Zomer discussietopic 2018 Deel 2

Topic gezien door 107038 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, di 24 jul 2018 - 22:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

X-treme

Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

ThaGhostNL

Citaat van: X-treme op di 07 aug 2018 - 17:12
Weet iemand of je ergens de actuele zonkracht kan zien?
De verwachting kan ik wel vinden.

Op de frontpagina staat de actuele UV sterkte. (Alleen beschikbaar vanaf tablet)
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Arend

Er zullen vandaag wel meer records gesneuveld zijn, maar in ieder geval lijkt station Twente met 36,2 graden haar hoogste Tx ooit te hebben gemeten. Het vorige record stond op 36,1 (2 juli 2015). Hier thuis als hoogste Tx vandaag 36,9 dat is met tuin-/stads-effect.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

JerryL

Weet iemand wanneer de temperatuur val wordt ingezet? Wel wat wind in Assendelft, maar verder gewoon een oven als ik het raam open

dennis089

Wat een temperaturen nog steeds om 20:00. Gilze rijzen gwn nog steeds rond de 34 graden nu!  :o

dennis089

Sterkte met deze nacht mede ZuidOosterlingen. Het wordt een droge verschrikkelijke plaknacht.. wie had dat gedacht na die grote cel die op ons afkoerste...  :'( ::) :-[

Tyshane

Wat een prachtige zomerdag. Heerlijk gezwommen en grootste deel van de dag bij en in het water gelegen, op en top vakantie gevoel. Mooi om de wolken te volgen, mooie windveren en ander spul. Buiten het water erg heet en droge warmte, zonder water dus gewoon niet fijn meer. Als je maar kan koelen.  8)

Citaat van: dennis089 op di 07 aug 2018 - 20:24
Sterkte met deze nacht mede ZuidOosterlingen. Het wordt een droge verschrikkelijke plaknacht.. wie had dat gedacht na die grote cel die op ons afkoerste...  :'( ::) :-[
Zeg meneer Plaknacht,  ;D wordt het niet eens tijd voor een pilletje? Maar dan geen melatonine, maar het echte werk! :P Ik heb dat gelukkig achter de hand, mocht het echt niet lukken dan gebruik ik een slaappil, en hops, ronken maar. ;)

Zo is het voor jou ook geen doen als je vele dagen weinig uren slaapt, hopelijk komende tijd wat meer nachtrust.

dennis089

haha  ;D Ja misschien is dat de enige oplossing nog deze nacht haha. Ik was echter goed verbijsterd wat met die bui gebeurde. Beetje een teleurstelling. Maar we gaan door. Op naar de volgende dagen  8)

Arend

Update (regionale) hittegolven tot en met 6-8-2018.

De Bilt is gisteren gestart met de tweede landelijke hittegolf. Voor Westdorpe het begin van de tweede regionale hittegolf.
Het oude record voor langste regionale hittegolf stond nog maar twee jaar terug nog op naam van Maastricht. Maar na de homogenisering van de data van de 5 oudste KNMI stations is dit oude record officieel verdwenen. Dit record bedroeg 26 dagen in de periode van 20 juli tot en met 14 augustus 1911. Ook dit meer dan 100 jaar oude record wordt verpulverd.

https://www.knmi.nl/kennis-en-datacentrum/achtergrond/gehomogeniseerde-tijdreeksen-dagwaarden
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Roy85

Wat zijn dat een aparte temperaturen nu iemand verklaring 23 in midden 28 zee  enz vind wel vreemd

Tyshane

Citaat van: Roy85 op di 07 aug 2018 - 21:33
Wat zijn dat een aparte temperaturen nu iemand verklaring 23 in midden 28 zee  enz vind wel vreemd

Water houdt warmte beter vast dan lucht...

Roy85

Ja maar pak eindhoven waar ik woon net verkoeling gehad en gevoelt 27 graad nu weer 30 ik zit lekker buiten. Maar voelde het meteen en kijk arcen zo fris

RealDeal

Citaat van: Roy85 op di 07 aug 2018 - 21:33
Wat zijn dat een aparte temperaturen nu iemand verklaring 23 in midden 28 zee  enz vind wel vreemd
Weerstation klopt daar niet helemaal denk ik.
Ook bij de windstoten springt dat weerstation eruit met een 162km/h stoot.




Eric

Citaat van: Roy85 op di 07 aug 2018 - 22:01
Ja maar pak eindhoven waar ik woon net verkoeling gehad en gevoelt 27 graad nu weer 30 ik zit lekker buiten. Maar voelde het meteen en kijk arcen zo fris
Denk dat daar de "vrachtwagen" verplaatst is..... ????????

MaryP

Citaat van: RealDeal op di 07 aug 2018 - 22:13
Weerstation klopt daar niet helemaal denk ik.
Ook bij de windstoten springt dat weerstation eruit met een 162km/h stoot.

***edit*** Gelieve geen plaatjes mee quoten.
Ventilator aangezet?

JerryL

Wat een hitte. Het staartje is echt het slechtst. Kom op met die koelte!

Der RoX

Duikt nou alles de Noordzee op ?
WiNtEr!!11!1!@

vlerk

Ik zeur niet snel maar het is nog erg warm in Eindhoven. 30 graden buiten en 31 graden in mijn appartement. De ventilator voelt als een föhn. Lekker slapen zo! :-)

JerryL

Bavaria is weer blij met me.....krat gaat leeg, anders slaap ik nooit

dennis089

Hier is het ook niet uit te houden. Ik was er al bang voor omdat het zo voorspeld was. maar had gehoopt dat wat regen en onweer het voorkomen zou.. Wat een zweet. wat een plak :p

Powered by EzPortal