Winterdiscussie topic 2018/2019 Deel 2

Topic gezien door 133460 bezoekers
Gestart door Armand, di 15 jan 2019 - 15:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Der RoX

Citaat van: gilleeesss op di 22 jan 2019 - 19:51
Trouwens, iemand GEM gezien? Slaat die door? Komt met scandihoog, duikend laag, (sneeuw en temps van -10°C.) volgens mij is hij helemaal het noorden kwijt

Ik vind het echt zo raar dat iemand zo afwijkt van alles en iedereen (daarom dat ik plaatjes post) is nog betrouwbare termijn opzich

Ja, het kan zomaar goed vallen ;)

WiNtEr!!11!1!@

Jasneker

Sneek, 4 cm, niet "warmer" gezien vandaag als -1.8C, met de sneeuwval en nu -2.8 C.
Strooiwagen net door de straat, pad is weer schoon nadat de sneeuwval over is.
Kat als een idioot door de sneeuw aan het rennen en gek doen, prachtig gezicht zo.
( kat is 18 maanden oud en nu de eerste sneeuw aan het beleven) ;).
De andere Maine Coon is 14 jaar en vind de kachel veel belangrijker.... :P

martijn


Tam

Zoals verwacht viel ook vandaag de sneeuw weer van boven.   ::)

Joep

GFS 12 met een minder koude pluim

mochino

En zwolle nog steeds sneeuw. Sneeuwt nu goed door. Als je op de radar kijkt zitten wij op het randje maar begint van uit het westen alleen maar bij te komen op de radar. Front ligt wel aardig stil nu. Als het zo door gaat halen we hier wel 10 cm

zwoof

Het gaat niet hard, maar hier nu 3 cm gemeten op de tuinbank. Front zit vrijwel geen beweging in. Als het zo doorgaat moet 4 / 5 cm toch haalbaar zijn hier.  :)



Citaat van: Joep op di 22 jan 2019 - 20:50
GFS 12 met een minder koude pluim

EC Oper ook niet zo mooi op termijn wat ik zo zag. Maar goed, eerst maar eens genieten van de komende 3 winterdagen  8)

Arend

Citaat van: zwoof op di 22 jan 2019 - 21:00
Het gaat niet hard, maar hier nu 3 cm gemeten op de tuinbank. Front zit vrijwel geen beweging in. Als het zo doorgaat moet 4 / 5 cm toch haalbaar zijn hier.  :)

Nog een nette hoeveelheid bij jou, je zit aan de goede kant van het front. Blijft hier steken op een paar mm. Station Twente kan er ook nog geen 1 cm van maken.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Jenkie

Ook hier nu een dun laagje. Maar he, ik blijf optimistisch. Het gaat niet hard, maar als het front hier de hele nacht blijft liggen en het zo zachtjes door sneeuwt......

lans

achterhoek

zwoof

Citaat van: Arend op di 22 jan 2019 - 21:05
Nog een nette hoeveelheid bij jou, je zit aan de goede kant van het front. Blijft hier steken op een paar mm. Station Twente kan er ook nog geen 1 cm van maken.

Tja 25 kilometer maakt een groot verschil met zo'n langzaam bewegend front. Het mot sneeuwt hier nu al vanaf 14:45 uur.

Pluim EC 12Z



Oper warme uitbijter


flyineddy

Ik kon het vanavond op de terugweg van het werk ook merken. Ik ging van Hoogeveen terug naar het oosten, voorbij Emmen. Bij mijn werk moest ik nog een laag van gemiddeld 2cm van de auto af halen en lag overal een mooi gesloten dek, maar naar mate ik dichter bij huis kwam werd de laag steeds dunner. Ten oosten van Emmen lag alleen nog maar een flinterdun poederlaagje, en niet eens gesloten.
Maar hier begint het nu geleidelijk aan ook wat meer gesloten te worden. :)

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

Richard

7 centimer en het sneeuwt maar door  :)

Joep


Extremissimorum

Mhm, ec blijft toch volharden en opteert toch wel voor flinke dooi in het weekend, al is er nog wel heel veel spreiding. Ik ben er nog niet zo zeker van. Zeker ook met die bak regen, dat zou een trieste bedoening zijn...

Maar eerst genieten van vandaag!

TMCThomas


Extremissimorum

Citaat van: TMCThomas op di 22 jan 2019 - 21:30
Doe mij Gem maar  ::)


GEM, ook wel bekend als HET KERMISMODEL

Kom kom, als het aan GEM ligt hadden we in 2015 een Elfstedentocht gehad. Zou ik helemaal niet serieus nemen. Net als die vreemde Aziatische modellen die niet eens weten dat Noord-Holland in feite land en niet zee is.

Arend

Citaat van: Extremissimorum op di 22 jan 2019 - 21:29
Mhm, ec blijft toch volharden en opteert toch wel voor flinke dooi in het weekend, al is er nog wel heel veel spreiding. Ik ben er nog niet zo zeker van. Zeker ook met die bak regen, dat zou een trieste bedoening zijn...

Maar eerst genieten van vandaag!

Bij GFS zijn de warmere oplossingen zo goed als weggepoetst voor het weekend, verbaas me dan ook een beetje over de EC pluim. Wordt het weer een EC vs GFS welles-nietes spelletje? Maar eens kijken wie er deze keer gelijk krijgt. Die neerslag vind ik prima, uiteraard het liefst in winterse uitvoering.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Extremissimorum

Citaat van: Arend op di 22 jan 2019 - 21:41
Bij GFS zijn de warmere oplossingen zo goed als weggepoetst voor het weekend, verbaas me dan ook een beetje over de EC pluim. Wordt het weer een EC vs GFS welles-nietes spelletje? Maar eens kijken wie er deze keer gelijk krijgt. Die neerslag vind ik prima, uiteraard het liefst in winterse uitvoering.

Ik heb het gevoel dat het of-of wordt, dwz of neerslag en warmer (en dus regen), of kouder en droger. En dat zal waarschijnlijk in een tweedeling in het land plaatsvinden. Noorden kouder en sneeuwrijkerderer, zuiden warmer en natter.

GFS vs. EC komt denk ik vooral doordat GFS de warmere scenario's nu niet meeneemt, maar die zijn er wel degelijk

Maar hoe GEM nou op die berekening komt van -16 zaterdagochtend, is mij een raadsel.

zwoof

Citaat van: Extremissimorum op di 22 jan 2019 - 21:34
GEM, ook wel bekend als HET KERMISMODEL

Kom kom, als het aan GEM ligt hadden we in 2015 een Elfstedentocht gehad. Zou ik helemaal niet serieus nemen. Net als die vreemde Aziatische modellen die niet eens weten dat Noord-Holland in feite land en niet zee is.

Dat mag zijn, maar -16 boven de sneeuw zou ik niet erg vreemd vinden.
Harmonie heeft in elk geval alvast een -11 opgetekend voor donderdagochtend.   ;)


Powered by EzPortal