dit moment uit ziet krijgen we eerst sneeuw en daarna regen.
De regen zou de sneeuw laten doen verdwijnen als het nog niet verdwenen is door de grondtemperatuur.

Sneeuw valt altijd eerst als regen dan veranderd het in sneeuw. en later weer in regen als het te warm wordt.
Dus ja grote buien is meer sneeuw maar als je dat sneeuw krijgt te zien ligt aan het lucht temperatuur.

Bacci

Citaat van: Weerextrem op zo 02 dec 2012 - 23:33
Nou ik denk dat het niet veel uitmaakt, want zachte lucht komt toch gewoon door ons heen, daarachter wel nieuwe kansen (komende dagen)

Klopt, ligt ook allemaal aan de timing, maar zorgt het er dan voor dat de zachte lucht dan sneller terrein wint? want de zachte lucht komt toch samen met het neerslaggebied, of hoe zit dit precies?

snow!

16 cm sneeuw in het noordoosten op vrijdag volgens de laatste run van gfs

Bacci

Inderdaad GFS geeft vanaf woensdag weer genoeg sneeuwkansen, maar gooit na zaterdag een dikke WC erin, terwijl het dan juist kouder lijkt te worden  :o Maarja is nog lange termijn.

zorba

Actueel al aardig wat sneeuw in Engeland, ook het westen van Nederland momenteel wat vlokken (natte) sneeuw

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

just0408

Hmmm, die <a href="http://buienradar.nl/sneeuwradar">buitjes</a> op de noordzee doen Heerhugowaard aan zie ik nu. Toch maar even kijken buiten, het is hier 0.8 °C.
Ik ben ook niet van steen.

Cdtj3

Citaat van: zorba op zo 02 dec 2012 - 23:59
Actueel al aardig wat sneeuw in Engeland, ook het westen van Nederland momenteel wat vlokken (natte) sneeuw

Wat je ook goed kan zien is hoe de temperatuur achter het front direct al oploopt tot zo'n 10 graden.
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

zorba

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

just0408

Stelt weinig voor die buitjes, de maan is gewoon zichtbaar hier.  ;)
Ik ben ook niet van steen.

Duitje

En de eerste natte sneeuw is zichtbaar op de radar :) Aan de kust loopt de temperatuur al flink op!
@Kees_Zwaan

arjanbruggink

We gaan het zien hier vanmiddag inhet NO. Zat net even op weer.nl te lezen, en was zeer positief over wat ik er las..... Vanaf lunchtijd tot eind van de middag sneeuw  ::) Laat maar komen!!! Lekker ploeteren in de sneeuw met me kleine man 8)
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Kermisspin

KNMI waarschuwd alleen voor gladheid door bevriezing van weggedeeltes.



Goeiemorgen overigens :)

Bron: KNMI
Volvo for life!

Kermisspin

Bij onze zuiderburen is de kaart grotendeels oranje gekleurd  :)

Waarschuwingen voor sneeuw en gladheid (BE)



Bron: KMI.
Volvo for life!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal