Zomer discussietopic 2018 Deel 2

Topic gezien door 107107 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, di 24 jul 2018 - 22:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Stephanie

Citaat van: TMCThomas op za 28 jul 2018 - 10:29
Weet niet hoe het mogelijk is maar hier weer geen drup gevallen   :'(

Er komt nog wel iets aan zo te zien!

daan197611

Wat heerlijk is het nu zeg!   Tempratuur is een graad of 22/23 er staat een windje buiten en alles open gezet en het koelt einderlijk af binnen.  Want 33/34 graden in je flat is niet grappig meer.  Helaas is dit maar tijdelijk want als ik de 15daagse van Ecwmf moet geloven gaan we opnieuw naar tropische tempraturen na het weekend!   Dus ff afkoelen dan maar. 



Armand

Poeh, een verademing buiten nu! Binnen valt toch een beetje tegen. Het is zeker wat afgekoeld, maar van 30 tot 26.5 graden. Nu begint de zon soms fel tussen de wolken door te breken, waardoor ik niet verwacht dat er nog veel van de temperatuur af gaat binnen. Een stevige bui kan het misschien nog wat verder afkoelen. Tweede probleem is het vocht, dat komt vanzelf ook mee naar binnen.. Al met al toch een klein beetje verkoeling ;)

Dan de pluim van EC. Afgelopen runs leek deze beetje bij beetje kouder te worden, vanochtend komt (zeker Oper en Control) toch weer met onvervalst zomerweer. De pluim laat tot en met vrijdag eigenlijk weinig onzekerheid zien. De temperatuur ligt dan tussen de 25 en 30 graden. Hoogste waardes in het zuidoosten. In en na het weekend neemt de spreiding toe, zoals Marsel al uitgebreid heeft uitgelegd komt dat door de onzekerheid waar de as van hogedruk zich gaat nestelen.

Hier nog even de pluim van zuidoost, met alweer elke dag toch wel kans op tropische waardes. De regionale hittegolf kon hier nog wel eens zeer lang gaan duren, volgens deze pluim althans ;)

Jenkie

Citaat van: htoutenh op za 28 jul 2018 - 10:16
Ja hoor, dat kan. Hier in de Achterhoek is de fut er al helemaal uit. Een paar druppels en dat was het weer. Vanmiddag nieuwe kansen, ben benieuwd!

:'( :'( Inderdaad,,,, het kan toch nog mis gaan. Hier ook drie druppels....

Johannes96

Tientallen ontladingen hoorbaar, alleen klinken ze erg ''zacht''. Iemand enig idee hoe dat kan? Net een ontlading op 1km en klonk gewoon erg zacht en dof.

Wel lekker verkoelend buitje, al was het maar een krappe 2mm.

marco-groningen

Zit hier nog steeds te zweten. Leek wat aan te komen, maar alles trekt naar friesland. Zelfs de zo'n breekt al weer door en de temperatuur kruipt weer richting de 30 graden. Je zou zeggen dat het hier straks los moet gaan met deze temperaturen.

vossejongk

Citaat van: Johannes96 op za 28 jul 2018 - 11:23
Tientallen ontladingen hoorbaar, alleen klinken ze erg ''zacht''. Iemand enig idee hoe dat kan? Net een ontlading op 1km en klonk gewoon erg zacht en dof.

Wel lekker verkoelend buitje, al was het maar een krappe 2mm.

Erg hoog in de wolk.

Arend

Update (regionale) hittegolven tot en met 27-7-2018.

Na de perikelen rond station Cabauw afgelopen week, lijkt nu station Twente er helemaal de brui aan te hebben gegeven. Sinds gistermiddag ligt de transmissie van het station plat. Indien dat het enige probleem is, dan gaat de registratie en opslag van de data lokaal gewoon verder en zal deze (wanneer het station weer online komt) in de loop van volgende week beschikbaar komen.
Verder opmerkelijk nieuws uit Arcen, waar men volgens het nieuwsitem in dit filmpje getracht zou hebben de meetresultaten van het station aldaar te beïnvloeden. Mocht dit verhaal kloppen en heeft deze actie invloed gehad op de meetresultaten, dan lijken mij passende sancties voor dit station terecht.
Tot en met gisteren zijn er nu 26 stations met een hittegolf. Voor vandaag is het vooral interessant om te zien of De Bilt de reeks weet vast te houden.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

winter67

Kan aan mij liggen maar zie een mooi lijntje ontwikkelen vanuit Zeeland

Reutel

Hier in Tilburg ook geen regen van betekenis. Vanmorgen een klein buienlijntje, maar het was de moeite niet waard. Hopelijk komt er vanmiddag nog wat meer!

Het is wel lekker afgekoeld naar 25 graden dus ik heb alle ramen en deuren open gegooid  8)

Stephanie

Citaat van: Arend op za 28 jul 2018 - 11:51
Update (regionale) hittegolven tot en met 27-7-2018.


Tot en met gisteren zijn er nu 26 stations met een hittegolf. Voor vandaag is het vooral interessant om te zien of De Bilt de reeks weet vast te houden.

Gaat de hittegolf in De Bilt niet gewoon door omdat het daar na 00:00 nog meer dan 25 graden was?

RealDeal

Citaat van: Stephanie op za 28 jul 2018 - 12:08
Gaat de hittegolf in De Bilt niet gewoon door omdat het daar na 00:00 nog meer dan 25 graden was?
neen
Citaat van: ThaGhostNL op za 28 jul 2018 - 00:37
Na 2 uur vannacht, 00z.

Eveline

Zo, de hemel breekt even open ????

daan197611

Citaat van: Eveline op za 28 jul 2018 - 12:22
Zo, de hemel breekt even open ????

Idd en nog wat onweer in de verte ook (westland)

zwoof

Citaat van: Arend op za 28 jul 2018 - 11:51
Update (regionale) hittegolven tot en met 27-7-2018.

Na de perikelen rond station Cabauw afgelopen week, lijkt nu station Twente er helemaal de brui aan te hebben gegeven. Sinds gistermiddag ligt de transmissie van het station plat. Indien dat het enige probleem is, dan gaat de registratie en opslag van de data lokaal gewoon verder en zal deze (wanneer het station weer online komt) in de loop van volgende week beschikbaar komen.
Verder opmerkelijk nieuws uit Arcen, waar men volgens het nieuwsitem in dit filmpje getracht zou hebben de meetresultaten van het station aldaar te beïnvloeden. Mocht dit verhaal kloppen en heeft deze actie invloed gehad op de meetresultaten, dan lijken mij passende sancties voor dit station terecht.
Tot en met gisteren zijn er nu 26 stations met een hittegolf. Voor vandaag is het vooral interessant om te zien of De Bilt de reeks weet vast te houden.

Mooie grafiekjes Arend. Dank daarvoor! Wat betreft Arcen best wel shocking als dat zo is. Maar ook wel apart om te zien hoe dicht dat meetstation aan de weg staat.  :o

htoutenh

Citaat van: Armand op za 28 jul 2018 - 11:13
Dan de pluim van EC. Afgelopen runs leek deze beetje bij beetje kouder te worden, vanochtend komt (zeker Oper en Control) toch weer met onvervalst zomerweer. De pluim laat tot en met vrijdag eigenlijk weinig onzekerheid zien. De temperatuur ligt dan tussen de 25 en 30 graden. Hoogste waardes in het zuidoosten. In en na het weekend neemt de spreiding toe, zoals Marsel al uitgebreid heeft uitgelegd komt dat door de onzekerheid waar de as van hogedruk zich gaat nestelen.

Het lijkt een beetje het verhaal van deze zomer te worden. De weermodellen komen steeds op termijn met flinke hoeveelheden neerslag en afkoeling en hoe meer we die mogelijke veranderingen naderen hoe meer het afzwakt en tenslotte weer helemaal verdwijnt.

X-treme

 Gaat nu helemaal los hier. Heerlijk  ;D
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

dennis089

Citaat van: X-treme op za 28 jul 2018 - 13:04
Gaat nu helemaal los hier. Heerlijk  ;D

Het is jullie gegund. Vanochtend hier ook twee buitjes geweest, weliswaar zonder onweer maar ik weet dus hoe zeer welkom dat koelend effect is. Echter... ongelofelijk.. het gaat hier weer richting de intense hitte... alweer 27 graden nu... mag het gewoon eens één dag koel blijven.. ik heb een hekel gekregen aan de zon en warm weer...  :( ???

X-treme

Hier schijnt ook de zon alweer en loopt de temperatuur al weer op.
Maar ik hoef vanavond een keer niet te sproeien.
De temperatuur daalde wel in 10 minuten 7 graden!
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

TMCThomas

Ook hier komt de zon er weer door heen echter moet ik hier wel gewoon sproeien, er is zo weinig gevallen dat mijn weerstation niet eens regenval aangeeft. Staat nog gewoon op 0,0  :-\

Powered by EzPortal