Winterdiscussie topic 2018/2019 Deel 2

Topic gezien door 133255 bezoekers
Gestart door Armand, di 15 jan 2019 - 15:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Ploeps

In Vorden zitten we precies op het randje volgens de radarbeelden. Nog geen vlokjes voorbij zien komen. Het zal erom spannen of we hier sneeuw gaan zien. Misschien vanavond in de tweede ronde meer kans?
Liefhebber van weer-uitersten.

Murk

Hier gewoon miezerregen en 2 graden. Gelukkig is het bijna windstil, anders was dit echt heel naar weer geweest (op de fiets in ieder geval)  ;)

Jeroen22

opeens komen de buien het land in. Uit het niks begint het te sneeuwen en flink ook gelijk. 2 uur geleden nog een waterig zonnetje en op de buienradar was niks te zien in de regio Utrecht.

TMCThomas

Hier nu toch de eerste minuscule vlokjes, beter dan niks  :P

pietjelol

Er lijkt een apart lagedrukgebiedje te ontstaan boven de noordzee in de buurt van Den Helder?   

Jenkie

Het sneeuwt hier ook lekker door nu! En het blijft liggen!

Joep

Sneeuwpoging 2 donderdag op vrijdag  ;)


MeesterJ

Hier in Maastricht is het sinds 14u weer begonnen met sneeuwen, steeds iets harder. Maar niks meer erbij gekomen helaas, ziet er zo nutteloos uit die natte sneeuw. Temp lijkt nu weer onder vriespunt te gaan duiken, dus hopelijk vanavond nog wat erbij!

TMCThomas

Al iets meer motsneeuw maar met 1,5 graden te warm om iets te laten liggen.

lionking

Hier wordt het al een beetje wit.

pietjelol

Overigs is de wind hier nu ook helemaal weggevallen. Soort stilte voor de wind?

Brisk

Let is snow, let it snow, let it snow!

Vindead

Nou Rotterdam was vandaag een teleurstelling wat betreft sneeuw. Misschien vrijdag meer geluk. ::)

TMCThomas

Hier tot nu toe ook een teleurstelling kwa sneeuw, de lange termijn kaarten zijn ineens wel een stuk leuker zoals Brisk al liet zien.

Die laat over een week een scandi-hoog onstaan.



Gem doet ook mee



En ook icon heeft een signaal opgepakt



Ec van vanochtend deed ook zoiets maar liet het nog niet zo mooi uit de verf komen, Benieuwd wat EC zo laat zien.

Armand

Het is ook zo frustrerend, hier nu weer enige tijd wat (natte) sneeuwval die net niet blijft liggen bij temperaturen tussen 0 en 1 graad en een warme ondergrond. Als Nederland gewoon 200-300 meter hoger lag dan viel een veel groter deel als sneeuw. Hier in Zuid-Limburg op de hoogste heuvels ligt namelijk gewoon meer dan 5 centimeter. Helaas kunnen we aan dit feit niets veranderen, in elk geval wel weer leuk om het hebben te zien sneeuwen en ik ben natuurlijk ook even richting de heuvels gereden nu ik de kans had ;D

pietjelol


Lucas

Citaat van: pietjelol op wo 30 jan 2019 - 18:30
Inmiddels matige sneeuwval in de buurt van Haarlem.
https://rijkswaterstaatverkeersinformatie.nl/Camera/stream/cam_87
Edit matig/zwaar nu.

Er liggen een paar hele vette sneeuwbuien voor de kust waar ik meer hoop op heb gevestigd.
Aanhoudende sneeuwval

SniperEye

Ik maak me lichtelijk zorgen over de situatie op de wegen komende uren. Langzaam daalt de temperatuur en de wegen zijn goed nat. Dat kan alleen maar een ijsbaan worden.

grizzrh

sneeuwt hier goed door nu, ze hebben net voor de bui gestrooid maar begint nu toch wit te worden  ;D
Doenrade, Limburg

Eric

Citaat van: grizzrh op wo 30 jan 2019 - 18:41
sneeuwt hier goed door nu, ze hebben net voor de bui gestrooid maar begint nu toch wit te worden  ;D
Klopt, hier in Hoensbroek ook. Sneeuwt ff flink nu!

Powered by EzPortal