Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 2

Topic gezien door 285543 bezoekers
Gestart door Johann, wo 28 nov 2012 - 15:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Nieuwe pluim, Oper maakt rare sprongen. Gemiddelde (gele lijn) rond of iets boven het vriespunt

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bacci


jorentje1997

Citaat van: Bacci op za 01 dec 2012 - 22:44
Wordt een leuke dag maandag :)

Maandag zal er gewoon sneeuw vallen dat is al zeker.. En mijn grote teen zegt dat zelfs aan de kust even sneeuw kan vallen.
Het enige jammere is, het is eigenlijk gewoon een regenstoring vooraf gegaan door wat sneeuw of winterse buien. Dus lang zal deze er niet liggen.

Maar het blijft leuk ookal ligt het er niet lang!
En als je verder volgende week induikt kun je alleen maar blijer worden ;D

zorba

Citaat van: Joep op za 01 dec 2012 - 20:20
Enorme inslag hier net schrok me dood

Ja hoorde ik ook, dat was gewoon een vuurwerkbom..  ;D
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Danny

GFS laat in de 18z run geen sneeuw meer voor de kust zien. Neerslag lijkt wat later te komen dan in eerdere runs waardoor aan de kust de temp. al te ver op kan lopen op maandag ochtend. Voor midden en oost Nederland wel eerst sneeuw op de kaarten die dan later ook over zal gaan in regen.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jan van Ooijen

Maandag zal het een bende worden als deze kaarten uit gaan komen, meestal het geval als de eerste sneeuw van het seizoen valt. Iedereen volop in de remmen op de snelweg en de NS weer problemen.....





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Isabelle

Ben ik blij dat ik niet de baan op hoef om naar mijn werk te rijden  8)


Arend

Grote puinhoop in de pluimen vanaf volgende week vrijdag. Maar gelukkig valt het allemaal buiten de betrouwbare termijn. Wordt volgende week op deze manier weer een spannend weekje pluimen/kaarten kijken.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Bacci

Een leuk begin van de winter, behalve de regen  :-\

Maandagochtend neemt de bewolking van het westen uit snel toe en halverwege de ochtend gaat het van het zuidwesten uit regenen. In het midden en oosten valt enige tijd (natte) sneeuw. De (natte) sneeuw gaat in de loop van de dag van het westen uit over in regen. De temperatuur in de neerslag is slechts 1 a 2 graden boven nul, in de loop van de middag en avond stroomt er zachtere lucht het land binnen en loopt de temperatuur van het westen uit verder op naar 5 a 6 graden. De zuidenwind neemt in de ochtend toe naar matig tot vrij krachtig, aan zee krachtig tot hard. Later in de middag en avond draait de wind naar west en blijft stevig doorstaan. (Bron: KNMI)

Nopie

Hier in het westen al bijna heel de dag regen met af en en toe zeik natte flatsen ertussen, en dan te bedenken dat het vele cm sneeuw had kunnen zijn:( Nu graad of 3

just0408

'Zeiknatte flatsen' hebben we niet zoveel aan inderdaad. Dat schiet niet op! :D
Ik ben ook niet van steen.

Dennis

Maandag ligt de vorstgrens in NO/O op 200m

KNMI Guidance 2/12/12 Maandag De neerslag van het frontaal systeem maandag valt in het westen als regen met hooguit kortdurend wat natte vlokken. Wat oostelijker valt enige tijd als natte sneeuw mogelijk ook ijsregen, in het noordoosten en uiterste oosten valt in de middag enige tijd (circa 3 uur) sneeuw. Een tijdelijke accumulatie van enkele cm is mogelijk. Bij de occlusie alleen regen. Totale hoeveelheden circa 5 mm.In aanhoudende matige sneeuw kan in het uiterste oosten en het noordoosten de temperatuur tijdelijk tot dichtbij nul dalen.


Joep


ron12

alleen zuid limburg onder nul geweest afgelopen nacht,waar blijft de kou nou vroege deze jongens zich af
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jan van Ooijen

Het gemiddelde ligt iets hoger ten opzichte van de voorgaande keren, na 10 dagen weer kouder?

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

GFS, Hirlam en NAE (UKMO high res.) gaan allemaal voor sneeuw morgenvroeg





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Nieuwe pluim ook weer binnen, gemiddelde liggen in de nachten onder het vriespunt en overdag iets boven het vriespunt

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal