Onweerskansen 20 & 22 juni

Topic gezien door 7741 bezoekers
Gestart door TMCThomas, di 20 jun 2023 - 01:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Baksteen2005

Hier in dit deel van de achterhoek nog droog en zeer plakkend warm
Wel al verandering te zien in de lucht

rikmulder

In Utrecht begint het nu een beetje te regenen met flinke druppels en rommelt het al aardig  ;D

Der RoX



Leiden wil niet, wat bizar. Elke keer weer!

(e) 17:06

Valt nu wel wat neerslag en in de verte gerommel
WiNtEr!!11!1!@

TMCThomas

Kunt op de temperatuurkaart mooi zien waar de buien vallen momenteel.


Joep

Onweer valt allemaal erg mee terwijl we in een zware bui zitten. Veel regen dat wel

Armand

Hier in Limburg dreigende lucht, benauwd en veel wind. Voorlopig nog niets significants in de aanvoerrichting. Ben benieuwd of we nog wat gaan meepikken.

Caps

Hier in Schiedam, weinig regen gevallen, terwijl in Rotterdam als bakken uit de hemel valt, heel plaatselijk die buien

dennis089

Citaat van: Armand op di 20 jun 2023 - 17:21Hier in Limburg dreigende lucht, benauwd en veel wind. Voorlopig nog niets significants in de aanvoerrichting. Ben benieuwd of we nog wat gaan meepikken.

Niet deze keer Armand. De weergoden hebben m'n smeekbedes gehoord dat ik warmte wou en die krijgen we deze nacht xP

boxer

Citaat van: Joep op di 20 jun 2023 - 17:16Onweer valt allemaal erg mee terwijl we in een zware bui zitten. Veel regen dat wel

Kockengen bij Breukelen niet Normaal zoveel CG en Cc. Bak met enorme wind en regen voor 3 mnd

Doet na 4 hernia operaties en een net ingebouwde neurostimulator toch een klein vreugde dansje.
Man wat is dit la g geleden

Armand

Citaat van: dennis089 op di 20 jun 2023 - 17:28Niet deze keer Armand. De weergoden hebben m'n smeekbedes gehoord dat ik warmte wou en die krijgen we deze nacht xP

Haha, verrassing zit in een kleine hoek. Een beetje regen zou al fijn zijn (voor de natuur). Heb je ook meer aan dan die stortbuien.

Overigens, mocht het vandaag niet lukken qua regen in Limburg, dan krijgen we die donderdag wel. Dan staat er voor het zuidoosten van Nederland en Belgiƫ potentieel behoorlijk wat regen op het programma.

dennis089

Citaat van: Armand op di 20 jun 2023 - 17:31Haha, verrassing zit in een kleine hoek. Een beetje regen zou al fijn zijn (voor de natuur). Heb je ook meer aan dan die stortbuien.

Overigens, mocht het vandaag niet lukken qua regen in Limburg, dan krijgen we die donderdag wel. Dan staat er voor het zuidoosten van Nederland en Belgiƫ potentieel behoorlijk wat regen op het programma.
Dat zag ik idd. Tot 20mm werd er veelvuldig berekend door pluim.

olivetomato

Pfff.... Vroeger noemden we dit een mals buitje. :)
Shine on you crazy Diamond

Serge

Brummen vooralsnog niets, wel gerommel in de verte....westelijk.... Veluwe denk ik
Waar is mijn cape

Serge

Buien hebben (zoals vaak) moeite bij Arnhem de rivier over te komen en richting oosten te trekken 
Waar is mijn cape

Wittekerst

Nou hier mag het geen naam hebben. Geen significante regen en een klapje of 4 gehoord.

Baksteen2005

Citaat van: Serge op di 20 jun 2023 - 18:02Buien hebben (zoals vaak) moeite bij Arnhem de rivier over te komen en richting oosten te trekken

En voor halle splitsen onweersbuien regelmatig .. merken we .. maar we houden moed en hoop !

Channiej

Citaat van: Serge op di 20 jun 2023 - 18:02Buien hebben (zoals vaak) moeite bij Arnhem de rivier over te komen en richting oosten te trekken

Wij zitten precies tussen de rivieren in (Wijchen), waar normaal het allemaal instort voor het bij ons is, lijkt dat we dit jaar continue de volle lading krijgen. Vervolgens net boven ons zakt het hele zooitje in elkaar. Net zoals nu....

Baksteen2005

Trekt hier net langs


dorian

In Bussum stelde het weinig voor. Reguliere onweersbui, volgens mij alleen CC, niet extreem veel neerslag, wel wind maar geen echte valwind, geen hagel. Wellicht dat het elders heftiger was...

dennis089

Heerlijk zo'n verkoelend buitje. Woonde ik nu maar in Zeeland waar het sowieso koel is xD

Powered by EzPortal