Zomer discussietopic 2018 Deel 2

Topic gezien door 107048 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, di 24 jul 2018 - 22:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Eveline

Wow, ik kan al genieten van gedonder en de bijbehorende flitsen :)

X-treme

 In zoetermeer een klein buitje, maar wel heerlijke cg's te zien en doffe rommels te horen  8)
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Tyshane

Citaat van: Eveline op do 26 jul 2018 - 20:47
Wow, ik kan al genieten van gedonder en de bijbehorende flitsen :)

Tes genietze! :) Hier zou er van alles langskomen 'volgens' buienradar, maar het is allemaal weer van de radar verdwenen, erg jammer. Dan maar op naar zaterdag! :)

Vindead

Hier in Krimpen aan den IJssel heeft het net lekker geregend. Ook veel flitsen en gedonder.

Iets verderop in Rotterdam is het er wat heftiger aan toe gegaan. Zeker één dode te betreuren nadat een boom op een auto viel. :o

JerryL

Onweer in Assendelft. Nog geen regen

AFTH14

Regen, onweer en zeer fraaie lichtval in Haarlem.

jasper-k

In Den Haag nu lichte regen. Richting het oosten liggen buien, de wolken zijn van grijs naar blauw gegaan wat betreft kleur. In het westen oranje tinten van de zonsondergang, bij elkaar een mooie lucht.

flyineddy

Regen? Wat is dat?
De enige druppels die ik vandaag en gisteren heb gezien zijn zweetdruppels...  :P
Jammer dat ik pas vanaf volgende week vakantie heb, dit is perfect weer om vrij te zijn en niets te hoeven doen.
Van mij mag de hitte nog wel even doorgaan, mits ik hier dan wel regelmatig een paar mooie onweersbuien krijg. :)

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

Marsel

Jongens, jongens wát een legendarische weerdag was dit. Verzengende hitte, prachtige rotsharde on Nederlandse stapelwolken en daarna onweersbuien met hoge bases, prachtige neerslagvoeten en ogenschijnlijk eindeloze CG's. Briljant. En dan nu de huidige temperaturen....in de gebieden waar het onweer niet kwam gewoon nog 28-29 graden. Bizar ook dat De Bilt rond half 10 zelfs nog even richting de 30C ging. Op enorm veel stations zijn vandaag alltime records gebroken. Wellicht landelijk de warmste dag ooit, ondanks dat die 38,6C dus niet gebroken is. Hier werd vandaag weergeschiedenis geschreven. Ik hoop dat jullie je daar van bewust zijn. Dit is uniek in Nederland. Morgen nogmaals on Nederlands schroeien totdat morgenavond de thermische vore het land binnen dendert, gevolgd door het KF. Tot die tijd, ook al is het voor sommigen afzien: geniet van deze uitzonderlijke situatie want je weet immers nooit wanneer iets dergelijks weer op zal treden. Ik heb ongelooflijk genoten van deze absolute kroning van zomer 2018. Morgen weer een blik op de kaarten van mijn kant. Hint: na zaterdag is de echte hitte er uit. Dik zomers blijft het echter wel.

Liesbethj

De vorige keer dat jij, Marsel, een omslag voorspelde was ik er niet klaar voor, nu wel, maar is de omslag niet zo dat we echt ander weer krijgen, alleen minder warm, begrijp ik :)

X-treme

Helaas na een heerlijk buitje met onweer in zoetermeer,
Terug in me eigen woonplaats helaas geen druppel gevallen en is het gewoon nog 28 graden.
Normaal vind ik dit weer niet zo erg, maar nadat ik 2,5 dag veel last heb gehad van een zonnesteek (wat echt geen pretje is) ben ik er wel klaar mee.
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Tyshane

Citaat van: Marsel op do 26 jul 2018 - 22:18
Jongens, jongens wát een legendarische weerdag was dit. Verzengende hitte, prachtige rotsharde on Nederlandse stapelwolken en daarna onweersbuien met hoge bases met prachtige neerslagvoeten en ogenschijnlijk eindeloze CG's. Briljant. En dan nu de huidige temperaturen....in de gebieden waar het onweer niet kwam gewoon nog 28-29 graden. Bizar ook dat De Bilt rond half 10 zelfs nog even richting de 30C ging. Op enorm veel stations zijn vandaag alltime records gebroken. Wellicht landelijk de warmste dag ooit, ondanks dat die 38,6C dus niet gebroken is. Hier werd vandaag weergeschiedenis geschreven. Ik hoop dat jullie je daar van bewust zijn. Dit is uniek in Nederland. Morgen nogmaals on Nederlands schroeien totdat morgenavond de thermische vore het land binnen dendert, gevolgd door het KF. Tot die tijd, ook al is het voor sommigen afzien: geniet van deze uitzonderlijke situatie want je weet immers nooit wanneer iets dergelijks weer op zal treden. Ik heb ongelooflijk genoten van deze absolute kroning van zomer 2018. Morgen weer een blik op de kaarten van mijn kant. Hint: na zaterdag is de echte hitte er uit. Dik zomers blijft het echter wel.

Mooi gezegd, en mee eens! Voor ons extreem weerfanaten is dit toch genieten. Al is de warmte zelf misschien soms lastig, meteorologisch gezien smullen. En inderdaad die luchten vandaag waren prachtig! :)

Hout

Gaan we morgen de bloedmaan kunnen zien of is het dan net weer bewolkt? Laat de bewolking maar even wachten tot we dat gezien hebben....

Tam

Citaat van: Marsel op do 26 jul 2018 - 22:18
Jongens, jongens wát een legendarische weerdag was dit...... Ik heb ongelooflijk genoten van deze absolute kroning van zomer 2018.

De ware woorden van een zomerliefhebber en ik kan niet anders zeggen dat ik het er mee eens ben al heb ik dan geen druppels, donders, flitsen of een beetje wind gehad en is het op het balkon nog dik 30°

Arend

Citaat van: Marsel op do 26 jul 2018 - 22:18
Jongens, jongens wát een legendarische weerdag was dit. Verzengende hitte, prachtige rotsharde on Nederlandse stapelwolken en daarna onweersbuien met hoge bases met prachtige neerslagvoeten en ogenschijnlijk eindeloze CG's. Briljant. En dan nu de huidige temperaturen....in de gebieden waar het onweer niet kwam gewoon nog 28-29 graden. Bizar ook dat De Bilt rond half 10 zelfs nog even richting de 30C ging. Op enorm veel stations zijn vandaag alltime records gebroken. Wellicht landelijk de warmste dag ooit, ondanks dat die 38,6C dus niet gebroken is. Hier werd vandaag weergeschiedenis geschreven. Ik hoop dat jullie je daar van bewust zijn. Dit is uniek in Nederland. Morgen nogmaals on Nederlands schroeien totdat morgenavond de thermische vore het land binnen dendert, gevolgd door het KF. Tot die tijd, ook al is het voor sommigen afzien: geniet van deze uitzonderlijke situatie want je weet immers nooit wanneer iets dergelijks weer op zal treden. Ik heb ongelooflijk genoten van deze absolute kroning van zomer 2018. Morgen weer een blik op de kaarten van mijn kant. Hint: na zaterdag is de echte hitte er uit. Dik zomers blijft het echter wel.

Fijn dat je genoten hebt Marsel, morgen kun je nogmaals je hart ophalen. ;) En anders binnenkort of volgend jaar weer, want ik geloof niet meer dat dit een unieke situatie is. De geest lijkt uit de fles, maar ik hoop dat ik 100% ongelijk krijg.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

zwoof

Citaat van: Arend op do 26 jul 2018 - 23:15
Fijn dat je genoten hebt Marsel, morgen kun je nogmaals je hart ophalen. ;) En anders binnenkort of volgend jaar weer, want ik geloof niet meer dat dit een unieke situatie is. De geest lijkt uit de fles, maar ik hoop dat ik 100% ongelijk krijg.

Dat hoop ik ook , maar ik vrees dat het inderdaad zo is Arend.  Er gaan hoogstwaarschijnlijk nog veel gekkere dingen gebeuren mbt warmte records. Meer voorspelbaar dan uniek.   :(

Edit:

Middernacht inmiddels en Deelen doet nog gewoon even 30 graden. Gewoon rampzalig voor de nachtrust.  :(


Tam

Citaat van: zwoof op do 26 jul 2018 - 23:22
Dat hoop ik ook , maar ik vrees dat het inderdaad zo is Arend.  Er gaan hoogstwaarschijnlijk nog veel gekkere dingen gebeuren mbt warmte records. Meer voorspelbaar dan uniek.   :(

Edit:

Middernacht inmiddels en Deelen doet nog gewoon even 30 graden. Gewoon rampzalig voor de nachtrust.  :(

Ik kon het nog niet zo makkelijk vinden dus excuses als het fout is. Maar de warmste nacht ooit was 23.3° in De Bilt en in Arcen 24.1° we kunnen dus vannacht ook nog ff een record pakken.


Armand

Inderdaad een zeer bijzondere dag wat Marsel beschrijft. Nu ook nog dik zomers op veel plekken. Echt abnormaal weer voor hier in Nederland. Ook bijzonder in de zin dat we niet te maken hebben met een klassieke Spaanse Pluim setting.

Morgen nog een schroeihete dag en daarna doen we er even 10 graden vanaf. Blijft dus zomers weer na zaterdag, al spreken we dan over "normaal" Nederlands zomerweer met temperaturen rond of boven 25 graden. Warm genoeg na deze periode.

TMCThomas

Poeh wat kijk ik op tegen deze nacht zeg het is hier nog 27 graden en binnen nog 30+  :-[  Het leek hier overigens even te gaan regenen, donkere dreigende wolken en er viel zelfs al een verdwaalde druppel. Maar daar bleef het helaas ook bij geen regen gehad.

dennis089

Citaat van: TMCThomas op vr 27 jul 2018 - 00:38
Poeh wat kijk ik op tegen deze nacht zeg het is hier nog 27 graden en binnen nog 30+  :-[  Het leek hier overigens even te gaan regenen, donkere dreigende wolken en er viel zelfs al een verdwaalde druppel. Maar daar bleef het helaas ook bij geen regen gehad.

ik voel met je mee. raam open. waterbed onverwarmd. zonder deken  en nog steeds overhit ;(

Powered by EzPortal