Zomer discussietopic 2018 Deel 2

Topic gezien door 107135 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, di 24 jul 2018 - 22:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

RealDeal

Citaat van: Ploeps op di 07 aug 2018 - 11:51
Al 32,7 graden max in Deelen...  Als dat zo doorgaat met die stijging van de temperatuur dan zou het record zomaar kunnen sneuvelen vandaag... Relatieve luchtvochtigheid maar 23%, dat is ook erg laag! Zou het kunnen dat de regenradar daardoor voor deze regio niets tot bijna niets in de 24uurs-run laat zien?

Ik zal zometeen in de pauze even buiten gaan voelen (locatie Arnhem), ben bang dat ik snel weer binnen ben  ;)
Net het dagelijkse (1e) rondje met de baas en zijn hond gelopen. Ging nu nog wel maar waar er geen wind staat en in de volle zon is het echt warm nu, daar is het zeker tegen de 40. 2e rondje vanmiddag zal wel niet te doen zijn en erg kort worden denk ik, wat een hitte nu al  :o

JerryL

Citaat van: Tam op di 07 aug 2018 - 10:54
Als je er echt zo'n last van hebt kan je beter een 1.5 liter fles vullen met water en die bevriezen. Als deze bevroren is rol je hem in een handoek en kan je hem gebruiken als koude kruik. Door de handdoek blijft de fles echt lang koud ook met deze hitte.

Of melatonine nemen. Voor een paar dagen kan dat geen kwaad. Vrij voordelig bij de drogist te krijgen. 1 uur voor je gewenste bedtijd innemen, je voelt je langzaam maar zeker moei worden.

Ploeps

Ja het is heet buiten, maar door de lage luchtvochtigheid is het beter uit te houden dan gisteren terwijl het nu al vijf graden warmer is...
Liefhebber van weer-uitersten.

jornonweer

Citaat van: Ploeps op di 07 aug 2018 - 12:32
Ja het is heet buiten, maar door de lage luchtvochtigheid is het beter uit te houden dan gisteren terwijl het nu al vijf graden warmer is...

hier in het zuidoosten toch niet, amai wat een hitte. voelt hier nu al warmer aan dan 2 weken geleden.  :-X
Danger is real, fear is a choice.

JerryL

Citaat van: jornonweer op di 07 aug 2018 - 12:53


hier in het zuidoosten toch niet, amai wat een hitte. voelt hier nu al warmer aan dan 2 weken geleden.  :-X

Ja deze warmte voelt intenser aan dan twee weken geleden. Ook hier ervaren wij dat zo. Wellicht komt dat omdat er hier vorige week regen is gevallen waardoor er hier meer vocht in de lucht zit?

Weerextrem

Citaat van: jornonweer op di 07 aug 2018 - 12:53


hier in het zuidoosten toch niet, amai wat een hitte. voelt hier nu al warmer aan dan 2 weken geleden.  :-X

Komt ook door Smog en zeer sterke zonkracht... idioot sterk :o

zwoof

Citaat van: jornonweer op di 07 aug 2018 - 12:53


hier in het zuidoosten toch niet, amai wat een hitte. voelt hier nu al warmer aan dan 2 weken geleden.  :-X

Misschien voel je dat zo, maar als ik kijk naar de metingen in Bree is de luchtvochtigheid daar ook slechts 25% en de dauwpunt temperatuur is met 9,8 graden ook erg laag .
Het kan dus best warm aanvoelen, maar niet echt klam. Het is gewoon weer heel droog heet. Ook niet fijn (verre van dat), maar zweet zal in de huidige situatie heel snel verdampen, waardoor je lichaam beter zou moeten kunnen koelen dan normaliter het geval is in Nederland.



devil-strike

Citaat van: JerryL op di 07 aug 2018 - 13:23
Ja deze warmte voelt intenser aan dan twee weken geleden. Ook hier ervaren wij dat zo. Wellicht komt dat omdat er hier vorige week regen is gevallen waardoor er hier meer vocht in de lucht zit?


Apart zij dit gister nog dat hier juist minder warm aanvoelt dan vorige keer dat het zo heet was, vandaag idem vind het nu beter uittehouden dan x week terug.
Locatie: regio Haarlem

Arend

Het zoveelste hoogtepunt in deze eindeloze mentale en fysieke kwelling.

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Tam

Citaat van: JerryL op di 07 aug 2018 - 13:23
Ja deze warmte voelt intenser aan dan twee weken geleden. Ook hier ervaren wij dat zo. Wellicht komt dat omdat er hier vorige week regen is gevallen waardoor er hier meer vocht in de lucht zit?

Het is juist andersom. Hoe lager de luchtvochtigheid hoe makkelijker je zweet verdampt wat voor "afkoeling" zorgt. Dit kan je ook terugvinden in de diagrammen voor hitteindex. De gevoelstemperatuur loopt op naar mate het vochtiger is.

Floris!

Citaat van: JerryL op di 07 aug 2018 - 12:00
Of melatonine nemen. Voor een paar dagen kan dat geen kwaad. Vrij voordelig bij de drogist te krijgen. 1 uur voor je gewenste bedtijd innemen, je voelt je langzaam maar zeker moei worden.
De werking hiervan is wetenschappelijk nooit aangetoond. Het werkt alleen als je je dag-/nachtritme verandert, dus als je bijvoorbeeld naar een andere tijdzone reist. Zal vanavond geen zoden aan de dijk zetten, hooguit een placebo-effect :)

Neochamp

Citaat van: Floris! op di 07 aug 2018 - 14:18
De werking hiervan is wetenschappelijk nooit aangetoond. Het werkt alleen als je je dag-/nachtritme verandert, dus als je bijvoorbeeld naar een andere tijdzone reist. Zal vanavond geen zoden aan de dijk zetten, hooguit een placebo-effect :)
Druppeltje thc olie doet wonderen.

Der RoX

Even op een handdoekje in de tuin liggen, is er niet meer bij nu de wind ineens wegvalt...wat een hitte :D
WiNtEr!!11!1!@

JerryL

Citaat van: Tam op di 07 aug 2018 - 13:56
Het is juist andersom. Hoe lager de luchtvochtigheid hoe makkelijker je zweet verdampt wat voor "afkoeling" zorgt. Dit kan je ook terugvinden in de diagrammen voor hitteindex. De gevoelstemperatuur loopt op naar mate het vochtiger is.

Maar, dan klopt het toch wat ik zeg? Er is regen gevallen, dus kan er meer vocht in de lucht zitten. Of ben ik abuis?

Citaat van: Floris! op di 07 aug 2018 - 14:18
De werking hiervan is wetenschappelijk nooit aangetoond. Het werkt alleen als je je dag-/nachtritme verandert, dus als je bijvoorbeeld naar een andere tijdzone reist. Zal vanavond geen zoden aan de dijk zetten, hooguit een placebo-effect :)

Ow echt! Bij mij werkt het, of dat is dan misschien dat placebo-effect. Al wordt op het doosje beweerd dat het wel is aangetoond. Ach elk lijf is anders. De een kan ook beter tegen drank of energiedrinken dan de ander.

Tam

Citaat van: JerryL op di 07 aug 2018 - 16:16
Maar, dan klopt het toch wat ik zeg? Er is regen gevallen, dus kan er meer vocht in de lucht zitten. Of ben ik abuis?



Geen idee hoe het kwam dat ik las "minder intensief". Mijn excuses, zal wel aan de warmte liggen.  ::)

Der RoX

Hier en daar ontstaan ineens kleine wolkjes en sluiers, ook is er meer wind als een uur terug
WiNtEr!!11!1!@

X-treme

Weet iemand of je ergens de actuele zonkracht kan zien?
De verwachting kan ik wel vinden.
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Eveline

Wow, volgens buienradar gaat het straks regenen.. is niet erg met deze warmte haha

Bigfoot

Citaat van: dennis089 op di 07 aug 2018 - 10:30
Ik maak me nu al zorgen over die plaknacht vannacht  :o ;D ;D Dit gaat een hels karwei worden om in slaap te vallen haha. De ventilator aan, het waterbed heb ik gewoon uitgetrokken. geen dekbed meer in het overtrek maar dus alleen nog maar de sloop. Ook met zo minimaal mogelijk kleding. Ik kan nog die tip van de natte handdoek nemen of wat ijsklontjes in een flesje water of plastic zakje doen. Hopelijk met al die voorzorgsmaatregelen lukt het om in te kunnen slapen  ::) ;D ;D :D

ik heb net de tijk van mn waterbed er afgehaald en zo voelt het koel aan op 26 graden. Ik heb hem net op 25 gezet.
Raken we niet onderkoeld als we de stekker eruit halen?

GeneralDuke

Citaat van: X-treme op di 07 aug 2018 - 17:12
Weet iemand of je ergens de actuele zonkracht kan zien?
De verwachting kan ik wel vinden.

https://www.rivm.nl/Onderwerpen/Z/Zonkracht
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Powered by EzPortal