Minder orkanen verwacht in 2012

Topic gezien door 2299 bezoekers
Gestart door aloa, wo 04 apr 2012 - 19:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

aloa

Minder orkanen verwacht in 2012




Het Atlantisch orkaanseizoen van 2012 belooft minder hevig te worden dan gewoonlijk. De vooruitzichten die Amerikaanse meteorologen vandaag hebben gepubliceerd maken gewag van tien zware stormen, waarvan er vier orkanen kunnen worden. Het orkaanseizoen loopt van juni tot en met november.

De meteorologen van de universiteit van Colorado verwachten dat de activiteit van tropische cyclonen een kwart minder zal zijn in vergelijking met de gemiddelde activiteit. In 2011 lag de activiteit bijna de helft hoger.

De onderzoekers raden de bevolking van de Amerikaanse oostkust toch aan om opnieuw zoals elk jaar de gebruikelijke voorrangsmaatregelen te nemen.

hln


Fren

Zul je zien dat juist in een rustig seizoen de paar orkanen die ontstaan wel aan land gaan komen  :-\
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

aloa

Voorspelling Weather Channel

Ook Weather Channel voorspelt minder stormen dan gemiddeld. Het Amerikaanse weerbureau voorspelt 11 stormen waarvan 6 orkanen en 2 categorie 3 of meer. Zoals op het onderstaande plaatje is te zien...het zegt niets over eventuele slachtoffers/schade. 1 orkaan kan genoeg zijn om veel ellende te veroorzaken.







http://wxch.nl/Ig7YKq

http://www.weather.com/weather/hurricanecentral/article/2012-hurricane-season-forecast_2012-04-24

Roan

we zullen wel weer zien, ik geloof geen barst van die voorspellingen! Waar baseren ze het op?

aloa

Citaat van: Roan op wo 25 apr 2012 - 16:05
we zullen wel weer zien, ik geloof geen barst van die voorspellingen! Waar baseren ze het op?
Temperatuur van het water, wel of geen El Nino, verleden etc...
Volgens mij zitten ze altijd wel redelijk goed. Maar het is niet 100% betrouwbaar.

Fren

Zal me benieuwen of ze dit jaar weer mazzel hebben, net als landen als Haïti enzo :{
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

Powered by EzPortal