Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 2

Topic gezien door 285535 bezoekers
Gestart door Johann, wo 28 nov 2012 - 15:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

KNMI Guidance

Actueel vooral in het zuidwesten nog enkele buien waarbij ook hagel voorkomt. De buien nemen geleidelijk verder af, maar in het kustgebied blijft een enkel exemplaar mogelijk, zeker in het noordwesten en noorden waar de zwakke trog in de isobaren zichtbaar is. Morgen frontale neerslag op passage van de occlusie, de diverse modellen beschrijven zowel het neerslagpatroon als de neerslaghoeveelheid op een vergelijkbare manier. Belangrijkste is echter de vorm waarin de neerslag zal vallen en of deze blijft liggen. NESO en Harmonie solid-fraction-neerslag geeft voor de hele periode een goede leidraad. De neerslag van het frontaal systeem valt in het westen als regen met hooguit kortdurend wat natte vlokken. Meer naar het oosten neemt de droge fractie in de neerslag toe. In het oosten valt een korte tijd sneeuw overgaand in natte sneeuw mogelijk ook ijsregen, in het noordoosten en oosten valt in de middag enige tijd sneeuw, maar dit is nog onzeker. Een tijdelijke accumulatie van 1-2 cm is mogelijk, maar dit is erg afhankelijk van de intensiteit van de neerslag en de bodemtemperaturen. Of de sneeuw tot gladheid op de wegen gaat leiden is afhankelijk van de wegdektemperaturen. De sneeuw zal overigens overal vrij snel overgaan in regen. Een ander aandachtspunt is het verschijnen van een kleine ijsdriehoek in sommige Progtemps.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

just0408

Een <a href="http://www.buienradar.nl">buienlijntje</a> vlak voor de kust van Noordholland beweegt toch gestaag naar het westen.
Hopelijk levert dat een beetje sneeuw op, want de temperatuur is hier nu zowaar gedaald naar 1.0 °C.
Ik ben ook niet van steen.

arjanbruggink

Hmmm, ben wel heel benieuwd hoe het hier in het NO morgen gaat uitpakken. Paar cm sneeuw zijn wel welkom  ;D

Enne reaguurders, welkom!!!
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Sven

Iedereen is ook van harte welkom op de chat, om over de winterse perikelen te praten van morgen

klik hier voor de chat
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

pietjelol

de laatste kaarten zijn zeer goed te noemen voor de winter (ecmwf)

jorentje1997

Citaat van: pietjelol op zo 02 dec 2012 - 20:04
de laatste kaarten zijn zeer goed te noemen voor de winter (ecmwf)
Idd! Hopelijk blijft dit staan!

Als het blijft staan kan ik jullie nu al vertellen dat de winter 2012-2013 een succes zal worden!!

Dennis

Citaat van: pietjelol op zo 02 dec 2012 - 20:04
de laatste kaarten zijn zeer goed te noemen voor de winter (ecmwf)

:) yep

gilleeesss

Het is mooi ;) zeer mooi. Maar nog 9dagen ver.

TaL

Citaat van: jorentje1997 op zo 02 dec 2012 - 20:05
Idd! Hopelijk blijft dit staan!

Als het blijft staan kan ik jullie nu al vertellen dat de winter 2012-2013 een succes zal worden!!

Lol ja, dan krijgen we een week zo'n kaarten en weer en daarna een bulderende WC, idd het was een succes ;D

Alle gekheid op een stokje, zo'n kaarten zijn mooi maar nog belange niet in betrouwbare termijn, en ook al komen ze uit, niets zegt hoelang dan , het kan nog allen kanten uit, maar kansen zijn idd kansen .. :)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Johann

Citaat van: gilleeesss op zo 02 dec 2012 - 20:10
Het is mooi ;) zeer mooi. Maar nog 9dagen ver.

Afgezien van de nog lange verwachtingstermijn vind ik deze  kaarten niet echt bijzonder ! Althans niet voor winterse ontwikkelingen. Cyclonaal oost met neiging naar zuidoost (tricky), ook het hoog ligt niet gunstig, resp. de koude lucht kan de Benelux niet bereiken of slechts via een grote omweg. Ander probleem is dat wanneer het afgesnoerde hoogtelaag westelijker of noordelijker komt te liggen het einde oefening is. Positief wederom dat de Atl. Oceaan ook in het verdere verloop geblokkeerd blijft (meridionaal).
Wordt vervolgd zullen we maar zeggen  ;)
   

Roan

Citaat van: wesleylollol op zo 02 dec 2012 - 14:02
ja maar heb je een link van een site want ik wil hem ook bekijken :)
linkje staat eronder, maar hier nogmaals dan
wetter3.de/animation.html dan vervolgens in de dropdownmenu naar de laatste gaan (schneefallgrenze)


Ik ben trouwens reuze benieuwd naar morgen, ik hoop dat de ijzel uitblijft hier in het noorden

Dennis

Citaat van: Johann op zo 02 dec 2012 - 20:33

Positief wederom dat de Atl. Oceaan ook in het verdere verloop geblokkeerd blijft (meridionaal).


ging mij idd om de blocking  ;) westcomponent moet er een keer uit

Joep

Jan de lijn Leeuwarden Terneuzen dat geeft voor een deel van het westen
ook sneeuw toch?  :)

Jan van Ooijen

Citaat van: Joep op zo 02 dec 2012 - 21:07
Jan de lijn Leeuwarden Terneuzen dat geeft voor een deel van het westen
ook sneeuw toch?  :)

Zou er maar niet al te hard op hopen
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 02 dec 2012 - 21:11
Zou er maar niet al te hard op hopen
Jan eventjes een vraagje, die hirlam van jou, dat is een betaalversie zeker? En is de nieuwste al binnen of komt die pas later? (welke uren komt die).


Joep

Dit is de lijn Leeuwarden Terneuzen.
Sneeuw dan toch aardig westelijk denk ik ?



Ries

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 02 dec 2012 - 17:20
Extra weerbericht is klaar en is te lezen op: http://goo.gl/jpqHV
tot 5cm sneeuw hier, en te zien vanaf 11/12u tot 15u ongeveer sneeuw voor de regen het overneemt? Kickuh, me like! Hopen dat het nét wat later komt, zodat de ondergaande zon zorgt dat de temps zo dalen dat de regen het niet overneemt hier en het dinsdagochtend nog wat wit is :) Kijk errug uit naar morgen! ;D

just0408

Ach, misschien loopt het toch allemaal wat anders en gaat het hier ook gewoon sneeuwen.  ;)
Ik ben ook niet van steen.

Powered by EzPortal