Zomer discussietopic 2018 Deel 2

Topic gezien door 107054 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, di 24 jul 2018 - 22:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

JerryL

Citaat van: X-treme op vr 17 aug 2018 - 15:46
Nou ik weet niet hoe ze aan die 80 en 82 mm in het noordwesten komen, maar dat is hier echt niet gevallen!
Ik woon ongeveer op het punt waar 80 staat maar dat is echt niet serieus te nemen.
Het heeft hier gister nauwelijks geregend.
We hebben de afgelopen tijd wel wat regenbuien gehad maar 80 mm is wel overdreven.

Denk dat ze die 12mm van Assendelft en die 80 van jullie verwisseld hebben. Hahahaha. Denk dat het probleem is dat plaatselijke buien debet zijn aan een correcte weergave. Het zullen gemiddelden zijn voor de omgeving.

dennis089

Blergh. Wat een grijze drab vandaag zeg. Ik heb genoten gisteren van het weer. Het was heerlijk. Zeker tijdens het joggen. Nou ja... Het voordeel is dat het niet warm is

devil-strike

Hier in het westen is het lekker weer zon weinig wind en 22c.
Locatie: regio Haarlem

JerryL

In de Zaanstreek bewolkt tot ca 12uur, daarna zonnig, best warm. Nu raakt het weer bewolkt en trekt de wind wat aan. We gaan richting de herfst en dat is te merken.

dennis089

Zie ik daar begin september het weer richting de 30 graden gaan?

JerryL

Citaat van: dennis089 op di 21 aug 2018 - 09:27
Zie ik daar begin september het weer richting de 30 graden gaan?
:o ik noem dat een ruis op de lijn, misschien kijk ik niet goed, maar ik zie slechts een herstel richting de 20. Die 30 is een lone wolf

dennis089

Citaat van: JerryL op di 21 aug 2018 - 09:36
:o ik noem dat een ruis op de lijn, misschien kijk ik niet goed, maar ik zie slechts een herstel richting de 20. Die 30 is een lone wolf
je moet die van ZuidOost dan bekijken. Aangezien ik die altijd bekijk en niet bilt  :P Daar zijn overwegend meer lijntjes richting de 25+

JerryL

Oeh, ja Zuidoost is afwijkend. Maar nog steeds zal die 30 net zo waarschijnlijk zijn als die 5 graden. Denk een aangenamere 24/25 waarschijnlijker is. Jullie hebben nou eenmaal een ander klimaat.... in de winter overigens ook meer profijt van koude + hogere kans op sneeuw.

Zaterdag 1 september herfst topic?  ::) ::)

htoutenh

Zo te zien een tijdelijke dip (in het oosten een dipje) komend weekeinde, met vooral aan de kust en in het westen van het land substantiële neerslag! Daarna gematigd zomer weer met temperaturen tussen 20 en 25 graden en weer voor langere tijd geen druppel regen. Er gaan nog wel wat records sneuvelen in dat opzicht denk ik. Ook vermeldenswaard dat de Rijn bij Lobith waarschijnlijk een dezer dagen de laagste stand ooit gaat bereiken!

Global warming

Vandaag de 52ste zomerse dag in de Bilt. Een absoluut record. Zie nog wel kansjes (morgen en in september) om dit record nog wat aan te scherpen

Tam

Citaat van: htoutenh op di 21 aug 2018 - 17:22
Zo te zien een tijdelijke dip (in het oosten een dipje) komend weekeinde, met vooral aan de kust en in het westen van het land substantiële neerslag! Daarna gematigd zomer weer met temperaturen tussen 20 en 25 graden en weer voor langere tijd geen druppel regen. Er gaan nog wel wat records sneuvelen in dat opzicht denk ik. Ook vermeldenswaard dat de Rijn bij Lobith waarschijnlijk een dezer dagen de laagste stand ooit gaat bereiken!

Die laagste stand heeft ook te maken met de bodemdaling van de Rijn zelf. Men verwacht dat we de +6.80m NAP halen wat lager is dan de recordstand +6.89m NAP uit 2011 maar daarentegen is er een afvoer verwacht tussen de 850 en 870 m3/s terwijl de afvoer in 2011 zo'n 835 m3/s was. Dus ja, waarschijnlijk wel een record puur kijkend naar het NAP getalletje maar dat is wel gemeten met een diepere bodem.

Bron: https://www.waterpeilen.nl

ThaGhostNL

Citaat van: JerryL op di 21 aug 2018 - 14:46
*knip*

Zaterdag 1 september herfst topic?  ::) ::)

Ik denk dat we nog even wachten met het herfst topic, we gaan gelijk door met het winter topic  ;D
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

JerryL

Citaat van: ThaGhostNL op wo 22 aug 2018 - 00:12
Ik denk dat we nog even wachten met het herfst topic, we gaan gelijk door met het winter topic  ;D

Hahaha wordt het zo erg ;D

vlerk

Prachtige zomerdag gisteren in Eindhoven met ruim 28 graden en veel zon. vandaag een herhaling van gisteren. Heerlijk weer!

Morgen vertrek ik voor een week naar Italië (Gardameer) en ik heb zaterdag een bruiloft daar, nu zijn de voorspellingen niet erg gunstig. :(
Kan iemand mij meer vertellen voor het weer aanstaand weekend in omgeving Trente? Ik zou het erg sneu vinden voor het bruidspaar als het een verregende dag wordt.

Tam

Citaat van: JerryL op di 21 aug 2018 - 14:46
Zaterdag 1 september herfst topic?  ::) ::)

Citaat van: ThaGhostNL op wo 22 aug 2018 - 00:12
Ik denk dat we nog even wachten met het herfst topic, we gaan gelijk door met het winter topic  ;D

Gewoon openen dat topic, winterliefhebbers openen hun topic het liefste zo snel mogelijk ookal zijn er weinig winterse perikelen, zomerliefhebbers open het lentetopic als het nog vriest en sneeuwt, de herfst is een ondergeschoven kindje terwijl het ook een heel mooi seizoen is; 's morgens knisperende met rijp bedekte bladeren onder je voeten, 's middags je jas uitzweten.

Snowfreak

ik ben aan het wachten voor de eerste "horror" winter artikel in de krant  :P

JerryL

Citaat van: Tam op wo 22 aug 2018 - 11:09
's morgens knisperende met rijp bedekte bladeren onder je voeten, 's middags je jas uitzweten.

hahahahaha zeker! En je ziet wie er in de ochtend de deur uitgaan en wie in de middag.

Citaat van: Snowfreak op wo 22 aug 2018 - 11:29
ik ben aan het wachten voor de eerste "horror" winter artikel in de krant  :P

Yes!!  8) Het woord is gevallen.

zwoof

Citaat van: JerryL op di 21 aug 2018 - 14:46
Oeh, ja Zuidoost is afwijkend. Maar nog steeds zal die 30 net zo waarschijnlijk zijn als die 5 graden. Denk een aangenamere 24/25 waarschijnlijker is. Jullie hebben nou eenmaal een ander klimaat.... in de winter overigens ook meer profijt van koude + hogere kans op sneeuw.

Zaterdag 1 september herfst topic?  ::) ::)

Ik kan ook niet wachten tot de herfst / winter , maar het lijkt me logisch hiermee te wachten tot 21 september.
Gezien de verschuiving van de seizoenen de laatste jaren, komen er vast nog wel een paar warme dagen vrees ik. :-\

Vandaag is het  ook al weer best warm trouwens Gaat al richting de 30 in het oosten.   


dennis089

Ik ga kapot van de warmte  ::) :P ;D
En zoals ik al aan JerryL aangaf... bekijk die pluim maar eens voor ZuidOost... Ik vrees dat het nog flink zweten wordt  :o

htoutenh

En opnieuw een dikke 29'er hier in de Oost-Achterhoek. Morgen zo te zien nog een keer zo'n dag en dan eindelijk weer eens ouderwets onder de 20 met hopelijk flink wat neerslag (hoewel de meeste modellen die neerslag weer met name in het westen laten vallen). Daarna onzeker zo te zien. GFS jojo't van laag in de 20 naar opnieuw tegen de dertig. Wij hopen uiteraard op het eerste scenario. En van de pluim van ECMWF wordt ik ook nog niet echt vrolijk. We gaan het zien! Het wordt hier trouwens wel erg rustig, zijn de meesten al overgegaan naar de winterslaap?

Powered by EzPortal