Lente discussietopic 2017

Topic gezien door 47507 bezoekers
Gestart door Marsel, zo 19 feb 2017 - 11:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dennis089

Blergh.. Regen. En bewolking. Deze periodes leveren me elk jaar een halve herfstdepressie op.. Een paar dagen regen is goed maar zoals het er nu voor staat met twee weken non stop regen daar lust ik geen brood van... Dat saaie hogedrukweer levert teminste warmte en zon en licht op voor mij het belangrijkste om goed te kunnen functioneren.

ThaGhostNL

Citaat van: dennis089 op za 25 feb 2017 - 08:29
Blergh.. Regen. En bewolking. Deze periodes leveren me elk jaar een halve herfstdepressie op.. Een paar dagen regen is goed maar zoals het er nu voor staat met twee weken non stop regen daar lust ik geen brood van... Dat saaie hogedrukweer levert teminste warmte en zon en licht op voor mij het belangrijkste om goed te kunnen functioneren.

Ik verwacht niet dat we 2 weken lang regen krijgen, dat is weer het andere uiterste. De zon zal zich ook wel een aantal keren laten zien en de tijd voor Maartse buien breekt weer aan, waar meestal wel een kansje onweer in zit en winterse neerslag is te verwachten.
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Energizer85

Herfst voorlopig.... ik ben toe aan wat warmte... maar helaas

Marsel

Citaat van: dennis089 op za 25 feb 2017 - 08:29
*knip*Dat saaie hogedrukweer levert teminste warmte en zon en licht op voor mij het belangrijkste om goed te kunnen functioneren.

Haha, soms heb ik het idee dat jij een plantje bent (fotosynthese) :D  ;). Maar even zonder gekheid, ook ik zit met smart te wachten op zon en warmte aangezien dat voor lichaam en geest inderdaad de ultieme verwenning is na een donkere kille periode van 5 maanden. Toch moeten we realistisch blijven, de meteorologische lente is nog niet eens begonnen, laat staan de astronomische. Met andere woorden: we zullen nog even moeten wachten. Voorlopig lijkt niets te wijzen op een vroege lente. Toch maakt het lengen van de dagen en de sterkere zon (als ze even schijnt) al wel dat ik steeds meer uit m'n winterslaap kom.

Armand

Valt me toch ook op aan de windpluim dat we veel wind gaan krijgen de komende week. Hier nu nog af en toe een lekker zonnetje. Het is ook best fascinerend hoe het humeur van mensen opbloeit zodra we boven de aangename grens van 15-20 graden komen en de zon schijnt.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marcellang

Volgens mij moeten we de aankomende 2 weken maar door de zure appel(taart) heen bijten, wat een bud weer.
En loopt nu (waarschijnlijk) terug naar zijn steen , die hij ergens in november/december weer zal verlaten  :D :D :P :P
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

ron12

Donderdag weer storm zuid Nederland 8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Danny

Modelbeoordeling en onzekerheden:

Het ensemble is vrij eensgezind in het tonen van de zonale stromingen met de storingen, die passeren. Dit uit zich in een pluim met een kleine spreiding voor wat betreft de windrichting voor de eerste week. Pas op de langere termijn neemt de spreiding wel behoorlijk toe. Een steeds groter deel van het ensemble wil richting het eind van de periode naar een situatie met een hoogterug ten westen van ons land en een droger weertype. Verder valt in de pluim op dat zaterdag een mogelijk wat warmere dag is (warme sector), maar belangrijke nog, een piek in de wind op donderdag. De kans op zware windstoten is dan groot (60-90%), de kans op zeer zwaar ligt rond de 10%.

Bron: KNMI.nl

Kwadrant

Dikke onweersbuien boven Scherpenzeel, klapt er lekker op.
Don`t feed Angry Wolves

TMCThomas

Hier alleen regen en af en toe hagel, vreselijk. Kletsnat na een wandeling met de hond.

dennis089

Het weer is idd vreselijk op het moment :,(
Waar blijft de droge zonnige hogedruk :(

Marsel

Vanmorgen ruim 20 minuten lang met een paar onderbrekingen hagel gehad. Was zelfs even wit en ook nu liggen er nog hoopjes hagel zo her en der. Dit doet absoluut eerder aan de winter denken (wat het op dit moment ook nog gewoon is). Voorlopig zullen we het er maar mee moeten doen, sterker nog, ik verwacht dat we tot eind van de eerste decade van maart weinig lente gaan zien. De spreekwoordelijke zure appel dan maar weer doorbijten.... ;)

Danny

Citaat van: Marsel op di 28 feb 2017 - 10:44
Vanmorgen ruim 20 minuten lang met een paar onderbrekingen hagel gehad. Was zelfs even wit en ook nu liggen er nog hoopjes hagel zo her en der. Dit doet absoluut eerder aan de winter denken (wat het op dit moment ook nog gewoon is). Voorlopig zullen we het er maar mee moeten doen, sterker nog, ik verwacht dat we tot eind van de eerste decade van maart weinig lente gaan zien. De spreekwoordelijke zure appel dan maar weer doorbijten.... ;)

In omgeving Alphen a/d Rijn was het een lange tijd natte flatsen gemengd met wat regen bij +2 vanmorgen tussen 7 en ongeveer half 8. Samen met een stevige, koude wind had het nog weinig met lente te maken inderdaad. 

NitroGenetics

vaak zijn hagelbuien naarmijn mening de overgang van herfst naar winter OF winter naar lente, hoewel het er niet zo naar uit ziet voelt de lente toch wel al dichterbij, daglicht wordt langer, en als de zon schijn voelt die toch al lekker aangenaam warm aan :) nog even doorbijten lente/zomerliefhebbers!

Marsel

Citaat van: NitroGenetics op di 28 feb 2017 - 11:48
vaak zijn hagelbuien naarmijn mening de overgang van herfst naar winter OF winter naar lente, hoewel het er niet zo naar uit ziet voelt de lente toch wel al dichterbij, daglicht wordt langer, en als de zon schijn voelt die toch al lekker aangenaam warm aan :) nog even doorbijten lente/zomerliefhebbers!

Ja je hebt gelijk, die zon is merkbaar sterker geworden als ze even tevoorschijn komt tov twee weken terug. Leuk om te zien trouwens is het moment dat binnen de modellen overdag de contouren van het land in de T2m output weer tevoorschijn komt. Een duidelijk teken dat de zon weer een vinger in de pap begint te krijgen. We zullen het nog even uit moeten zitten  :).

Svanos

Laagste gemeten temperatuur winter 2017 : -7.1°C
Davis Vantage Pro 2 plus

Tam

Ik vind die regen nog niet zo'n probleem aangezien het sinds de zware buien van juli vorig jaar toch aardig droog is gebleven. Ook de winter was ongeveer 20% minder neerslag t.o.v. normaal. Dus laat het maar een natte warme lente worden en daarna een droge hete zomer.

vossejongk


Jenkie

Morgen 15 graden in het oosten lees ik op buienradar. Dat wordt een heerlijk eerste dagje in de tuin...

Powered by EzPortal