Zomer discussietopic 2018 Deel 2

Topic gezien door 107145 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, di 24 jul 2018 - 22:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

dennis089

Citaat van: htoutenh op wo 22 aug 2018 - 15:01
En opnieuw een dikke 29'er hier in de Oost-Achterhoek. Morgen zo te zien nog een keer zo'n dag en dan eindelijk weer eens ouderwets onder de 20 met hopelijk flink wat neerslag (hoewel de meeste modellen die neerslag weer met name in het westen laten vallen). Daarna onzeker zo te zien. GFS jojo't van laag in de 20 naar opnieuw tegen de dertig. Wij hopen uiteraard op het eerste scenario. En van de pluim van ECMWF wordt ik ook nog niet echt vrolijk. We gaan het zien! Het wordt hier trouwens wel erg rustig, zijn de meesten al overgegaan naar de winterslaap?

het huidige weer is gewoonweg niet zo interessant. geen extremen. geen onweders. geen records. logisch dus dat de mensen overgegaan zijn in de winterslaap. Alleen als zich weer interessant weer voor gaat doen dat door de media opgepikt wordt zul je weer meer toevoer zien. Eigenlijk komen we hier gewoon bijeen voor informatie en discussie. Precies waar zo'n forum voor bedoeld is.

Tam

Citaat van: zwoof op wo 22 aug 2018 - 12:56
Ik kan ook niet wachten tot de herfst / winter , maar het lijkt me logisch hiermee te wachten tot 21 september.
Gezien de verschuiving van de seizoenen de laatste jaren, komen er vast nog wel een paar warme dagen vrees ik. :-\


Ik zou vooral consistentie willen zien. OF alle topics open op de meteorologische 1e dag van het seizoen OF open op de astronomische 1e dag van het seizoen.
Zelf neig ik altijd naar het laatste. Maakt op zich geen verschil, maar de topics blijven dan net als de seizoenen over het jaar gelijk verspreid.

En ja, ik verwacht ook nog wel warme dagen, maar ik kijk ook zeker uit naar de dagen die na morgen komen. Even onder de 20 en een beetje water.

***

Maar ff wat anders, het ziet er naar uit dat de Orkaan Lane binnenkort de westerse eilanden van Hawaii gaat bereiken.

htoutenh

Citaat van: dennis089 op wo 22 aug 2018 - 15:05
het huidige weer is gewoonweg niet zo interessant. geen extremen. geen onweders. geen records. logisch dus dat de mensen overgegaan zijn in de winterslaap. Alleen als zich weer interessant weer voor gaat doen dat door de media opgepikt wordt zul je weer meer toevoer zien. Eigenlijk komen we hier gewoon bijeen voor informatie en discussie. Precies waar zo'n forum voor bedoeld is.

Niet interessant, geen records??? We staan aan de vooravond van waarschijnlijk de warmste en wellicht ook de droogste zomer ooit. Noem dat maar oninteressant!

Tyshane

Citaat van: htoutenh op wo 22 aug 2018 - 16:41
Niet interessant, geen records??? We staan aan de vooravond van waarschijnlijk de warmste en wellicht ook de droogste zomer ooit. Noem dat maar oninteressant!

Ik denk dat Dennis het over het weer van afgelopen week heeft. ;)

htoutenh

Citaat van: Tyshane op wo 22 aug 2018 - 17:12
Ik denk dat Dennis het over het weer van afgelopen week heeft. ;)

Heb altijd gedacht dat we in dit forum niet alleen achteruit, maar met name vooruit kijken en dan zijn dat toch zeer interessante ontwikkelingen waarover je in een forum kunt discussiëren en niet alleen achteraf?

htoutenh

En............vandaag hier de mais van het land gehaald. Normaal eind september/begin oktober! Heb ik nog niet eerder meegemaakt. Voor mij en velen hier records!

vlerk

Ik ben het met Dennis eens dat de laatste week qua spectaculair weer niet veel voorsteld. Wel heerlijk zomer met de afgelopen dagen rond de 28 dagen. Morgen 'vlucht' ik naar Italië dus ik blijf nog even lekker in de hogere temperaturen. 

Geniet van de voorspelde regen, de natuur heeft het nodig!

dennis089

Ik blijf maar een opwarming zien tijdens begin september.. Dat wordt zweten tijdens de aanvang van mn laatste jaar stages lopen :o

JerryL

Vind het niet overtuigend dat het warmer wordt.

Zie hier KNMI (de Bilt) en voor de liefhebber Zuidoost. Beide niet overtuigend, wel signalen omhoog, maar die heb je ook omlaag.

dennis089

Marsel, geen idee hoe je zit met werk op dit moment, maar kun je iets beschrijven over de warme mooie dagen die we tot vandaag hebben gehad, waar dit vandaan kwam (rug?) en waarom en hoe de omslag vandaag gaat plaatsvinden? Momenteel zie ik hier na een stralende ochtend (mooi nog even 12 km hardlopen meegepakt) nu de bewolking langzaam binnen drijven.

htoutenh

En opnieuw een zomerse dag hier. Ik ben de tel inmiddels kwijt geraakt! Ben benieuwd of wij de komende dagen ook onder de 20 terecht gaan komen? De neerslag lijkt hier in ieder geval een (flinke?) tegenvaller te gaan worden in vergelijking met de eerdere verwachtingen.

TMCThomas

Citaat van: htoutenh op wo 22 aug 2018 - 15:01
Het wordt hier trouwens wel erg rustig, zijn de meesten al overgegaan naar de winterslaap?
komt denk ik vooral omdat vele hier op het forum van extremen houden, speciaal weer. en dat is het op het moment gewoon niet.

JerryL

Citaat van: TMCThomas op vr 24 aug 2018 - 00:15
komt denk ik vooral omdat vele hier op het forum van extremen houden, speciaal weer. en dat is het op het moment gewoon niet.
True. Ik kwam ook alleen maar buurten omdat het zo heet was en bleef. Nu zal ik wel de rit uit zitten tot de lente overigens. Ben enigszins verslaafd geraakt. Of het moet heul saai worden in de herfst, maar mijn gevoel zegt dat we een erg interessante herfst krijgen met veel stormen, onweer en volatiele temperaturen.

Tam

Na 60 dagen is er een einde gekomen aan de reeks met warme dagen (20°+) in De Bilt. De lengte van deze reeks is alweer een nieuw record (oud 53 uit 2003).

htoutenh

Citaat van: TMCThomas op vr 24 aug 2018 - 00:15
komt denk ik vooral omdat vele hier op het forum van extremen houden, speciaal weer. en dat is het op het moment gewoon niet.

Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. Ruim twee maanden lang elke dag tussen de 25 en 35 graden, elke dag zon en elke dag geen neerslag vond ik persoonlijk heel erg saai en stomvervelend. Gelukkig komt er nu wat beweging in de atmosfeer, waardoor er eindelijk weer eens wat gebeurt.

winter67

Echt bizar weer eerst kurkdroog en te warm en vanaf vanavond een trein van buien tot morgenavond

JerryL

Fantastisch! Heerlijke regen en flinke onweer.... klap 7 gehoord inmiddels. En het is vlakbij!!  ;D ;D ::) ::)

Tyshane

Ja mooie buitjes allemaal inderdaad, nog even en het is hier. :)

Eveline

Momenteel aan het genieten van het onweer dat over trekt!

devil-strike

Citaat van: JerryL op vr 24 aug 2018 - 22:39
Fantastisch! Heerlijke regen en flinke onweer.... klap 7 gehoord inmiddels. En het is vlakbij!!  ;D ;D ::) ::)


Ja kon dubbel genieten hier veel regen onweer en misteryland lol.
Locatie: regio Haarlem

Powered by EzPortal