Zomer discussietopic 2018 Deel 2

Topic gezien door 107041 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, di 24 jul 2018 - 22:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

GeneralDuke

Waar vinden we de occlusie inmiddels terug? Is dat de lijn Alkmaar-Tilburg waar nog wat buien op triggeren?
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

ThaGhostNL

Citaat van: GeneralDuke op za 28 jul 2018 - 13:32
Waar vinden we de occlusie inmiddels terug? Is dat de lijn Alkmaar-Tilburg waar nog wat buien op triggeren?
correct daarachter zit gelijk de trog, met het bijhorende windveld
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Johannes96

Als het warme Ijsselmeer ff ze werk doet.. 8)

Reutel

Citaat van: ThaGhostNL op za 28 jul 2018 - 13:38
correct daarachter zit gelijk de trog, met het bijhorende windveld

Klopt, het waait hier nu lekker. Maar nog steeds kurkdroog... De regen vandaag was voor het midden en noorden van Nederland.

Tyshane

Hier nu een stuk minder warm, beetje grijzig en af en toe een drup, wel even lekker vergeleken met afgelopen dagen. :)

boxer

Nou....een paar druppels op een gloeiende plaat.
Geen onweer gehad....jammer hoor????

Johannes96

Citaat van: Reutel op za 28 jul 2018 - 14:02
Klopt, het waait hier nu lekker. Maar nog steeds kurkdroog... De regen vandaag was voor het midden en noorden van Nederland.

Die 2mm die gevallen is, helpt echt niet tegen de droogte, toch?

Tam

3 druppels en een warme scheet. Meer kan ik er nog niet maken van vandaag. Helaas. Over 6 weken nog eens proberen.

RealDeal

Citaat van: Johannes96 op za 28 jul 2018 - 14:08
Die 2mm die gevallen is, helpt echt niet tegen de droogte, toch?
Ik zou al blij zijn hier met 2mm. Buien hier lossen ten zuiden op en activeren weer net ten noorden van Helmond.
En omdat er hier al weken geen druppel is gevallen is het hier nu al weer warm, 27-28 graden alweer....
Gelukkig staat er wat wind en kan ik het huis wat laten doorwaaien.

-edit-
1.Als het zo doorgaat zullen ze vandaag in De Bilt de 25 ook wel weer gaan halen.
2. en zowaar krijgen we nu onze 2 mm hier met wat donders  8)

dennis089

paar mm helpt niks tegen droogte nee. die is voor vanavond alweer verdampt. Alleen een lange grijze regendag helpt. Daar hebben we een dikke westcirculatie voor nodig met veel regen. vooralsnog blijft het zeer zeer droog en wordt het gewoon weer warm.

Reutel

Citaat van: dennis089 op za 28 jul 2018 - 14:28
paar mm helpt niks tegen droogte nee. die is voor vanavond alweer verdampt. Alleen een lange grijze regendag helpt. Daar hebben we een dikke westcirculatie voor nodig met veel regen. vooralsnog blijft het zeer zeer droog en wordt het gewoon weer warm.


Jasneker

Heerlijk, buitjes gehad, "al" 3mm regen, maar veel belangrijker temperatuur buiten is nu 17.7 C, hele huis alle ramen/deuren open lekker doorkoelen.
Gisteravond nog 29.1 C in huis, nu 24 C wat al veel beter is.
Laatste bui met wat gerommel trekt nu weg, de druppel op de gloeiende plaat......
Toch genoten van deze tijd, beetje extreem warm, maar de weer situatie is dan ook extreem en wilde het voor geen geld missen.

flyineddy

Het heeft hier net ruim een uur geregend, van licht tot matig. Koelde toen lekker af tot een graadje of 22-23 en de grond is overal lekker nat geworden.
Nu is net de zon weer doorgebroken en de temperatuur schiet omhoog.
Benieuwd of ik straks nog een lekkere onweersbui krijg. Ik hoop het wel.
Ik zie in ieder geval de stapelwolken al in de verte verschijnen.

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

JerryL

Ach in de winter is oper en control ook vaak te koud, nu wellicht te warm. Pluim na pluim was koeler, nu in eens warm. Een pluim maakt nog geen zomer ????

martijn

Trekt hier nu een flinke onweersbui over, maar kan deze plensregen de grond wel in zakken?

Jenkie

Ik hoop gewoon dat we hier nog wat meepakken van dat buienlijntje dat nu midden Nederland ligt. Maar het zal ook wel weer net noordelijk langs ons heengaan. Het is vies benauwd en warm. Vooral in huis, bleh. En geen noemenswaardige regen. Het noordoosten van Twente blijft vooralsnog kurkdroog en warm. Zo, en nu ga ik even languit in ons zwembadje liggen...

Tyshane

Zo flinke regenval nu, heerlijk! Even buiten gestaan, wat ruikt en voelt dat fijn zeg! :)

Marsel

Hmmm nu in hoog tempo MPL over Nederland uitstroomt begin ik te twijfelen over het halen van de 25C in De Bilt. Als het had moeten gebeuren was dat in de opklaringen tussen het KF en de occlusie. De huidige luchtsoort laat het waarschijnlijk niet meer toe. Ik had die kans zelf iets hoger ingeschat. Zonde. Einde hittegolf dan maar vermoed ik.

Tam

Citaat van: Marsel op za 28 jul 2018 - 15:28
Hmmm nu in hoog tempo MPL over Nederland uitstroomt begin ik te twijfelen over het halen van de 25C in De Bilt. Als het had moeten gebeuren was dat in de opklaringen tussen het KF en de occlusie. De huidige luchtsoort laat het waarschijnlijk niet meer toe. Ik had die kans zelf iets hoger ingeschat. Zonde. Einde hittegolf dan maar vermoed ik.

Ik zat er ook al naar te kijken. Helaas is het overal om De Bilt heen wel 25°+ geworden alleen net daar dus niet.

mochino




Downburst in Zwolle zo net. Was et iets te laat

Powered by EzPortal