Winterdiscussie topic 2018/2019 Deel 2

Topic gezien door 133207 bezoekers
Gestart door Armand, di 15 jan 2019 - 15:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joep

Nieuwe Hirlam en Harmonie t/m 18.00 uur

winter67

Citaat van: Joep op di 29 jan 2019 - 22:30
Nieuwe Hirlam en Harmonie t/m 18.00 uur
Hirlam laat het gebied na 18.00 Zeeland intrekken tot donderdag 3 snachts ;) harmonie komt met hetzelfde. Ziet er allemaal weer anders uit lijkt toch tegen te gaan vallen. Gfs 18z ziet er goed uit meest intensieve neerslag in zw het front lijkt echter pas morgenavond te komen en zal de hele nacht aanhouden

gilleeesss

Tussen de 5 en 10cm in west vlaanderen. Maar heb het gevoel dat het sneller gaat smelten. Wordt weer leuk op de baan xd

Der RoX

Het trekt ook precies onder Leiden door he *zucht*
WiNtEr!!11!1!@

grizzrh

Sneeuwt hier licht en de daken en de grond beginnen wit te worden  ;D
Doenrade, Limburg

winter67

Denk dat de modellen er flink naast zitten. Alles verpietert al

Eveline

Ik kom foto's op Facebook tegen van Zeeland waar echt al een pakje sneeuw ligt.

Bij ons is het om kwart voor 8 begonnen maar blijft op de straat niet liggen :(

MeesterJ

Maastricht hier, je merkt duidelijk verschil met vorige week toen de sneeuw direct ook op straat bleef liggen. Het sneeuwt nu al zeker 2uur maar alleen grasvelden, daken en sommige stoepen worden wit. Kan me goed voorstellen dat het in de heuvels al een ander verhaal is momenteel.

gilleeesss

Citaat van: MeesterJ op wo 30 jan 2019 - 09:27
Maastricht hier, je merkt duidelijk verschil met vorige week toen de sneeuw direct ook op straat bleef liggen. Het sneeuwt nu al zeker 2uur maar alleen grasvelden, daken en sommige stoepen worden wit. Kan me goed voorstellen dat het in de heuvels al een ander verhaal is momenteel.

Hier was het ook zo. Uiteindelijk een dikke 10cm. Nu lijky het einde wel in zicht hier in west vlaanderen. Benieuwd of de winterse periode zich kan verder zetten

Der RoX

Minuscule sneeuwvlokjes vallen naar beneden.
WiNtEr!!11!1!@

benjamin112

Naar mijn mening is het neerslaggebied al flink aan het verpieteren en lijkt het me een droge dag te gaan worden.

Ubachsberg

4 cm hier in ubachsberg, nu even lichte sneeuwval!

Jeroen22

Modellen zitten er weer naast. Maar volgens meteo-group zou het vanaf 15 uur in de regio Utrecht gaan sneeuwen tot de volgende ochtend 7 uur. Dus er is nog hoop.


xzaz

Ik zie de koppen nog: in het hele land sneeuw. Ohh wat blijven dit soort neerslag toch lastig te voorspellen.
De winter is nog niet eens begonnen!

Arend

Citaat van: benjamin112 op wo 30 jan 2019 - 10:00
Naar mijn mening is het neerslaggebied al flink aan het verpieteren en lijkt het me een droge dag te gaan worden.

Momenteel schijnt hier de zon volop, geeft niet echt het gevoel dat er sneeuw op stapel staat. Maar de dag is nog jong.  :)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Lucas

De Engelsen hadden het er gister ook over; beweegt veel trager dan verwacht.
Aanhoudende sneeuwval

Lothiriel

Hier in Leuven (Vlaams-Brabant) een mooi winterwonderland! Al een stuk meer sneeuw gevallen dan vorige week.
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

MeesterJ

Citaat van: gilleeesss op wo 30 jan 2019 - 09:37
Hier was het ook zo. Uiteindelijk een dikke 10cm. Nu lijky het einde wel in zicht hier in west vlaanderen. Benieuwd of de winterse periode zich kan verder zetten

oh heel mooi resultaat! Hier is het praktisch gestopt nu, dus vraag me af of we nog ver gaan komen  ::)

Eric

In Maastricht is het nu droog en de sneeuw dooit als een bezetene.....

Extremissimorum

Citaat van: xzaz op wo 30 jan 2019 - 10:15
Ik zie de koppen nog: in het hele land sneeuw. Ohh wat blijven dit soort neerslag toch lastig te voorspellen.

Ten eerste voorspellen serieuze weermensen daarom niet, maar stellen ze verwachtingen op.

Ten tweede zouden die serieuze weermensen niet zo'n kop in de krant plaatsen, al is het al alleen maar omdat de meeste mensen dt verkeerd gaan interpreteren (lees: hypen).

Ten derde is de realiteit niet zo anders dan de modellen voorschrijven. Inderdaad niet veel activiteit. In het noorden komt er vanavond mogelijk wat, en het kan ook zomaar helemaal droog blijven daar.

Powered by EzPortal