Winterdiscussie topic 2018/2019 Deel 2

Topic gezien door 133567 bezoekers
Gestart door Armand, di 15 jan 2019 - 15:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

gilleeesss

Citaat van: Lothiriel op di 22 jan 2019 - 12:44
Ik kan nochtans bevestigen dat het gewoon droog is hier na ongeveer 30 min lang een sneeuwbuitje gehad te hebben. Enkele mm sneeuw, beetje teleurstellend dus.

Blij dat Gilles toch wat cm gekregen heeft ;)

Heb er genoeg om gezaagd. Was echt een jaar geleden. Benieuwd nazr de evolutie van de kaarten. En dat kleine laagje die vanavonf onder belgie nog trekt

xzaz

Ben benieuwd naar de hoeveelheid hier. Begint pas om 3 uur?
De winter is nog niet eens begonnen!

benjamin112

Rond welke tijd zou het front dan moeten gaan stagneren? Hij trekt nu nog vrij snel door naar het oosten.

Johannes96

Citaat van: benjamin112 op di 22 jan 2019 - 13:13
Rond welke tijd zou de bui dan moeten gaan stagneren? Hij trekt nu nog vrij snel door naar het oosten.

Het is een front geen bui, maar de verwachtingen zijn dat ie in het oosten net even wat langer blijft hangen.

JerryL

De Zaanstreek heeft tot nu toe niets te klagen! Wat een onwijs prachtig weer! Eindelijk sneeuw. Straks wat gevloek bij het instappen in de auto, maar zeiken hoort bij onze koeltuur.

En ik lees het hier al, straks al dat wit en de nachtelijke uitstraling zoals dat heet; het zal best nog wat kouder worden dan tot nu toe verwacht.

winter67

Wow! Gfs laat de dooi totaal niet komen volgend weekend. Juist uitstel prima pluim voor de rest

ijzel

15 daagse pluim van NCEP GFS

Dat is een goede run

maxzz

Motsneeuw in Zwolle. Toch denk ik dat het hier ook snel wit zal  kleuren.  :)
Groeten,
Richard

Jenkie

Citaat van: Johannes96 op di 22 jan 2019 - 13:22
Het is een front geen bui, maar de verwachtingen zijn dat ie in het oosten net even wat langer blijft hangen.

Mag toch hopen dat het front eerst even het oosten mag bereiken voordat het gaat stagneren. Het is hier nog droog.

Johannes96

Citaat van: Jenkie op di 22 jan 2019 - 14:00
Mag toch hopen dat het front eerst even het oosten mag bereiken voordat het gaat stagneren. Het is hier nog droog.

3 uur half 4

Arend

Citaat van: Jenkie op di 22 jan 2019 - 14:00
Mag toch hopen dat het front eerst even het oosten mag bereiken voordat het gaat stagneren. Het is hier nog droog.

Duurt nog wel even voor we aan de beurt zijn (en jij helemaal natuurlijk  ;)). Vanmorgen scheen de zon hier nog volop, inmiddels bewolkt en dik in de plus.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Energizer85

Wat mij positief lijkt is dat de temperaturen vrij laag blijven in de westelijke helft. Dat komt natuurlijk door het front. Maar laten we hopen dat de temperatuur niet veel kans krijgt om op te lopen als het front doorschuift. Dan blijft het sneeuwlaagje mooi liggen en misschien wat koudere nachten in de komende dagen.

xzaz

De winter is nog niet eens begonnen!

Eric


zwoof

Nou hier ook eindelijk wat motsneeuw. Stelt nog niet veel voor, wellicht over een uurje of 2 een gebroken dek met deze intensiteit.   ;D



Edit: (15:05 uur) Gaat toch sneller dan ik dacht. Het kleurt al wit ! 8)

TMCThomas

zitten hier nu op ongeveer 1,2cm die 1-3cm is dus al behaald, of er zoals weerplaza voor mijn regio voorspelt 3-5cm zal vallen lijkt me sterk.

Eveline

Prachtig weer deze witte wereld. Nu onderweg naar huis. Denk dat ik Rotterdam wel 5 cm ligt, althans waar ik werk. Heeft echt flink doorgesneeuwd. Op een gegeven moment dacht je het is gedaan en toen begon het weer :)

Armand

Hier in Zuid-Limburg nu ook een mooi gesloten sneeuwdek. Het zijn kleine vlokken, maar de intensiteit is nog aardig waardoor er op de koude grond vrijwel direct een laagje sneeuw vormt. Leuk! Opmerkelijk ook hoe de temperatuur weer daalt, nu -2.5 graden zo midden op de dag.

Overigens ook leuk om te zien dat GFS de dooiaanval van komende zaterdag uitstelt en zelfs met sneeuw komt. Hopelijk zet deze trend de komende runs door ;)

Extremissimorum

Hier is het gestopt met sneeuwen, op wat gemot na. Mooi laagje, niet helemaal gesloten, maar over het algemeen toch wel een centimeter. En gezien de temperatuursverwachting kan het nog wel even blijven liggen. Mogelijk morgen ook nog een beetje door het omkeren. Ik ben zeer benieuwd naar de temperaturen vannacht.

Hector Pascal

Ik zie overigens nog geen teken dat het front enigszins stagneert. Het lijkt wel of deze gewoon doortrekt tot ver in Duitsland, al dan niet in minder actieve vorm....
Nul bestaat niet.

Powered by EzPortal