Winterdiscussie topic 2018/2019 Deel 2

Topic gezien door 133209 bezoekers
Gestart door Armand, di 15 jan 2019 - 15:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

gilleeesss

Hier een totaal van 12cm sneeuw, zal vrijdag wel allemaal wegsmelten als ik temps/regen enzo zie :(

Mijn gsm heeft het zelf begeven van de sneeuw (haha :P) was weer eens leuk, lekker genieten nog een dagje of 2 hopelijk van het witte landschap, & hopelijk nog een volgende ronde volgende week qua weer!

Lothiriel

Weekend ziet er inderdaad niet goed uit, nee. Vandaag was geweldig, mooi wit landschap, heerlijk zonnetje en lekker koud. Ideaal dus. Komend weekend het verschrikkelijke type met een bak regen en amper boven 0 (dus superkil).

Hopen dat er nog iets van winterweer in de verwachtingen blijft zitten voor komende week. Anders was het maar een mager winterintermezzo :P
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

DSDLimburg

Citaat van: Lothiriel op wo 23 jan 2019 - 18:43
Weekend ziet er inderdaad niet goed uit, nee. Vandaag was geweldig, mooi wit landschap, heerlijk zonnetje en lekker koud. Ideaal dus. Komend weekend het verschrikkelijke type met een bak regen en amper boven 0 (dus superkil).

Hopen dat er nog iets van winterweer in de verwachtingen blijft zitten voor komende week. Anders was het maar een mager winterintermezzo :P
Een relatief diep lagedrukgebied zou over ons land kunnen trekken zondag? Met toch wel sneeuw en veel wind, ligt eraan hoe dat laag gaat trekken. Trekt het richting Denemarken of trekt het over ons heen? Afwachten de komende dagen!
seizoen 2018/2019

gilleeesss

Citaat van: DSDLimburg op wo 23 jan 2019 - 19:56
Een relatief diep lagedrukgebied zou over ons land kunnen trekken zondag? Met toch wel sneeuw en veel wind, ligt eraan hoe dat laag gaat trekken. Trekt het richting Denemarken of trekt het over ons heen? Afwachten de komende dagen!

Grootste kans is dat het regen wordt

Jelle

Citaat van: Lothiriel op wo 23 jan 2019 - 18:43
Weekend ziet er inderdaad niet goed uit, nee. Vandaag was geweldig, mooi wit landschap, heerlijk zonnetje en lekker koud. Ideaal dus. Komend weekend het verschrikkelijke type met een bak regen en amper boven 0 (dus superkil).

Hopen dat er nog iets van winterweer in de verwachtingen blijft zitten voor komende week. Anders was het maar een mager winterintermezzo :P

Voor de hele winter wat mager, maar voor de maand januari ben ik zeer tevreden. Gisteren nog 25 km geschaatst op natuurijs voor de sneeuw uit door de natuurgebieden met een mannetje of 50. Lekker rustig op die grote plassen. Daarna 'plots' 8 centimeter sneeuw en vandaag de 2e ijsdag genoteerd. Je hebt hier een tevreden Zwollenaar zitten :P

Joep

Citaat van: gilleeesss op wo 23 jan 2019 - 20:19
Grootste kans is dat het regen wordt
Blijft wel een spannende situatie om in de gaten te houden. Ec 12 (1e plaatje) zit op het randje van sneeuw of regen Ec 00 (2e plaatje) vanmorgen gaf volop sneeuw aan.
Gfs voorspelt regen

zwoof


Arend

Citaat van: Joep op wo 23 jan 2019 - 20:43
Blijft wel een spannende situatie om in de gaten te houden. Ec 12 (1e plaatje) zit op het randje van sneeuw of regen Ec 00 (2e plaatje) vanmorgen gaf volop sneeuw aan.
Gfs voorspelt regen

Mogelijk scenario, met name voor het noordoosten: overgang sneeuw -> natte sneeuw -> regen? Ook pluim Twente geeft voor vrijdagmiddag/avond nog een signaal voor sneeuw en dan overgaand in regen?

Edit: Ik bedoel dus voor vrijdag.  :)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

SniperEye

Toen ik vanavond over de A2 bij Eindhoven reed rond 20:00 uur gaf mijn auto een buitentemperatuur aan van +0,5. In Weert aangekomen was het -1.

Ik ben benieuwd hoever de temperatuur er onderuit gaat zakken. Morgenochtend maar eens kijken bij ochtendgloren.

xzaz

De winter is nog niet eens begonnen!

Der RoX



Wow, de modellen gaan loco. Wordt een interessant weekend!
WiNtEr!!11!1!@

zwoof

Weerstation Twente geeft al vanaf 21:00 uur geen data meer door. Iemand die weet wat er aan de hand is?  :-\


Arend

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.


xzaz

De winter is nog niet eens begonnen!

gilleeesss

Hier lukt het maar niet om lekker af te koelen. Ligt nochtans genoeg sneeuw nog.

SniperEye

Toch teveel bewolking. Ben benieuwd of de zon door de bewolking kan breken vandaag. Dan kan de temperatuur nog wat dalen.

Kermisspin

Hoe groot is de kans op een "tweedeling" tussen noordoost en de rest van het land aankomend weekend?
Of is het gewoon dat de zuidwester het land door stevent en alleen maar regen geeft?

Ik kan me dat niet voorstellen. De kou blijft in de buurt om vervolgens zondag alweer (kwakkelend) in te treden. Bovendien zit de vorst in de grond en dat moet toch tenminste ijzel gaan opleveren. Zeker als de temperatuur maar gestaag omhoog kruipt.

Make my day  ;D
Volvo for life!

GeneralDuke

Citaat van: Kermisspin op do 24 jan 2019 - 08:05
Hoe groot is de kans op een "tweedeling" tussen noordoost en de rest van het land aankomend weekend?
Of is het gewoon dat de zuidwester het land door stevent en alleen maar regen geeft?

Ik kan me dat niet voorstellen. De kou blijft in de buurt om vervolgens zondag alweer (kwakkelend) in te treden. Bovendien zit de vorst in de grond en dat moet toch tenminste ijzel gaan opleveren. Zeker als de temperatuur maar gestaag omhoog kruipt.

Make my day  ;D

Ik vrees dat als het flink doorregent, de sneeuw als sneeuw voor de zon (of eigenlijk voor de regen) gaat smelten. Er zit zoveel energie in water, dat is voldoende om een sneeuwlaagje te doen smelten. Ik ben er bang voor :'(
EC blaast in ieder geval tot en met maandag een flinke bak regen over Nederland.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Kermisspin

Echt het Hollandse weer dus. Naja.....volgende week nieuwe kansen zullen we dan maar zeggen.

Toch hou ik verrassende opties open. Kweet niet waarom. Misschien fout?

In ieder geval eerst nog 2 winterse dagen voor de boeg  ;D
Volvo for life!

Powered by EzPortal