Zomer discussietopic 2018 Deel 2

Topic gezien door 107031 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, di 24 jul 2018 - 22:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

JerryL

Citaat van: Tyshane op do 09 aug 2018 - 06:25
Het is voor het eerst sinds maanden dat ik het gewoon fris heb gehad 's nachts. Eerst was het wel fijn, maar uiteindelijk zelfs te fris.  ??? :-X
Ik ben benieuwd of Jermine en Dennis een beetje hebben geslapen!? Oh zo lijkt het net een setje...  ;D ;D ;D
En Swoof een beetje afgekoeld?  :D

Was geweldig koel. Uiteraard is alles relatief, maar het was zowaar 23.1 zodra ik de slaapkamer in kwam, meestal was het in de ochtend pas krap 24. Deze ochtend 21. In de winter te warm, maar omdat je toch ergens aan de warmte went was het nu goed te doen.

Nu kijken wat de storm ons brengt.

Windstoten-grafiek van het KNMI liegt er niet om.


dennis089

Ik heb heerlijk geslapen Tyshane dankjewel  8) En Jermine en ik zijn een setje veelvuldig actieve bezoekers van MeteoService  :P ;D Ik moet wel bekennen dat ik het zowaar ook fris heb gehad deze nacht. Heb nog gedacht om mijn dekbed weer te pakken maar heb het toch volgehouden tot vanochtend om deze niet te gebruiken deze nacht  :D

Tam

Dus eerst vandaag een potentieel leuk dagje vandaag en dan zondag en maandag weer richting de 30 graden?

zwoof

Citaat van: Tyshane op do 09 aug 2018 - 06:25
Het is voor het eerst sinds maanden dat ik het gewoon fris heb gehad 's nachts. Eerst was het wel fijn, maar uiteindelijk zelfs te fris.  ??? :-X
Ik ben benieuwd of Jermine en Dennis een beetje hebben geslapen!? Oh zo lijkt het net een setje...  ;D ;D ;D
En Swoof een beetje afgekoeld?  :D

Maar natuurlijk! Vanmorgen hadden we 23 graden in de woonkamer. Zo koel is het al weken niet meer geweest hier binnen. Nog 2 graadjes eraf en het is perfect.  ;)
Wat betreft de verwachte neerslag ziet het er gunstig uit voor de natuur. Volgens een aantal gerenommeerde modellen mogen we een paar flinke scheuten op de gloeide plaat verwachten. Hopen dat het niet weer tegen gaat vallen.    :)

Edit-> Hier de som van Hirlam tot morgenavond:



En deze van Arpege tot zaterdagmiddag:


JerryL

Citaat van: Tam op do 09 aug 2018 - 10:23
Dus eerst vandaag een potentieel leuk dagje vandaag en dan zondag en maandag weer richting de 30 graden?

Ja, maar voor slechts die twee dagen. Dat overleef je wel ;)

Lothiriel

Denk dat we kunnen stellen dat de zomer nu wel zo'n beetje voorbij is :D Kwakkelend Nederlands/Belgisch weer voor de komende 2 weken, mag ook wel eens natuurlijk.

Het is jammer want de winter en herfst worden allicht alweer nat genoeg. Voor mij was een beetje regen wel goed geweest voor nu :)
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Marsel

Citaat van: Lothiriel op do 09 aug 2018 - 11:50
Denk dat we kunnen stellen dat de zomer nu wel zo'n beetje voorbij is :D Kwakkelend Nederlands/Belgisch weer voor de komende 2 weken, mag ook wel eens natuurlijk.

Het is jammer want de winter en herfst worden allicht alweer nat genoeg. Voor mij was een beetje regen wel goed geweest voor nu :)

Lijkt mij ook. Roep het al een tijdje. Deze omslag is er een die blijft. Zeker nu we richting half augustus lopen moet het straks wel heel gek lopen willen we nog een lange hete periode krijgen er is momenteel niets wat daar op lijkt te wijzen.

Tam

Maar als je zo de pluim bekijkt en je ziet zo tussen de 20 en 25 graden met niet al te veel neerslag kan je nog niet zeggen dat de herfst is begonnen. Ok het hittewerk is voor bij maar nu toch gewoon een hollandsche zomer zoals we wel vaker hebben gehad.

Arend

Citaat van: Tam op do 09 aug 2018 - 12:29
Maar als je zo de pluim bekijkt en je ziet zo tussen de 20 en 25 graden met niet al te veel neerslag kan je nog niet zeggen dat de herfst is begonnen. Ok het hittewerk is voor bij maar nu toch gewoon een hollandsche zomer zoals we wel vaker hebben gehad.

Voor de meeste mensen zal het weer van de komende periode beter te pruimen zijn. De zomer is nog lang niet voorbij.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Johannes96

Drukkend warm hier en net voor de regen tikte mijn weerstation de 25,2 graden aan, wat betekend dat de hittegolf hier 15 juli begon en 9 augustus eindigt!  ::)

JerryL

Citaat van: Marsel op do 09 aug 2018 - 12:04
Lijkt mij ook. Roep het al een tijdje. Deze omslag is er een die blijft. Zeker nu we richting half augustus lopen moet het straks wel heel gek lopen willen we nog een lange hete periode krijgen er is momenteel niets wat daar op lijkt te wijzen.

Mwah, we weten allemaal dat het in principe nog tot eind september mooi najaar weer kan zijn. Denk dat zon-aanbidders nog wel aan hun trekken komen. Misschien is zon zonder hitte wel veel lekkerder. En zeg nou eerlijk, of het nou 24 of 34 is..... wanneer heb je nou meer aan de warmte?

RicardoDimm

Het lijkt vanuit het Zuiden droog te worden. Terwijl de weerberichten het hebben over later vanmiddag en vanavond veel regen en wind. Komt er nog meer achteraan?

Lucas

De regen is op zee gebleven, hier tot nu toe twee kleine felle buitjes. Oosten paar aardige onweersbuien, maar volgens mij loopt het met een sisser af.
Aanhoudende sneeuwval

winter67

Citaat van: RicardoDimm op do 09 aug 2018 - 17:09
Het lijkt vanuit het Zuiden droog te worden. Terwijl de weerberichten het hebben over later vanmiddag en vanavond veel regen en wind. Komt er nog meer achteraan?
Nee dit was het. Paniek om niks. Als het laag wat oostelijker was had een deel van nl heel de regenzone van de noordzee

Eric

Citaat van: winter67 op do 09 aug 2018 - 17:28
Nee dit was het. Paniek om niks. Als het laag wat oostelijker was had een deel van nl heel de regenzone van de noordzee
Dus géén paniek om niks!! INDIEN het laag wat oostelijker was..... Dat had NIEMAND kunnen voorzien! Erg makkelijk zo'n reactie...

Jenkie

Citaat van: Eric op do 09 aug 2018 - 17:35
Dus géén paniek om niks!! INDIEN het laag wat oostelijker was..... Dat had NIEMAND kunnen voorzien! Erg makkelijk zo'n reactie...

En zie de update in het onweertopic: de wind moet nog komen...

winter67

Citaat van: Eric op do 09 aug 2018 - 17:35
Dus géén paniek om niks!! INDIEN het laag wat oostelijker was..... Dat had NIEMAND kunnen voorzien! Erg makkelijk zo'n reactie...
Bijna elke model gaf het aan dat de meest actieve regen de Noordzee opging denk maar aan ukmo gfs harmonie

zwoof

Citaat van: winter67 op do 09 aug 2018 - 17:43
Bijna elke model gaf het aan dat de meest actieve regen de Noordzee opging denk maar aan ukmo gfs harmonie

Haha! Bijna elk model? What about Arpege, Hirlam, Arome ICON en GEM? Deze modellen berekenden allen een soort zonsvloed voor grote delen van NL met neerslagwaarden tot soms wel 120 mm.  Pas in de 06 uur run vanmiddag kwamen deze modellen terug op hun schreden. 

Tot nu toe twee lekkere buien gehad hier met een paar donderklappen erin. Er komt nog e.e.a. aan straks, maar al met al valt het tot nog toe wel tegen met de hoeveelheden m.b.t. de verwachtingen.  De wind interesseert me trouwens niks, die mag sowieso uitblijven voor mij.  ;)

winter67

Citaat van: zwoof op do 09 aug 2018 - 18:14
Haha! Bijna elk model? What about Arpege, Hirlam, Arome ICON en GEM? Deze modellen berekenden allen een soort zonsvloed voor grote delen van NL met waarden tot soms wel 120 mm.  Pas in de 06 uur run vanmiddag kwamen deze modellen terug op hun schreden. 

Tot nu toe twee lekkere buien gehad hier met een paar donderklappen erin. Er komt nog e.e.a. aan straks, maar al met al valt het tot nog toe wel tegen met de hoeveelheden.  De wind interesseert me trouwens niks, die mag sowieso uitblijven voor mij.  ;)
De modellen die jij noemt volg ik persoonlijk noot :P

zwoof

Citaat van: winter67 op do 09 aug 2018 - 18:16
De modellen die jij noemt volg ik persoonlijk noot :P

Toch wordt er vaak  specifiek naar deze korte termijn-modellen gekeken voor de neerslag, (met name Hirlam).
Modellen als GFS en EC blijken vaak wat minder accuraat hierin.   :)

Powered by EzPortal