Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 3

Topic gezien door 181613 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 10 jan 2017 - 08:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

TaL

Citaat van: Bacci op za 28 jan 2017 - 21:58
Korte termijn opvallend kouder, de dubbele cijfers laten nog op zich wachten  ;D
Vooralsnog normale temperaturen, gevolgd door tijdelijk dubbele cijfers, om weer richting normale waardes te gaan.

Bah, dan toch liever dubbele cijfers :p
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

zwoof

Citaat van: Bacci op za 28 jan 2017 - 21:58
Korte termijn opvallend kouder, de dubbele cijfers laten nog op zich wachten  ;D
Vooralsnog normale temperaturen, gevolgd door tijdelijk dubbele cijfers, om weer richting normale waardes te gaan.

Inderdaad al wat minder dramatisch.  De dubbele cijfers lijkt in deze pluim slechts om een natte flitslente te gaan. Maar winter zit er ook nog niet in, laat staan een flitswintertje. Het is nergens op gebaseerd, maar toch heb ik het gevoel dat de kaarten bij gaan draaien voor de LT  komende dagen.  Hopecasten!   :D





Global warming

Citaat van: Bacci op za 28 jan 2017 - 21:58
Korte termijn opvallend kouder, de dubbele cijfers laten nog op zich wachten  ;D
Vooralsnog normale temperaturen, gevolgd door tijdelijk dubbele cijfers, om weer richting normale waardes te gaan.

Er waren vandaag al dubbele cijfers. Woensdrecht 11.3 en op meer stations ruim 10 graden.

Eric

Citaat van: zwoof op za 28 jan 2017 - 22:19
Inderdaad al wat minder dramatisch.  De dubbele cijfers lijkt in deze pluim slechts om een natte flitslente te gaan. Maar winter zit er ook nog niet in, laat staan een flitswintertje. Het is nergens op gebaseerd, maar toch heb ik het gevoel dat de kaarten bij gaan draaien voor de LT  komende dagen.  Hopecasten!   :D

Nou nou, flitslente, flitswintertje, hopecasten.... de van Dale krijgt het druk!  8)

Geen plaatjes mee quoten AUB

dondertje127

Vandaag dag 20 met een sneeuwdek nog, waarvan er 18 opeenvolgend. Maar dat zal vandaag denk ik grotendeels verdwijnen. Het gaat overal om een gebroken sneeuwdek, maar wara het nog ligt is soms nog een beste dikke plak te vinden. Verder van de bomen af op onaangetaste velden is het nu nog geheel wit. Op diezelfde velden wat dichter bij de bomen is het nu groen geworden.

Hoe dan ook is het de 20e dag waarop we nog op genoeg plekken een witte deken hebben liggen. Sowieso afgelopen vrijdag zelfs nog op sommige daken van huizen.
Ik had het niet verwacht en al helemaal niet durven dromen, zoveel witte dagen deze winter. Ik heb ervan genoten :)

Straks is alles groen, m.u.v. sneeuwpoppen en andere sneeuwbouwsels, dat gaat nog wel wat langer duren denk ik. Maar die tel ik uiteraard niet meer mee met sneeuwdek dagen omdat dat natuurlijk mensenwerk is.

Tyshane

Citaat van: zwoof op za 28 jan 2017 - 22:19
Inderdaad al wat minder dramatisch.  De dubbele cijfers lijkt in deze pluim slechts om een natte flitslente te gaan. Maar winter zit er ook nog niet in, laat staan een flitswintertje. Het is nergens op gebaseerd, maar toch heb ik het gevoel dat de kaarten bij gaan draaien voor de LT  komende dagen.  Hopecasten!   :D

Flitswinter, flitslente, hopecasten... ik voel een nieuwe woordenlijst aankomen! :P

pietjelol

Op dit moment vind er een zeer sterke opwarming plaats op de noordpool. Dit zou eventueel kunnen betekenen dat medio half februari weer kouder gaat worden mits we aan de goede kant liggen. Even een stukje over gelezen er is een kans dat vanaf medio 9 a 10 februari weer een stuk kouder (winters) gaat worden.

Jeroen22

Gewoon regen hier :'( :'(

Had liever sneeuw gehad met -10 graden en een gure oosterwind. 8)

matroesjka-world

Citaat van: pietjelol op zo 29 jan 2017 - 11:43
Op dit moment vind er een zeer sterke opwarming plaats op de noordpool. Dit zou eventueel kunnen betekenen dat medio half februari weer kouder gaat worden mits we aan de goede kant liggen. Even een stukje over gelezen er is een kans dat vanaf medio 9 a 10 februari weer een stuk kouder (winters) gaat worden.

Ik teken ervoor  8)
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Unknown-user1778

het wordt een natte februari... zoals ik al dacht.. de hele pluim staat vol regenkansen  :D ::) :P

gilleeesss

De hoop nog niet opgeven, volgens mij gaat er idd nog wel een prik(je) komen, halverwege februari ofzo

pietjelol

Morgenochtend kans op wat (natte) sneeuw in het noorden en oosten. Is een beetje afhankelijk van de koers van het laagje.

vossejongk

Citaat van: gilleeesss op zo 29 jan 2017 - 20:41
De hoop nog niet opgeven, volgens mij gaat er idd nog wel een prik(je) komen, halverwege februari ofzo

Nou doe mij dan maar gewoon vroeg voorjaar, vinden m'n bijen ook leuker :P

dondertje127

Zo, nog een 21e dag toegevoegd aan een sneeuwdek van januari, zij het nu wel flink gedooit heeft. Op de tuintafel lag vanmiddag niks meer, alleen restjes in tuintjes en op weilanden, en natuurlijk de resten van wat aan de kant geschoven is vlak na de sneeuwval halverwege de maand. Dat is dus 19 dagen op rij met minstens nog een gebroken sneeuwdek.

Denk dat maandag overdag of anders dinsdag alles wel zo'n beetje weg is. tenminste, dat wat geen mensenwerk is dan. Langer dan woensdag duurt het zeker niet.


Doe mij ook maar voorjaar nu. Zo langzaamaan mag het wel een beetje natuurlijk. Tenzij februari nog iets interessants aan winter te bieden  krijgt.

Remy

Februari kan vies uithalen! http://www.meteolink.nl/weerhistorie-2/historische-winters/winter-1956/
Edit: Stervenskoud hier buiten. 2 graden met ijzig koude regen.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

F.Fredje

Citaat van: Remy op ma 30 jan 2017 - 07:43
Februari kan vies uithalen! http://www.meteolink.nl/weerhistorie-2/historische-winters/winter-1956/
Edit: Stervenskoud hier buiten. 2 graden met ijzig koude regen.
De pluim van vanmorgen geeft de hoop ook nog niet op:

Global warming

Ik zie het al. Op dit forum is het nog steeds dik winter, sneeuwdekken in het oosten, een winterpluim enz.

Hier is het 7 graden en de vorst was gisteren al uit de grond, de sneeuwrestjes zijn al dagen verdwenen.

Een beetje realisme zou dit forum een wat serieuzer karakter geven.

Feit: De eerste decade van februari wordt zacht tot zeer zacht. Daarna is het glazen bol kijken....onzinnnig dus.

Gerard1995

Citaat van: Global warming op ma 30 jan 2017 - 13:04
Ik zie het al. Op dit forum is het nog steeds dik winter, sneeuwdekken in het oosten, een winterpluim enz.

Hier is het 7 graden en de vorst was gisteren al uit de grond, de sneeuwrestjes zijn al dagen verdwenen.

Een beetje realisme zou dit forum een wat serieuzer karakter geven.

Feit: De eerste decade van februari wordt zacht tot zeer zacht. Daarna is het glazen bol kijken....onzinnnig dus.

Hou toch eens op met dat gezwats, ik kijk 1 keer en zie meteen jou warme aardbol naar voren komen, beetje sfeerverpestend wel..! Geen aanval maar breng het eens wat positiever, en dan met name in dit WINTERTOPIC ::)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Arend

Citaat van: Gerard1995 op ma 30 jan 2017 - 13:38
Hou toch eens op met dat gezwats, ik kijk 1 keer en zie meteen jou warme aardbol naar voren komen, beetje sfeerverpestend wel..! Geen aanval maar breng het eens wat positiever, en dan met name in dit WINTERTOPIC ::)

Moeten we allemaal hetzelfde willen en denken over winterweer? Ik stel een tegendraads geluid juist op prijs, dat houdt de discussie levendig.  :)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Gerard1995

Citaat van: Arend op ma 30 jan 2017 - 14:30
Moeten we allemaal hetzelfde willen en denken over winterweer? Ik stel een tegendraads geluid juist op prijs, dat houdt de discussie levendig.  :)

nou vind de discussie op zich wel prima hoor, daar is dit topic voor bedoeld, maar zodra er een kans zich aandiend of iets dergelijks en er komt gelijk weer een negatief tegengeluid vind ik de discussie niet altijd even leuk.. maar das persoonlijk (misschien iets tè! :) )  maar laten we het zeker levendig houden in deze saaiere tijden 8)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Powered by EzPortal