Avondklok met sneeuw?

Topic gezien door 2688 bezoekers
Gestart door Vindead, do 04 feb 2021 - 17:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Blijf je, ook als er straks sneeuw ligt, braaf binnen na 21:00?

Ja, totaal geen problemen mee
5 (20.8%)
Ja, met pijn in het hart
6 (25%)
Nee, nu er sneeuw ligt laat ik mij niet tegenhouden
9 (37.5%)
Nee, deed ik sowieso al niet
3 (12.5%)
Misschien/weet niet
1 (4.2%)

Totaal aantal stemmen: 24

Vindead

Goedemiddag, ik weet niet hoe het met jullie gaat, maar ik ben in licht euforische stemming aan het geraken na alle berichtgeving over de sneeuwval die ons te wachten staat.

Wat is dat dan toch heerlijk om 's avonds of 's nachts te wandelen door een wit landschap. De stilte dankzij de dempende werking van het sneeuwdek en het geluid van de knersende sneeuw onder je schoenen. ::)

Maar toen bedacht ik mij:
De avondklok :-X

Ik wil zeker niet oproepen tot burgerlijke ongehoorzaamheid, maar...
Het lijkt erop dat we winterse omstandigheden gaan krijgen zoals je ze niet (vaak) meer ziet.

Een uitgelezen kans om te genieten, corona-technisch gezien is de kans dat je iemand in de open buitenlucht besmet nihil.
Ik acht de kans toch vrij groot dat ik hiervan ga genieten, ook na 21:00.
Het mag niet formeel gezien niet, maar ik vind het in moreel opzicht te verantwoorden.
Een illegale ondergrondse rave party zou een ander verhaal zijn.

En tja, een eventuele boete van €95,-
Laat ik het zo zeggen, ik zou graag €95,- betalen aan de weergoden om af te spreken dat we in 2022 ook een dik gesloten sneeuwdek krijgen.

Dus, wat is jullie afweging hierin?  8)

flyineddy

Als er na 21:00 uur een mooi pak sneeuw is ga ik gewoon naar buiten en er van genieten. Bovendien, niks zo gezond als frisse buitenlucht. Veel beter dan met het hele gezin in huis elkaars adem te recirculeren.

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

blabla

Ik hield me sowieso al niet aan dit soort tirannieke maatregelen, en heb al meerdere akw'tjes gehad. ;D Maar we zitten in Denemarken op het moment, en hebben gelukkig nu niets van doen met een avondklok. Vanochtend wakker geworden met een mooi pak sneeuw. Ik hoop dat het een sneeuwbui wordt van ongewone proporties. Geniet ervan!

Powered by EzPortal