Winter Discussietopic 2020/2021 deel 2

Topic gezien door 103891 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 05 feb 2021 - 09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Der RoX

Citaat van: flyineddy op wo 24 feb 2021 - 18:05Toch net niet!
19,8 in Arcen als maximum en de temperatuur is inmiddels alweer aan het dalen:

Eddy.

Zit redelijk in de buurt van Arcen en het was prachtig weer vandaag 👌

Edit 23:08u:


Richting frisse nachten en nachtvorst? 😏


EC MIDDEN:


WiNtEr!!11!1!@

TMCThomas

Het hoog dat ons de afgelopen tijd de warme lucht bracht trekt langzaam weg, maar een nieuw hoog zien we tegelijkertijd al weer ontstaan, deze heeft echter een andere positie waardoor de wind uit een noordelijkere hoek gaat waaien (later ook oost) en de temperaturen dus dalen, overigens zijn de waardes waar we naar dalen nog steeds boven normaal.



Als je naar de pluim kijkt (zeker in het oosten) valt het op dat het een mooie zaagtand is, oftewel het hoog brengt ook weer aardig wat zon met zich mee. Samen met met een lage windsnelheid zal ondanks de lagere temperaturen gewoon lente achtig aan blijven voelen. De doorstijgende zonkracht helpt daar ook mee.





Vanavond/Vannacht kan vooral in het oosten en zuiden een beetje regen te vallen, maar dat lijkt voorlopig weer de laatste neerslag te zijn.

flyineddy

Actueel een flink temperatuurverschil in Nederland.
Van 7 graden op Vlieland tot 18 graden in Limburg.

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

Der RoX

EC lust nog wel een worst hoor.
WiNtEr!!11!1!@

vossejongk

Woensdag toch de 20c gehaald op mijn weerstation in Voorst :)

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

flyineddy

Het KNMI is er vroeg bij. Ze komen nu al met een waarschuwing voor dichte mist aankomende nacht.
Dat zie je niet vaak, dat ze al zo ver van tevoren waarschuwen voor mist.

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

zwoof

Afgelopen week zijn er (zoals verwacht) weer een flink aantal nieuwe warmterecords bijgekomen.
Het aantal warmte records in 2021 staat nu op een totaal van 10, tegenover 0 koude records.




Bron: Datagraver.com

Adrie

Volgens de berichten die ik elders lees kunnen de korte mouwen vanaf donderdag weer de kast in,en de lange mouwen weer de kast uit 8)

4seasons

Citaat van: Adrie op zo 28 feb 2021 - 13:41Volgens de berichten die ik elders lees kunnen de korte mouwen vanaf donderdag weer de kast in,en de lange mouwen weer de kast uit 8)
Jammer.

Het is hier, al vrijwel de hele dag, zo mooi zonnig weer. :)

Dat kunnen we nu, zeker gezien de huidige omstandigheden/maatregelen, goed gebruiken.


Der RoX

Februari was in De Bilt uiteindelijk 0.4 graden te warm.
Binnenkort maar een paar nachtjes lichte nachtvorst?  8)

Maart roert zijn staart enzo...
WiNtEr!!11!1!@

zwoof

EC komt vandaag in de 00Z run met wat sneeuwopties voor volgende week.  







X-treme

Wat een temperatuurverschil vandaag  :o

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

Edit:

Ik zie dat het lentetopic is geopend.
Gaan we nu alleen daar verder, of gaan we tussen de 2 topics wisselen?
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

TMCThomas

Citaat van: X-treme op wo 03 mrt 2021 - 14:25Ik zie dat het lentetopic is geopend.
Gaan we nu alleen daar verder, of gaan we tussen de 2 topics wisselen?

Deze loopt nog even door mocht er toch nog iets van winter komen, maar de focus gaat meer op het lente topic.

Joep

Ec sneeuwkans volgende week

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

Der RoX

Ver weg, maar waarom niet eigenlijk  8)
WiNtEr!!11!1!@

zwoof

In Groningen en Twente is het vanmorgen tot matige vorst gekomen.
Wellicht zijn er morgen ook weer wat tienden aan hellmannetjes te noteren.  ;)


flyineddy

Citaat van: zwoof op vr 05 mrt 2021 - 07:59In Groningen en Twente is het vanmorgen tot matige vorst gekomen.

Eelde ligt in Drenthe hoor, inclusief "Groningen Airport Eelde".  ;)
Of staat het weerstation net over de provinciegrens? ;D

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

zwoof

Citaat van: flyineddy op vr 05 mrt 2021 - 11:10Eelde ligt in Drenthe hoor, inclusief "Groningen Airport Eelde".  ;)
Of staat het weerstation net over de provinciegrens? ;D

Eddy.
Oh excuus.... :-[

Het vliegveld van Groningen ligt inderdaad in Drente. Die Grunningers doen ook altijd krang. ;D
Maar als je goed kijkt naar de kaart, kwam het ook in Groningen tot matige vorst.  ;)

zwoof

Wederom matige vorst vannacht op meerdere plaatsen. Ditmaal is het ook tot matige vorst gekomen in de Bilt dat deze winter tot nu toe 37 vorstdagen mag noteren.
(@ Flyineddy: In DRENTHE kwam het ditmaal niet tot matige vorst en in tegenstelling tot gisteren in Groningen evenmin!)  ;)



Opvallende koud/warm plekjes zijn Wijk aan zee en Lauwersoog.  Het is gisteren overigens gemiddeld net niet koud genoeg geweest voor hellmann punten. Twente was met 0,4 graden gemiddeld het koudst. Ik neem aan dat, gezien de vooruitzichten, de hellmann puntenrace hiermee wel gelopen is nu.

flyineddy

Citaat van: zwoof op za 06 mrt 2021 - 08:55(@ Flyineddy: In DRENTHE kwam het ditmaal niet tot matige vorst en in tegenstelling tot gisteren in Groningen evenmin!)  ;)

Nou, dat vind ik maar matig hoor...  :(

 ;D

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

Powered by EzPortal