Zomer discussietopic 2018 Deel 2

Topic gezien door 107009 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, di 24 jul 2018 - 22:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

jaapverheij

Gaat wel lekker daar flinke CB hoge basis en wie weet wat er nog komt dit stond ook niet in de modellen ::)

Roy85

Doe mij maar iedere dag dot weer begint aardig te wennen morgen moet de kachel weer aan want word koud..... Nee ook dit gaat me iets te ver  nu die en3 bui krijgen die we gisteren niet kregen in eindhoven

maxzz

Citaat van: Arend op vr 27 jul 2018 - 15:02
Update (regionale) hittegolven tot en met 26-7-2018. Voor wie het ontgaan is, sinds gisteren is er sprake van een officiële landelijke hittegolf. Maar aangezien het grootste deel van de Nederlandse bevolking niet in het pittoreske De Bilt woont, is het misschien wel interessant om te kijken hoe de andere KNMI stations hebben gescoord. 20 KNMI stations hebben inmiddels een hittegolf te pakken. Cabauw had gisteren wederom problemen met de registratie van de Tx, maar het KNMI heeft vandaag alsnog een waarde gepubliceerd.

Arend, dank voor deze updates. Ik denk alleen dat Nieuw Beerta ook al mee doet, als ik zo na het staatje kijk.  :)
Groeten,
Richard

Arend

Citaat van: maxzz op vr 27 jul 2018 - 15:56
Arend, dank voor deze updates. Ik denk alleen dat Nieuw Beerta ook al mee doet, als ik zo na het staatje kijk.  :)

De tabel is bijgewerkt tot en met gisteren. Op basis daarvan voldoet Nieuw Beerta nog niet aan het criterium van minimaal 5 aaneengesloten dagen met Tx >= 25,0. Met de Tx die vandaag wordt bereikt gaat het zeker lukken en zal ook Nieuw Beerta (hoewel een nog relatief korte) hittegolf pakken en morgen als zodanig in de tabel te zien zijn. Bedankt voor de feedback. Correcties, tips en suggesties zijn altijd welkom.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

daan197611

Net in het westen allemaal donkere wolken en geen regen en ook geen onweer.  En nu lost volgens mij alles op als ik de radar bekijkt.   Dus er zal hier voorlopig geen verkoelend buitje vallen.  Momenteel nog 33graden hier en smerig warm!

Ploeps

Een uurtje geleden even de hond uitgelaten, anders kom ik nog maar niet buiten... Hier is het nog bijna 35 graden, wel aardig wat wind, lijkt wel of je tegen een föhn in loopt... Wat mij betreft kan de verkoeling niet snel genoeg komen  :P
Liefhebber van weer-uitersten.

Stephanie

Het blijft hier maar rond de 35 graden, ik wil een raam openzetten :'(

dennis089

Citaat van: Stephanie op vr 27 jul 2018 - 20:13
Het blijft hier maar rond de 35 graden, ik wil een raam openzetten :'(

Ik heb hem net opengezet ook al is het nog steeds 32 graden... ik heb verkoeling nodig  ::) :P

edit: wat zou het toch fijn zijn geweest als er uit die level 2 md discussie opeens een rightmover tevoorschijn zou komen... helaas zijn dat dingen die deze zomer ondanks maandenlange hitte nooit ter sprake zijn gekomen. Voor de gehaalde temperaturen is het behoorlijk saai en rustig weer  ??? ::) :-[

Adrie

Bij mij is vandaag wel een record verbroken 31,5graden in huis,kan geen raam open doen want buiten is het nog 35 graden,kan niet begrijpen dat sommige mensen dit een lekker weer vinden,oke als je zwembad in je achtertuin hebt liggen dan is het te doen.Maar helaas ik heb het niet.

daan197611

Ziet er allemaal leuk uit in frankrijk en belgie met het onweer.  Sataliet geeft hem ook heel mooi aan.

Maar eens kijken hoever dit allemaal komt.  Volgens de weerman van rtv rijnmond (Ed Aldus) is er grote kans dat we de maansverduistering niet gaan zien i.v.m bewolking en onweer vanuit het westen.  Dus maar hopen dat het komt want zit te smeken om wat verkoeling hier!   Momenteel nog 33graden buiten.

Tyshane

Ach ja die laatste dag komen we ook wel door. Rustig an doen, gelukkig hebben we op het werk airco. Niet heel koud gezet, ook niet handig. Thuis af en toe een verfrissende douche. Overdag alles potdicht, verder een ventilator met blokken ijs ervoor en het gaat best moet ik zeggen. Het is me, voor mijn doen dan, best mee gevallen.  ;)

Verder geniet ik van deze bijzondere meteorologische setting, echt speciaal. Niet te veel klagen, maar toch proberen het te accepteren, en zoals iemand al aangaf, het een beetje proberen in je op te nemen en te ervaren, want dit zijn echte zomers.  ::)

Na zoveel rotzomers hebben we er eindelijk weer eens 1 te pakken met veel zon, en ja die temperatuur speelt ons parten, en de droogte, maar kan nu niemand dan meer genieten van dat de zon zo mooi schijnt, elke dag wakker worden met een blauwe lucht, dat we veel licht hebben, dat vakantiesfeertje, hele dag met korte broek en slippers, zwemmen, bbq-tje, een lekker drankje en Bob Marley op de achtergrond?  ???

Enfin, morgen een zomerse bui waardeer ik ook wel hoor en helemaal een goede onweersbui, want dat is een typisch zomeringrediënt wat ik wel echt heb gemist!  8)

devil-strike

Locatie: regio Haarlem

dennis089

Citaat van: Tyshane op vr 27 jul 2018 - 21:17
Ach ja die laatste dag komen we ook wel door. Rustig an doen, gelukkig hebben we op het werk airco. Niet heel koud gezet, ook niet handig. Thuis af en toe een verfrissende douche. Overdag alles potdicht, verder een ventilator met blokken ijs ervoor en het gaat best moet ik zeggen. Het is me, voor mijn doen dan, best mee gevallen.  ;)

Verder geniet ik van deze bijzondere meteorologische setting, echt speciaal. Niet te veel klagen, maar toch proberen het te accepteren, en zoals iemand al aangaf, het een beetje proberen in je op te nemen en te ervaren, want dit zijn echte zomers.  ::)

Na zoveel rotzomers hebben we er eindelijk weer eens 1 te pakken met veel zon, en ja die temperatuur speelt ons parten, en de droogte, maar kan nu niemand dan meer genieten van dat de zon zo mooi schijnt, elke dag wakker worden met een blauwe lucht, dat we veel licht hebben, dat vakantiesfeertje, hele dag met korte broek en slippers, zwemmen, bbq-tje, een lekker drankje en Bob Marley op de achtergrond?  ???

Enfin, morgen een zomerse bui waardeer ik ook wel hoor en helemaal een goede onweersbui, want dat is een typisch zomeringrediënt wat ik wel echt heb gemist!  8)

bob marley vind ik prima :p
dont worry about a thing : >
Als ik bij de ouders van mn vriendin ben vind ik het prima. Daar hebben we buiten een badje staan, lekker wat bbqen, en alexa van amazone.de
Morgenavond ga ik er weer fftjes langs.

Tyshane

Citaat van: dennis089 op vr 27 jul 2018 - 21:50
bob marley vind ik prima :p
dont worry about a thing : >
Als ik bij de ouders van mn vriendin ben vind ik het prima. Daar hebben we buiten een badje staan, lekker wat bbqen, en alexa van amazone.de
Morgenavond ga ik er weer fftjes langs.

"...cause every little thing... is gonna be alright!":P

dennis089

Citaat van: Tyshane op vr 27 jul 2018 - 21:52
"...cause every little thing... is gonna be alright!":P

haha precies ;)

ontopic: Verwacht geen regen of verkoeling in Nederland, zelfs in België is dat kantje boord. Deze plaknacht zullen we nog moeten overleven en morgen wordt het met 10 graden voor het gevoel zeker een stuk koeler en hopelijk mag iedereen een buitje meepakken. Daarna gaan we overigens zoals Marsel al aangaf en nog wel zal uiteenzetten gewoon weer verder met een normaler zomertje :>

Tyshane

Citaat van: dennis089 op vr 27 jul 2018 - 21:56
haha precies ;)

ontopic: Verwacht geen regen of verkoeling in Nederland, zelfs in België is dat kantje boord. Deze plaknacht zullen we nog moeten overleven en morgen wordt het met 10 graden voor het gevoel zeker een stuk koeler en hopelijk mag iedereen een buitje meepakken. Daarna gaan we overigens zoals Marsel al aangaf en nog wel zal uiteenzetten gewoon weer verder met een normaler zomertje :>
Precies, de föhn gaat uit, blijft over een zomertje dat voor veel mensen wat beter te behappen is. ;) Maar eerst morgen maar eens die buien. Ik denk dat je de natuur EN mensen hoort zuchten van opluchting.  :-X

dennis089

hoe kan het trouwens dat het bij weert gewoon 6 graden kouder is dan de omgeving eromheen zonder een bui?  :o

Tyshane

Citaat van: dennis089 op vr 27 jul 2018 - 22:46
hoe kan het trouwens dat het bij weert gewoon 6 graden kouder is dan de omgeving eromheen zonder een bui?  :o

Omdat daar een bedrijf is gevestigd dat airco- en koelsystemen maakt... geen gein. Colson...  8)

Arend

Citaat van: Tyshane op vr 27 jul 2018 - 21:52
"...cause every little thing... is gonna be alright!":P

De neerslagpluim droogt al weer op. Veel oogsten zijn al mislukt of zullen mislukken.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Lothiriel

Nou na morgen is het wel gedaan met de droogte :P

Al 25 liter per vierkante meter gevallen en daar komt in de loop van de nacht nog een stuk meer bij als ik de radar zo bekijk!
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Powered by EzPortal