Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 3

Topic gezien door 181714 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 10 jan 2017 - 08:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Lothiriel

Van gekke temperatuursverschillen gesproken:

Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

zwoof

Citaat van: Arend op ma 23 jan 2017 - 09:31
Alleen Twente volgens de officiële definitie:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Strenge_vorst

Zie ook eerdere discussie.  ;)

http://www.meteo-service.nl/index.php?topic=7654385.msg1238460#msg1238460

Je hebt gelijk Arend.. Ik heb het aangepast!  ;D

Hier de pluim EC 00 van de Bilt en Eelde:


F.Fredje

Ik vraag me af hoe buienradar aan die neerslag-prognose van +24h komt.
Op de Europese radar is nl in de verste verte geen neerslag te bekennen.

Lothiriel

KMI komt ook met lichte sneeuw voor vannacht en morgenvoormiddag. Komt ook wel een beetje uit de lucht vallen ineens  :o
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Remy

Citaat van: Lothiriel op ma 23 jan 2017 - 10:57
KMI komt ook met lichte sneeuw voor vannacht en morgenvoormiddag. Komt ook wel een beetje uit de lucht vallen ineens  :o
Dat doet sneeuw wel vaker :D
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Marcellang

Citaat van: Remy op ma 23 jan 2017 - 11:12
Dat doet sneeuw wel vaker :D
;D :P Was al in de prognose van bijv. Buienradar vanaf gisterenavond 22.00 uur.
Toen zou er al wat naar beneden vallen tot vanmiddag, nah ze zien ze vliegen daar uhhh uit de lucht vallen.
Edit; nu zelfs tot morgen vroeg, en weet je het komt ooit wel eens............

Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

zwoof

Citaat van: Lothiriel op ma 23 jan 2017 - 10:57
KMI komt ook met lichte sneeuw voor vannacht en morgenvoormiddag. Komt ook wel een beetje uit de lucht vallen ineens  :o

Citaat van: Marcellang op ma 23 jan 2017 - 11:44
;D :P Was al in de prognose van bijv. Buienradar vanaf gisterenavond 22.00 uur.
Toen zou er al wat naar beneden vallen tot vanmiddag, nah ze zien ze vliegen daar uhhh uit de lucht vallen.
Edit; nu zelfs tot morgen vroeg, en weet je het komt ooit wel eens............

Zelfs al eerder, lees maar eens goed terug hier. Dan zie je gewoon de neerslagsignalen in de kaartjes staan  ;)

ron12

Vanavond kan er van alles wat vallen, al is het niet veel, en ook niet overal ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Armand

Hier gaat het, toch best onverwachts, richting een ijsdag. Tmax -0.2 en nu weer dalende. Zie nog geen neerslag boven de Noordzee. Zal dus ook niet veel voorstellen denk ik, al kan een flinterdun laagje ijzel al gauw problemen opleveren natuurlijk.

TMCThomas

gfs heeft enkele leden die gaan voor een voortzetting van de winter. beter iets dan niets!


Johannes96

Citaat van: Armand op ma 23 jan 2017 - 15:29
Hier gaat het, toch best onverwachts, richting een ijsdag. Tmax -0.2 en nu weer dalende. Zie nog geen neerslag boven de Noordzee. Zal dus ook niet veel voorstellen denk ik, al kan een flinterdun laagje ijzel al gauw problemen opleveren natuurlijk.

Klopt, het gaat om een trog. Die trog ligt nu tegen de Waddeneilanden aan en zal waarschijnlijk gaan activeren landinwaarts. Maar goed, dat is nooit zeker. Mocht ie gaan activeren zien we allerlei soorten neerslag. Regen, hagel, natte sneeuw.. Op hogere delen kans op sneeuw. Natuurlijk ook kans op ijzel met regen en temps <0.

Gerard1995

hier uit het niets het vallen een soort korrels.. geloof dat het ijsregen is aangezien hagel witter is.. Kans op gladheid dus in het midden bij de Veluwe
!!! ;)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

ron12

Grote verschil  Arnhem en Nijmegen wat sneeuw betreft, valt nu heel lichte motregen, bij -0.2 nu in Nijmegen
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Armand

Citaat van: ron12 op ma 23 jan 2017 - 16:30
Grote verschil  Arnhem en Nijmegen wat sneeuw betreft, valt nu heel lichte motregen, bij -0.2 nu in Nijmegen

Dat ziet er wel heel apart uit, zeker dat kleine gebiedje ten Zuidoosten van Nijmegen waar wél sneeuw ligt. Hele mooie kaart!

Lucas

Citaat van: Armand op ma 23 jan 2017 - 16:40
Dat ziet er wel heel apart uit, zeker dat kleine gebiedje ten Zuidoosten van Nijmegen waar wél sneeuw ligt. Hele mooie kaart!

Dat is de Duivelsberg en omgeving...bijna 100meter n.a.p.
Aanhoudende sneeuwval

Gerard1995

Citaat van: ron12 op ma 23 jan 2017 - 16:30
Grote verschil  Arnhem en Nijmegen wat sneeuw betreft, valt nu heel lichte motregen, bij -0.2 nu in Nijmegen

Toch wel een hele directe grens.. éne 100 meter niets en verderop toch een vrij mooi laagje..:)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

SniperEye

@Ron12 waar heb jij die beelden vandaan? Zijn erg interessant.

zwoof

Maastricht is goed op weg naar een ijsdag vandaag.  Nog wel even volhouden tot 01:00 uur.

Maximum temperaturen vandaag:



Actuele temperatuur:

gilleeesss

0z en 6z pluim, toch een opmerkelijk verschil?

Gemiddelde van een 8-9 graden naar een 5-6 graden

Død Snø

Wageningen 0,5 graden en regen....hoe kan dat? Weer een smeltlaag ofzo?

Powered by EzPortal