Zomer discussietopic 2018 Deel 2

Topic gezien door 107090 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, di 24 jul 2018 - 22:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Marsel

Daar komt de vore. Passeerde hier prachtig. Boel begon te klapperen  terwijl de temperatuur eerst opliep (plotse menging) en daalde daarna meteen een graad of 5.  Het systeem is zoals verwacht nauwelijks actief boven ons land. Langs het KF komende nacht en morgenochtend nog wel de mogelijkheid op een enkele onweersbui vanaf de midlevels. Maar laten we ons morgenmiddag vooral focussen op de occlusie. Zoals in de laatste update al aangegeven kan dat intense onweersbuien opleveren.

winter67

Er is geen regen nodig voor afkoeling gewoon stevige westenwind en gelijk 7 graden gedaald

jasper-k

In De Bilt is het nog 26 graden. Betekent dit dat vandaag (zaterdag) nog meedoet in de hittegolf?

ThaGhostNL

Citaat van: jasper-k op za 28 jul 2018 - 00:36
In De Bilt is het nog 26 graden. Betekent dit dat vandaag (zaterdag) nog meedoet in de hittegolf?

Na 2 uur vannacht, 00z.
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

GeneralDuke

Iemand een idee hoe het kan dat het in oost-NL nu aanzienlijk koeler is dan in het midden? Bijvoorbeeld Eindhoven 29 graden, Arcen en Ell nauwelijks 23.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

vlerk

Citaat van: GeneralDuke op za 28 jul 2018 - 00:39
Iemand een idee hoe het kan dat het in oost-NL nu aanzienlijk koeler is dan in het midden? Bijvoorbeeld Eindhoven 29 graden, Arcen en Ell nauwelijks 23.

Goede vraag! Ik rijd net van Deurne naar Eindhoven. In Deurne was het 23 graden, eenmaal in Eindhoven was het weer 29 graden. Ik houd het op stadeffect.

GeneralDuke

Ik mag toch hopen dat dat niet te zien is in de KNMI-metingen.
Maar dan nog, ik zie het ook in Noord-Holland dat het er warmer is, en kouder in bijv. Overijssel.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

dennis089

wat een plaknacht.. gwn nog 25 graden  ::) ??? slapen wordt lastig... mn hele lijf kookt  :-[

Johannes96

Citaat van: dennis089 op za 28 jul 2018 - 01:33
wat een plaknacht.. gwn nog 25 graden  ::) ??? slapen wordt lastig... mn hele lijf kookt  :-[

Jep.. een nachtje is leuk maar dit is al de derde. Ook hier nog ruim 25c  :-\

Adrie



Citaat van: dennis089 op za 28 jul 2018 - 01:33
wat een plaknacht.. gwn nog 25 graden  ::) ??? slapen wordt lastig... mn hele lijf kookt  :-[

***modedit: berichten samengevoegd en foute post verwijderd (het is vroeg en warm)***

Jeroen22

En dan gewoon om 3,30 wakker worden van een enorme knal en lichtflitsen in de zin van onweer. Ook een tijdje goed doorgeregend. Moest er zelfs uit om me raam dicht te doen anders had ik een waterbed.

Gelukkig is het buiten nu goed te doen. niet te benauwd meer.

Tyshane

Yesssss, regennnnn! Moest even goed luisteren wat het ook al weer was! Wat een lekker geurtje. :)

X-treme

Ik hoop toch echt dat er nog wat meer komt dan wat nu op de radar te zien is voor het noordwesten.
Anders is het echt letterlijk een druppel op een gloeiende kookplaat.
Het regent nu maar kan gewoon buiten zitten.
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Stephanie

Vannacht rond een uur of 4 werd ik wakker van heerlijk gedonder ;D
Net een flinke bui gehad, maar hierna lijkt het helaas weer gedaan met de regen voor hier.

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de hitte uit het huis is, want dat schiet nog niet echt op.

JerryL

Wat een geweldig spektakel. Een onwijze bak regen rond 8.30 over Assendelft. Rond 1.30uur werd het wat beter uit te houden, snel alle ramen open en op bed gaan liggen. Rond 5 uur de eerste buien, heerlijk die geur. En dan te bedenken dat we rond de middag pas eigenlijk regen zouden krijgen. Dit is allemaal bonus!  ;D ;D ;D

Jenkie

Dit kan toch niet meer mis gaan?!?! ????

Tyshane

Citaat van: JerryL op za 28 jul 2018 - 09:43
Wat een geweldig spektakel. Een onwijze bak regen rond 8.30 over Assendelft. Rond 1.30uur werd het wat beter uit te houden, snel alle ramen open en op bed gaan liggen. Rond 5 uur de eerste buien, heerlijk die geur. En dan te bedenken dat we rond de middag pas eigenlijk regen zouden krijgen. Dit is allemaal bonus!  ;D ;D ;D

Yesss, geniet ervan man! :)

htoutenh

Citaat van: Jenkie op za 28 jul 2018 - 09:43
Dit kan toch niet meer mis gaan?!?! ????

Ja hoor, dat kan. Hier in de Achterhoek is de fut er al helemaal uit. Een paar druppels en dat was het weer. Vanmiddag nieuwe kansen, ben benieuwd!

Stephanie

Ontstaan er vanmiddag nog nieuwe buien, of zijn het deze buien die gaan activeren in het (noord)oosten?

TMCThomas

Weet niet hoe het mogelijk is maar hier weer geen drup gevallen   :'(

Powered by EzPortal