Welk weerstation heb jij ?

Topic gezien door 19144 bezoekers
Gestart door Wouter Pringels, za 25 feb 2012 - 11:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wilfred Janssen

Citaat van: Johann op zo 26 feb 2012 - 10:50

Ben het met Wouter eens, lekker zo laten vwb wind (hoogte anemometer) gezien het open terrein.
In plaats daarvan zou ik de Davis met UV en Solar straling uitbreiden   :P

Ciao Johann

Die uitbereiding met solar is wellicht voor in de toekomst ;) Eerst maar eens kijken hoe het weerstation 2012 doorkomt.

Groet Wilfred
Operationeel meteoroloog bij Weerplaza
Meer weer: https://twitter.com/WilfredJanssen_

Graphicnizor

ja die heb ik er ook beiden opzitten :) leuke extras iig :)

Graphicnizor

@ de davis VP2 users, ik krijg de data maar niet op de website, en ook de interval die nu op t langs staat komt niet door, krijg maar steeds 3 dagen met weatherlink * gromt *

Johann

Citaat van: Graphicnizor op zo 26 feb 2012 - 14:17
@ de davis VP2 users, ik krijg de data maar niet op de website, en ook de interval die nu op t langs staat komt niet door, krijg maar steeds 3 dagen met weatherlink * gromt *

Wat is precies het probleem ? Bedoel je data van de ISS (via de console)  of de schermoutputs van Weatherlink hier op het forum ??


Marcel

Ik heb wel zitten denken om een weerstation aan te schaffen, maar ik kan hem hier nergens goed plaatsen  :-[
dus kijk ik gewoon bij de gegevens van andere weerstations  ;D
Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Graphicnizor

Citaat van: Johann op zo 26 feb 2012 - 18:05
Citaat van: Graphicnizor op zo 26 feb 2012 - 14:17
@ de davis VP2 users, ik krijg de data maar niet op de website, en ook de interval die nu op t langs staat komt niet door, krijg maar steeds 3 dagen met weatherlink * gromt *

Wat is precies het probleem ? Bedoel je data van de ISS (via de console)  of de schermoutputs van Weatherlink hier op het forum ??

Nou ik heb zon datalogger maar even eerst een vraagje daarover, kun je maximaal een dag op de logger zien ? 512 logs
want het maakt niet uit wat ik doe, ik krijg via weatherlink maar 3 dagen te zien. en dat moet langer kunnen, heb de interval op 1x per uur staan ( oid )

En dan nog de data op de website krijgen ( als in live weerstation met werkende metertjes )

Johann

Citaat van: Graphicnizor op zo 26 feb 2012 - 21:15
Citaat van: Johann op zo 26 feb 2012 - 18:05
Citaat van: Graphicnizor op zo 26 feb 2012 - 14:17
@ de davis VP2 users, ik krijg de data maar niet op de website, en ook de interval die nu op t langs staat komt niet door, krijg maar steeds 3 dagen met weatherlink * gromt *
Wat is precies het probleem ? Bedoel je data van de ISS (via de console)  of de schermoutputs van Weatherlink hier op het forum ??
Nou ik heb zon datalogger maar even eerst een vraagje daarover, kun je maximaal een dag op de logger zien ? 512 logs
want het maakt niet uit wat ik doe, ik krijg via weatherlink maar 3 dagen te zien. en dat moet langer kunnen, heb de interval op 1x per uur staan ( oid )
En dan nog de data op de website krijgen ( als in live weerstation met werkende metertjes )

Vlgs mij kan de Datallogger tot 6 maanden opslaan, afh natuurlijk van de tijdsintervallen. Kijk eens op de diverse forums voor meer info en config. van Weatherlink. Daar gaat het wrs ergens fout. Ik gebruik zelf WeahterDisplay dus kan je niet zo 1op 1 helpen.

Ciao Johann

Sven

Mooie weerstations :) gaaf dat met die zonnepaneeltjes, nog nooit gezien.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Graphicnizor

Ja! die wil ik ook nog hebben, en dan niet te vergeten de heater :)

Wouter Pringels

Ja is wel gemakkelijk word je station opgeladen overdag, duurt dan ook langer voor het vervangen van je batterijen.

Johann

Citaat van: Pringelz op ma 27 feb 2012 - 16:45
Ja is wel gemakkelijk word je station opgeladen overdag, duurt dan ook langer voor het vervangen van je batterijen.

De batterij in de Transmitter (TK) wordt niet opgeladen, enkel de zgn "goldcap (condensator)".  Deze "ondersteunt" de TK batterij mn. in de nacht en tijdens de korte dagen in de winter wanneer de zon weinig schijnt en daardoor langer meegaat. Daarnaast stuurt een apart zonnepaneeltje de actieve koeling aan (overdag) om warmtestuwing onder de lamellen te voorkomen !

Vb Davis ISS Tranmitterkit, let op lekken bij de gesoldeerde pootjes !


Tip; controleer regelmatig de Goldcap, de ervaring bij de davis weerstation is dat ie na ongeveer 2 jaar kan gaan uitlopen (lekken) en daardoor storingen gaat geven in de vorm van uitval van weerdata van de Davis ! Tevens de batterrij in de ISS maar ook in de Console (Envoy) elk jaar controlleren op "lekken" en liefst voor de zekerheid elke 2 jaar uitwisselen.

meer ervaringen en tips weerstations welkom




Wouter Pringels

Dankje voor de uitleg Johann, ik wist niet echt dat het zo ging. Op mijn VUE zit ook een zonnepaneeltje, zal dus hetzelfde effect hebben dus ?

Johann

Citaat van: Pringelz op ma 27 feb 2012 - 19:37
Dankje voor de uitleg Johann, ik wist niet echt dat het zo ging. Op mijn VUE zit ook een zonnepaneeltje, zal dus hetzelfde effect hebben dus ?

Ja, ongetwijfeld. Ik heb nog geen (weinig) ervaring met de VUE. Bij het netwerk van MeteoCentrale werken we veel met de Davis (en verder ook Thies) Daarnaast staan er hier en daar een paar exoten (test) opgesteld. Inmiddels heeft het Zwitserse MC netwerk een stuk of 370 weerstations in gebruik (meten = weten)   ;)

Ciao Johann




Wouter Pringels

Citaat van: Johann op ma 27 feb 2012 - 19:44
Ja, ongetwijfeld. Ik heb nog geen (weinig) ervaring met de VUE. Bij het netwerk van MeteoCentrale werken we veel met de Davis (en verder ook Thies) Daarnaast staan er hier en daar een paar exoten (test) opgesteld. Inmiddels heeft het Zwitserse MC netwerk een stuk of 370 weerstations in gebruik (meten = weten)   ;)

Ciao Johann

Ja, zit ook zo'n batterij in zoals bij jou. De VUE staat mooi naar het zuiden gedraaid, hierdoor wordt ook automatisch de windvaan ingesteld las ik. En dat is wel een heel pak weerstations daar in het MC netwerk !

Tricker

Hier is halver wegen Januari een weerstation aangeschaft.. Ik heb ook een Davis Vintage Pro 2 gekocht, alleen heb nog geen datalogger dus kan jammer genoeg nog geen data op de pc zetten. Ben er mee bezig om volgende maand de logger aan te schaffen :)

Hij staat op het dak ongeveer 10m hoog

Johann

Citaat van: Tricker op wo 29 feb 2012 - 14:20
Hier is halver wegen Januari een weerstation aangeschaft.. Ik heb ook een Davis Vintage Pro 2 gekocht, alleen heb nog geen datalogger dus kan jammer genoeg nog geen data op de pc zetten. Ben er mee bezig om volgende maand de logger aan te schaffen :)
Hij staat op het dak ongeveer 10m hoog

Maar hoe doe je dat dan met de weerdata van de ISS ?
Zonder Datalogger geen verbinding met VP console ?

Ciao Johann

Westkapellegek

Sinds 2 jaar heb ik een TFA Nexus pro. Ik heb er een schotelhutje omheen gebouwd en de regenmeter van verwarming voorzien voor sneeuw (helaas weinig kunnen testen deze winter, tot nu toe). De windmeter staat op 10m hoogte, boven de nok van het dak uit. Ik ben er best tevreden mee, in ieder geval voor vrij lage prijs die het betreft.

gr Niek

Daisy

Ik heb een alecto WS4000

vind het wel een grappig ding en hij geeft aan wat ik wil. Als ik me meer ga verdiepen wellicht dat er dan een meer professionelere aan gaat komen.
All glory to the hypnotoad!
www.twitter.com/mrs_sekhmet

Graphicnizor

iemand had me gemailed dat hij me evt wel zou willen helpen met weerstation maar kan mail nergens meer vinden  :-[
kan die persoon m nog n keer sturen svp?

mauriceb

Ik heb een Alecto, ik meen een 3500 detijds in de aanbieding bij de gamma. Gaat wel binnen 1 a 2 jaar vervangen worden voor wat nieuws. Ik zit alleen met de windmeter waar ik echt compleet niets aan heb in een woonwijk.

Powered by EzPortal