Onweerskansen Zondag 29-04-2018

Topic gezien door 8626 bezoekers
Gestart door ThaGhostNL, zo 29 apr 2018 - 01:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arend

Gisteren nog zitten twijfelen of ik de tuin zou gaan sproeien. Gezien het kaartje met neerslagsommen van Arome 12z hieronder zou het niet nodig moeten zijn. Nu maar hopen dat de beslissing om het niet te doen de juiste bleek. Hier is vandaag tot nu toe nog maar 0,3 mm gevallen. ::)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Martijn1978

Estofex waarschuwd ook voor de supercell in noord Frankrijk. ik was weer spuit11
Zie antwoord Marcel  ;)

Marsel

Citaat van: Martijn1978 op zo 29 apr 2018 - 19:24
Estofex waarschuwd ook voor de supercell in noord Frankrijk.

Is al verleden tijd. De bijna klassieke overgang van solitaire cell naar opgelijnd geclusterd heeft zich al voltrokken. Zie radarbeelden.

pietjelol

Er komen meldingen binnen dat er een (meerdere?) tornado is gesignaleerd in dat buiencomplex.


dennis089

Omg die tornado ziet er heftig uit!! We worden nog het nieuwe tornado valley. Hoop ik :) stel je voor. Geen 'saai' onweer meer chasen maar heuse tornados :)

TMCThomas

zolang ze maar op een veilige afstand van Heteren blijven vind ik het best haha  ;)
Nee maar dat zou wel gaaf zijn ja!

GeneralDuke

Aardige schade in de Champagne. Foto's van Twitteraccount van Kachelmannwetter.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Tam

Lijkt toch wel wat westerlijker te gaan dan alleen het oosten. Ik doel niet op de zwaarte maar puur de locatie.

Peter

Weerplaza gaat ook voor een westerlijke richting
https://pbs.twimg.com/media/Db-BulmX0AEo0Aq.jpg:large


Weerplaza.nl@Weerplaza
?

We verwachten deze route van de zwaarste buien later vanavond en vannacht. het kan vooral flink regenen, soms ook stevig onweren. https://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/warmte-veroorzaakt-vanavond-mogelijk-fors-
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

Joep

Citaat van: Tam op zo 29 apr 2018 - 20:14
Lijkt toch wel wat westerlijker te gaan dan alleen het oosten. Ik doel niet op de zwaarte maar puur de locatie.

Dat idee heb ik ook inderdaad. Maar we gaan het zien

flyineddy

Ten zuiden van Luxemburg zijn nu ook een aantal pittige onweersbuien ontstaan. Zien er best actief uit.
Gezien de trekrichting lijkt het mij dat deze buien richting oost NL gaan trekken.
En misschien dat er tussen beide gebieden met buien ook nog wat ontstaat, maar dat wordt afwachten.

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

Johannes96


vossejongk

Citaat van: Eric op zo 29 apr 2018 - 19:06
Dat bedoelde ik dus, is niet genoeg opgewarmd hier. Restanten van vanochtend zijn blijven hangen, qua bewolking. Is overigens niet de eerste keer....

Gebeurt zowat elke keer, om moe van te worden -_-

AFTH14

Zie de bewolking hier boven Alkmaar toch echt snel naar het zuiden bewegen, vreemd?

Martijn1978


Tyshane

Citaat van: Martijn1978 op zo 29 apr 2018 - 21:13
Hele land nu code geel.

Ja ik zag het, terwijl de hele tijd het accent werd gelegd op Zuidoosten oosten, gaat nu de aandacht naar recht door het land, ben benieuwd. Radar sluit aardig daarbij aan. ;)

Martijn1978

Citaat van: Tyshane op zo 29 apr 2018 - 21:31
Ja ik zag het, terwijl de hele tijd het accent werd gelegd op Zuidoosten oosten, gaat nu de aandacht naar recht door het land, ben benieuwd. Radar sluit aardig daarbij aan. ;)
Daar leek het wel op. Maar nu is het eigenlijk alleen nog maar regen in de eerste bui. Wat er nu nog boven Frankrijk en Luxemburg zit is veel aktiever, maar lijkt toch voornamelijk het oosten aan te gaan doen. Zaten ze toch goed incl. Marcel.
Edit. Enschede kan letterlijk en figuurlijk de borst nat maken. Flinke aktievatie ten zuiden en oosten van daar.

Arend

Citaat van: Martijn1978 op zo 29 apr 2018 - 21:54
Daar leek het wel op. Maar nu is het eigenlijk alleen nog maar regen in de eerste bui. Wat er nu nog boven Frankrijk en Luxemburg zit is veel aktiever, maar lijkt toch voornamelijk het oosten aan te gaan doen. Zaten ze toch goed incl. Marcel.
Edit. Enschede kan letterlijk en figuurlijk de borst nat maken. Flinke aktievatie ten zuiden en oosten van daar.

Fraaie lichtshow momenteel, eens kijken hoe dichtbij het komt.  :)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

frankaloe

Hier in beek en donk is het ook gaan onweren.zouden die 2 buien elkaar gaan opzoeken?
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Powered by EzPortal