Zomer discussietopic 2018 Deel 2

Topic gezien door 105229 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, di 24 jul 2018 - 22:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Reutel


GeneralDuke

Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Armand

Wat een schroeihitte, in een groot deel van het land gewoon 35+!

Hier eigenlijk al de hele middag stapelwolken en buien die de lucht in schieten en enkele tijd later weer inzakken. Vooralsnog droog hier, zeer lokaal heeft het wel al flink geregend in de provincie.

JerryL

@Marsel;

Even terug naar een post van deze morgen; ''het eind van de eerste decade van augustus, lijkt het me zelfs goed mogelijk dat het zwaartepunt van de blokkade ergens in de buurt van IJsland komt te liggen.''

Wat wil dit zeggen?

sjaak_trekhaak


Johannes96

35,3c hier, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Vorige record stond op 34,2 op 2 juli 2015.  :o

Nooit geweten dat 35+ zo ver noordelijk zou kunnen komen.

dennis089

Midden limburg meldt regen!  ;D Eindelijk... water en afkoeling. heerlijk!!! Feest : >

GeneralDuke

En nu maar bidden dat het ook naar Nijmegen trekt... We hebben nu maar zelf de sproeier in de tuin gehangen.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Joep

Arcen met 37,7 graden vandaag super heet

dennis089

Citaat van: GeneralDuke op do 26 jul 2018 - 16:12
En nu maar bidden dat het ook naar Nijmegen trekt... We hebben nu maar zelf de sproeier in de tuin gehangen.

ik gun het je. iedereen eigenlijk. wat zou het mooi zijn als er ergens in Duitsland nu een groot onweerscomplex ontstond zo groot als Nederland. ipv van het dan Duitsland in zou trekken en Nederland net buiten de boot valt zouden wij dan een keer in de boot vallen :p

Het buitje van zo even was wel niet meer dan even een flinke bak regen. weinig onweer, weinig dynamiek. Hopelijk wordt het niet meer al te zonnig want anders wordt het benauwd  ::)

Reutel

Citaat van: dennis089 op do 26 jul 2018 - 16:06
Midden limburg meldt regen!  ;D Eindelijk... water en afkoeling. heerlijk!!! Feest : >


Stephanie

Citaat van: Joep op do 26 jul 2018 - 16:14
Arcen met 37,7 graden vandaag super heet

Gebruikt weerplaza dezelfde data als het KNMI? Ik zie de temperaturen tussen beide sites al de hele dag verschillen.


vlerk

Citaat van: Stephanie op do 26 jul 2018 - 16:21
Gebruikt weerplaza dezelfde data als het KNMI? Ik zie de temperaturen tussen beide sites al de hele dag verschillen.

KNMI gebruikt actuele temperaturen, Weerplaza heeft ook een pagina met de hoogst gemeten temperatuur.

Arend

Citaat van: Stephanie op do 26 jul 2018 - 16:21
Gebruikt weerplaza dezelfde data als het KNMI? Ik zie de temperaturen tussen beide sites al de hele dag verschillen.

Ja, het KNMI levert de data aan Weerplaza (en anderen). Let vooral op het tijdstip dat bij de actuele metingen staat (Weerplaza loopt meestal achter op het KNMI).
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

devil-strike

Kijkend vanuit haarlem naar adam/Schiphol zie ik me toch hele mooie toppen, maar ben bang dat westen geen verkoeling krijgt.
Locatie: regio Haarlem

Remy

Nergens last van. Zo'n airco is met dit weer iedere cent waard. En op gratis stroom als je een paar van die bakplaten op het dak heb liggen.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Tyshane

Citaat van: Remy op do 26 jul 2018 - 17:15
Nergens last van. Zo'n airco is met dit weer iedere cent waard. En op gratis stroom als je een paar van die bakplaten op het dak heb liggen.

Kijk dit is natuurlijk DE oplossing, zo gebruik je de zon om te koelen! :P

Extremissimorum

37,8 graden in Arcen. 26 juli 2018 komt in de boeken in de top 5 van warmste dagen.

Citaat van: devil-strike op do 26 jul 2018 - 16:46
Kijkend vanuit haarlem naar adam/Schiphol zie ik me toch hele mooie toppen, maar ben bang dat westen geen verkoeling krijgt.

Ik ga het in de gaten houden. Zou zomaar over Hoorn kunnen trekken rond 7 uur. Of anders misschien in Enkhuizen. Of al uitgedoofd voordat het het Markermeer overgestoken is...

Zou eerste regen in anderhalve maand zijn en dus welkom.

Tyshane

Citaat van: Extremissimorum op do 26 jul 2018 - 17:20
37,8 graden in Arcen. 26 juli 2018 komt in de boeken in de top 5 van warmste dagen.

Ik ga het in de gaten houden. Zou zomaar over Hoorn kunnen trekken rond 7 uur. Of anders misschien in Enkhuizen. Of al uitgedoofd voordat het het Markermeer overgestoken is...

Zou eerste regen in anderhalve maand zijn en dus welkom.

Hier stevent ook een buitje op af, radar geeft aan 'lichte neerslag na 18.55'. Wel voor een uur, dus beter licht dan niks... ook al tijd geen regen gehad hier.  :-X

Powered by EzPortal