Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 3

Topic gezien door 181642 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 10 jan 2017 - 08:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Remy

Citaat van: TomvanHal op wo 01 feb 2017 - 15:29
ik ben een voorstander van lente. elke dag 40 km fietsen
Het was reden een waarom ik een rijbewijs wilde.. tering eind van Hoofddorp naar Amsterdam fietsen,en daarna heb ik ook bijna geen meter meer gefietst :D
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

dondertje127

Er ligt nog steeds resten sneeuw hier en daar. Maar dat komt mede door de koude die weer even is ingetreden.

gilleeesss

Wat een kaarten de laatste dagen, ik kan het nog steeds niet geloven, is nog altijd een week. Ik (persoonlijk) ben nog wat voorzichtjes aangezien oper/control altijd onderaan liggen.

zwoof


Remy

Hier in het Noordoosten,zet de dooi echt niet door. We hadden een goede dag dooi en daarna zakte de temperatuur weer tegen het vriespunt.Ik zag vandaag nog mensen schaatsen op het kanaal hier nabij.En het is al een dag of vier boven nul.Niet veel maar dauwpunt temperaturen daar doe ik het niet voor in ons winderige landje.Omdat de gemalen onder dat ijs gewoon doorgaan.Er lag een beste plak ijs in die sloot! En dat mag mee in de geschriften.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Armand

Ondanks de prachtige luchtdrukkaarten valt me de temperatuur een beetje tegen. Echt veel koude leden zijn er niet, ook de Oper zit (ondanks de mooie kaarten) nog lange tijd boven 0. Voor regio Noordoost ziet het er wat beter uit, aangezien daar de vrieskou het dichts in de buurt zit. Zal wel aangezien we al in februari zitten. Natuurlijk kan het dadelijk alsnog kouder uitvallen, zoals afgelopen dagen ook al het geval was.

Hier de pluim van GFS12z voor Zuidoost.


vossejongk

Ik vind die pluim van Meteociel altijd maar raar, ook met de vorige vorstperiode de pluimen op andere sites waren ijskoud en die van meteociel hobbelde een beetje rond het vriespunt.

Edwin

Die zuidoost pluim noem ik nou niet bepaald winter ofzo...paar koude leden, maar 75% boven nul. Weliswaar koud, maar echt winter is het niet. Hoop toch niet dat het van dat halfslachtige gedoe gaat worden. Doe me dan maar gewoon een voortzetting van de temperaturen van morgen en overmorgen
Never Stop Exploring

TMCThomas

GEM laat aankomende woensdag wat sneeuw passeren voordat de echte kou binnenvalt Natuurlijk allemaal nog midde-termijn en dus nog vrij ver weg, maar toch leuk om te zien  :) (Als de kou komt natuurlijk)

joboy52

EC is helaas minder (kon je op wachten na de mooie runs), even de pluim afwachten maar.

sneeuw040

Ben benieuwd volgende week, als het maar niet weer half winter is dan gewoon hopen op een vorstperiode met sneeuw. Morgen wordt wel genieten met een graad of 14 ;D

Jan van Ooijen

Weermodellen: langdurige vorstperiode komt geleidelijk in zicht

En weer is het raak in het Amerikaanse model. In de laatste 8 runs was er nu maar eentje niet winters. Vandaag kunnen we opnieuw de avond in met een schitterende set weerkaarten. We beginnen met de cliffhanger... We weten dat de vorst er al vanaf 7 februari weer in komt. Kijken we 10 dagen later in het model hebben we dit. Wat een "monsterlijke" kou. Het is echt een ongeremd beest dat ons vanuit het oosten overvalt. Maar we laten ons graag "nemen" door dit element zoals een surfer kickt op windkracht 10.



Lees meer op Wintersportweerman
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Edwin

Serieus, 10 dagen later....die hajo ook altijd met z'n optimistische fantasie berichten.. :P
Never Stop Exploring

Extremissimorum

Alles voor de lezers en de reclame-inkomsten. Man man man wat een stemmingmakers...

17 februari? ZE-VEN-TIEN FE-BRU-A-RI! We weten niet eens wat er komend weekend gaat gebeuren, laat staan over ruim twee weken.

Er is een verschil tussen positief zijn en onrealistisch zijn.

gilleeesss

Citaat van: joboy52 op wo 01 feb 2017 - 19:41
EC is helaas minder (kon je op wachten na de mooie runs), even de pluim afwachten maar.

Depressie lijkt meer naar het oosten te hangen daar op de oceaan idd. volgens mij wordt dit het gwn, en niet dat droom scenario dat gfs enzo brengen

Edwin

Citaat van: Extremissimorum op wo 01 feb 2017 - 20:18
Alles voor de lezers en de reclame-inkomsten. Man man man wat een stemmingmakers...

17 februari? ZE-VEN-TIEN FE-BRU-A-RI! We weten niet eens wat er komend weekend gaat gebeuren, laat staan over ruim twee weken.

Er is een verschil tussen positief zijn en onrealistisch zijn.

Echt, he. Kerel lult ook altijd over een boude voorspelling...wtf is dat dan? haha..wat realistischer brengen mag wel.
Never Stop Exploring

zwoof

Ligt het nu aan mij of snappen jullie zijn laatste zin echt niet?  :-\
Maar we laten ons graag "nemen" door dit element zoals een surfer kickt op windkracht 10.

Jan van Ooijen

Citaat van: Edwin op wo 01 feb 2017 - 20:35
Echt, he. Kerel lult ook altijd over een boude voorspelling...wtf is dat dan? haha..wat realistischer brengen mag wel.

Is realistisch, staat immers op de kaarten. Doen wij hier ook, in ieders geval beter dan je maar achter de drie daagse verschuilen en achteraf zeggen.... "zie je nu wel"
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep

Citaat van: Edwin op wo 01 feb 2017 - 20:35
Echt, he. Kerel lult ook altijd over een boude voorspelling...wtf is dat dan? haha..wat realistischer brengen mag wel.

Hij zegt toch: "Hoe is de weg daar naartoe? Natuurlijk bumpy. En met risico dat het feest niet doorgaat. Maar het ziet er hoopvol uit."

gilleeesss

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 01 feb 2017 - 21:11
Is realistisch, staat immers op de kaarten. Doen wij hier ook, in ieders geval beter dan je maar achter de drie daagse verschuilen en achteraf zeggen.... "zie je nu wel"

Al stukjes EC pluim of niet? Ben toch benieuwd of alle leden een 'iets mindere' run hebben. Niet dat EC slecht is

Powered by EzPortal