Winterdiscussie topic 2018/2019 Deel 2

Topic gezien door 133220 bezoekers
Gestart door Armand, di 15 jan 2019 - 15:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

gilleeesss

Citaat van: SniperEye op vr 01 feb 2019 - 20:55
Uhhh de laatste kaartjes geven de cumulatieve aan. En ik lees daar geen 10 cm.... Probeer jezelf niet rijk te rekenen, dan valt het namelijk altijd tegen.

Das sneeuw per 3h toch. En ik zie 6-9u aan sneeuw,dus ;)

Btw, ik lig niet in de sneeuwzone hoor. Dus het is niet hopen dat het zoveel word voor mezelf.

Joep

Citaat van: gilleeesss op vr 01 feb 2019 - 21:00
Das sneeuw per 3h toch. En ik zie 6-9u aan sneeuw,dus ;)


Btw, ik lig niet in de sneeuwzone hoor. Dus het is niet hopen dat het zoveel word voor mezelf.

In Belgie kan volgens Ec 10-15 cm vallen misschien meer. Zw Nederland mogelijk 7 cm. Maar alle modellen verschillen van locatie, van hoeveelheden wel of geen sneeuw. Echt snowcasten morgen...

Hieronder EC

winter67

Als ik het zo bekijkt moet het om het gebied gaan waar de cirkel omheen is getrokken volgens noodweercentrale zou dit gebied naar het noorden koersen waarbij het in nl zou kantelen meeste neerslag in omgeving Brabant Zeeland als de timing goed is kan er aardig wat sneeuw vallen maar vrees natte troep
( kan foto niet uploaden gaat om het gebied ten noorden van Frankrijk)

gilleeesss

Hirlam berekent een neerslagsom van 30+!!!! In centraal belgie? En kans op sneeuw? Whatthe... zal zoiezo niet allemaal sneeuw zijn lijkt me. Of zouden ze een verrassing krijgen?

winter67

Gfs is toch verrassend ong 5 cm bij grens Belgiƫ en laat een sneeuwfront zien in zuidelijke deel nl. Zeer wss natte sneeuw

Joep

Citaat van: winter67 op vr 01 feb 2019 - 22:54
Gfs is toch verrassend ong 5 cm bij grens Belgiƫ en laat een sneeuwfront zien in zuidelijke deel nl. Zeer wss natte sneeuw

Ja mooie sneeuwrun

gilleeesss

Stel je maar voor dat dit langs kwam als het 3 graden kouder was ofzo

Anyway, sommige modellen berekenen zelf amper neerslag, sommige veel neerslag, maar meeste lijkt op Regen of smeltende sneeuw te vallen, sommige modellen gaan het ook laten sneeuwen voor een tijd, ik ben benieuwd hoe de radars er uit gaan zien wnr ik opsta ;) Het blijft spannend, ik duim alvast mee voor mijn mede landgenoten :)

Mrkos

Helaas vallen de pluimen van vanavond weer tegen en lijkt het wel het einde van de winter? Wat denken jullie? Brengt eind februari nog wat moois of zelfs maart? Ik had toch echt meer verwacht van deze winter. Lage zonneactiviteit zegt dus lang niet alles blijkt nu....

TMCThomas

Tot nu toe hier alleen zeer natte flatsen, benieuwd of dat zo nog natte sneeuw wordt.

Roy85

hier in Eindhoven nog geen vlok alleen regen kletsnat ... edit  nu natte vlokken

zwoof

Citaat van: TMCThomas op za 02 feb 2019 - 09:28
Tot nu toe hier alleen zeer natte flatsen, benieuwd of dat zo nog natte sneeuw wordt.

Hier na een tijd regen, nu natte sneeuw.





Citaat van: Mrkos op za 02 feb 2019 - 01:31
Helaas vallen de pluimen van vanavond weer tegen en lijkt het wel het einde van de winter? Wat denken jullie? Brengt eind februari nog wat moois of zelfs maart? Ik had toch echt meer verwacht van deze winter. Lage zonneactiviteit zegt dus lang niet alles blijkt nu....

Tja, dat blijft koffiedik kijken, een glazen bol is er niet in de meteorologie helaas.  Gezien de trend van de alsmaar toenemende (te) warme maandgemiddelden zou je zeggen dat het niet meer wat zal worden. Maar het zou ook zomaar wel kunnen, want zie wat er vorig jaar gebeurde. De enige houvast zijn de modellen / pluimen, waarin de winter momenteel ver te zoeken is. Maar niet naar kijken,  je krijgt er spontaan lasogen van op dit moment.  ;D


Snowfreak

hier bij brussel toch wel een aantal cm en het blijft sneeuwen  8)

Der RoX

WiNtEr!!11!1!@

zwoof

Kletsnatte sneeuw, desondanks toch wat wittig aan het worden  :)


lans

De regen gaat hier nou over in sneeuw.
achterhoek

Jenkie

Al zeker drie uur nattige sneeuw. Het ene moment dikke vlokken die blijven liggen, maar je ziet het ook weer wegsmelten. Jammer, want er valt genoeg voor een dik pak sneeuw. Maar ja, te warm....

gilleeesss

Dus toch algemeen natte troep (enkel hoger gelegen gebieden hier in belgie wat die blijft liggen)

De pluimen zien er ook dramatisch uit. .

Snowfreak

Citaat van: gilleeesss op za 02 feb 2019 - 12:33
Dus toch algemeen natte troep (enkel hoger gelegen gebieden hier in belgie wat die blijft liggen)

De pluimen zien er ook dramatisch uit. .

hier bij brussel is er toch wat blijven liggen hoor!

flyineddy

Hier bij mij al vanaf 10:00 uur (en misschien al eerder) lichte tot matige natte sneeuw.
Het dwarrelt wel mooi, maar je hebt er verder niks aan, want het blijft nergens liggen helaas. :(

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

Remy

Sneeuwt al de hele dag hier. En er ligt nog een laagje van de afgelopen dagen. Maar dat het dooit is wel duidelijk. Ik zie meer meer meer gras 😁
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Powered by EzPortal