Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 3

Topic gezien door 181678 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 10 jan 2017 - 08:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

zwoof

Citaat van: Global warming op ma 30 jan 2017 - 13:04
Ik zie het al. Op dit forum is het nog steeds dik winter, sneeuwdekken in het oosten, een winterpluim enz.

Hier is het 7 graden en de vorst was gisteren al uit de grond, de sneeuwrestjes zijn al dagen verdwenen.

Een beetje realisme zou dit forum een wat serieuzer karakter geven.

Feit: De eerste decade van februari wordt zacht tot zeer zacht. Daarna is het glazen bol kijken....onzinnnig dus.


Dit is al de derde keer dat je over feiten spreekt, terwijl het nog niet vaststaat. De meeste mensen zijn over het algemeen best reëel in dit forum. Dus ik vind je bijdragen ook nogal onzinnig, stompzinnig of sneu en ietwat opruiend overkomen.   Ik heb het al eerder gezegd; ik begrijp je beweegredenen en ik heb best medelijden met je.    ;)

Een feit is een gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat, ofwel zintuiglijk kan worden waargenomen of instrumenteel gemeten.

zwoof

Citaat van: Gerard1995 op ma 30 jan 2017 - 14:55
nou vind de discussie op zich wel prima hoor, daar is dit topic voor bedoeld, maar zodra er een kans zich aandiend of iets dergelijks en er komt gelijk weer een negatief tegengeluid vind ik de discussie niet altijd even leuk.. maar das persoonlijk (misschien iets tè! :) )  maar laten we het zeker levendig houden in deze saaiere tijden 8)

Laten we het maar niet over de SSW en de daar bijbehorende nieuwe winterkansen in februari hebben , want sommige members kunnen daar niet tegen blijkbaar. En laten we het ook niet hebben over de dalende trend die GFS laat zien nu.  Laten we het gezellig houden en vooral gewoon afwachten totdat we er zeker van zijn dat e.e.a.  zich voor heeft gedaan. Haha!   ;D

Gerard1995

Citaat van: zwoof op ma 30 jan 2017 - 15:29
Laten we het maar niet over de SSW en de daar bijbehorende nieuwe winterkansen in februari hebben , want sommige members kunnen daar niet tegen blijkbaar. En laten we het ook niet hebben over de dalende trend die GFS laat zien nu.  Laten we het gezellig houden en vooral gewoon afwachten totdat we er zeker van zijn dat e.e.a.  zich voor heeft gedaan. Haha!   ;D

Amen, en over tot de orde van de dag, vind het persoonlijk wel fijn dat er wat lichtjes aan deze anti-winterse tunnel komen, Lente en zomerliefhebbers komen heus vanzelf wel weer een keer aan bod, wat ik nog eis van deze winter is dat er in heel de benelux, maakt me niet uit voor hoe lang er zo'n pak valt als in de ardennen jl... 8)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Global warming

Mijn vorige m.i. objectieve posting bracht zoveel onrust op dit forum en mij zelfs een officiële waarschuwing . ( ja ik begrijp het ook niet  :) )

Mijn excuses aan alle winterliefhebbers maar om met Diederik Samson te spreken: Ik maak een buiging en stap van het podium.

Mijn account mag verwijderd worden.


Armand

GFS 12z maakt toch een mooie verbetering in vergelijking met GFS 06z.

Zie hier de 06z:


De 12z laat dat hogedrukgebied toch een flink stuk westwaarts uitbreiden:


Dit geeft natuurlijk nog niet (direct) winterweer in de Lage Landen, maar wel een koude-voorraad waar men U tegen mag zeggen in Rusland:
Temperaturen overdag:


GFS laat dus een mooie verbetering zien op eind MT, begin LT. Laten we kijken hoe dit zich gaat ontwikkelen en of er andere modellen meegaan ;)

Bacci

Op LT zijn er ook weer 2 a 3 lijntjes die voor winterweer gaan, haha we weten wat er dan gaat gebeuren  ;D ;)

Remy

Ik kan mij goed voorstellen dat mensen in het zuiden vinden dat de winter al een paar dagen voorbij is,maar hier is het met momenteel goed een dikke graad boven nul met regen,echt waterkoud.Ik zou liever een paar graden kouder of een graadje of tien hebben.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

gilleeesss

Pls niet zo'n setting waarbij NO nl weer winter is en belgie gewoon lente pls pls pls :(

TMCThomas

Op lange lange termijn iets van een zwak scandi-hoog (?)correct me if i'm wrong!)) dat zorgt voor wat kou aanvoer:


Maar natuurlijk wel aardige lange termijn. Grote kans dat het morgen gewoon weer anders is.

Armand

De toch best wel hoopvolle Oper van GFS staat er vrijwel alleen voor in de ENS.

Arend

Citaat van: Armand op ma 30 jan 2017 - 19:40
De toch best wel hoopvolle Oper van GFS staat er vrijwel alleen voor in de ENS.

Maar even het plaatje erbij gedaan.

Eigenlijk heb ik nu even best zin in de mogelijk dubbele cijfers eind van de week. Een leuke stormdepressie of een flinke hoeveelheid neerslag is ook niet te versmaden (hoort ook bij dit seizoen). En dan ergens in februari nog eens een leuke sneeuwdump. Tot zover mijn wensenlijstje.  :)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Eric


TaL

Citaat van: Armand op ma 30 jan 2017 - 19:40
De toch best wel hoopvolle Oper van GFS staat er vrijwel alleen voor in de ENS.

Maar hij krijgt wel steun van EC, UKMO, GEM dat die beer westwaarts gaat. Hoever en in hoeveel tijd hij dat gaat doen is nog bekijken, maar ik denk dat die pluimen langzaam gaan bijdraaien. Ik hoop het in ieder geval niet, in ieder geval. Maar ik kan wel meegenieten als jullie genieten en als het zover komt zal ik er ook wel van genieten ;)

Zolang het in Maart maar lente wordt :p
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

TMCThomas

GEM inderdaad ook prachtig op lange termijn kou zakt in de kaarten steeds verder deze kant op. Volgens GEM bereikt het ons 8 februari :)

Moet zeggen dat ik de winterkriebels al een beetje kwijt was en zelfs al een beetje aan lente dacht maar dat is nu helemaal weer terug :D

Remy

Citaat van: TaL op ma 30 jan 2017 - 20:08
Maar hij krijgt wel steun van EC, UKMO, GEM dat die beer westwaarts gaat. Hoever en in hoeveel tijd hij dat gaat doen is nog bekijken, maar ik denk dat die pluimen langzaam gaan bijdraaien. Ik hoop het in ieder geval niet, in ieder geval. Maar ik kan wel meegenieten als jullie genieten en als het zover komt zal ik er ook wel van genieten ;)

Zolang het in Maart maar lente wordt :p
Ook maart kan nog koude uitbijters hebben.. http://www.meteolink.nl/weerhistorie-2/historische-winters/winter-1845/ Teaser :D
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

dondertje127

De laatste dag met sneeuwdek en later resten was vandaag. Hier rond en in Velp zijn we in totaal op 21 sneeuwdekdagen gekomen, waarvan er 19 op een rij sinds 12 januari, en die duurde t/m 30 januari.

21 dagen in totaal, dat is niet niets. Het is meer wit geweest dan groen, er zijn maar 10 dagen geweest deze maand waarop het niet wit is geweest (inclusief 31 januari vast meegeteld).

Enige wat nog zo'n beetje te vinden is zijn piepkleine kiertjes en hoekjes of zelfs nog lokaal op een stronkje aan de boom aan de grond hoekjes en her en der nog sneeuwresten van bouwsels en overblijfselen van sneeuwschuivers langs de kant, dat gaat vandaag wel allemaal weg denk ik. Deze tel ik niet mee als officieel sneeuwdek, maar alleen als sneeuwrestjes.

TMCThomas

Ec gemiddeld op lange termijn weer iets afgekoeld control gaat voor winter.

Serge

Hier wordt ik vrolijk van, nu nog iets beter positioneren,.. en dan kunnen we in feb. gewoon weer schaatsen :)
Waar is mijn cape

joboy52

Citaat van: Serge op di 31 jan 2017 - 11:51
Hier wordt ik vrolijk van, nu nog iets beter positioneren,.. en dan kunnen we in feb. gewoon weer schaatsen :)

Dat is de GFS 00 run, als je de GFS 06 ziet wordt je helemaal blij  ;D
Zeer waarschijnlijk een uitbijter !!



TMCThomas

Pluim GFS Is ENORM verbeterd op lange termijn Oper is nu zeker geen uitbijter meer :D Erg benieuwd naar EC vanavond

Oke dit is gek mis ik iets? Ik kijk 10 minuten later weer en nu staat er ineens het volgende:

Wist niet dat er een 13:00 en 14:00 run waren.

Powered by EzPortal