Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 3

Topic gezien door 181685 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 10 jan 2017 - 08:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Bacci


ThaGhostNL

*** Offtopic

Even stoom afblazen? Kom dan even langs bij de Meteo Service studio. Live in de mix (Freestyle, Hardstyle, Hardcore, early rave, oldschool. http://www.youtube.com/user/pkrjeroen/live
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Thunderfreak

Hier 2 dagen op rij 4 graden en geen water op het ijs, zelfs de schaduwkanten blijven rijpig. Plekken waar er een hoeveelheidje uitsneeuwende mist is gevallen zijn nog steeds wit.

Droge Ooster moeten we gewoon heel de winter hebben, maar dan met iets meer kou in de nacht. Het maakt nu dus ook vrij weinig uit voor het ijs die 4/5 graden, blijft ijzig dat ijs!



--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Marcellang

Citaat van: zwoof op za 21 jan 2017 - 21:54
EC ziet morgen nog steeds een mogelijke ijsdag voor o.a Twente en Eelde. Het zal erom spannen.

Hier de 15 daagse midden
weinig hoopvol  :-[
Idd lekker een mooi koud begin,hopelijk een ijsdag  ;)
Maar van die pluim doet mij pijn in die ogen  :D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

zwoof

Citaat van: Marcellang op zo 22 jan 2017 - 08:37
Idd lekker een mooi koud begin,hopelijk een ijsdag  ;)
Maar van die pluim doet mij pijn in die ogen  :D

Erg he, je zou er lasogen van krijgen !   ;D

Flink koud geweest vannacht. Net geen strenge vorst in Deelen.



Op 10 cm wel strenge vorst op veel plaatsen:


zwoof

Citaat van: Marcellang op zo 22 jan 2017 - 08:37
Idd lekker een mooi koud begin,hopelijk een ijsdag ;)
Maar van die pluim doet mij pijn in die ogen  :D

Het blijft spannend. Maar ik denk net niet.  EC00 laat het nu net iets boven het vriespunt komen bij de N - oostelijke stations vanmiddag. Harmonie00 laat het wel vriezen vandaag in N- oost.

Hier EC Hoogeveen:



En EC Twente



F.Fredje

Ik denk dat we wel kunnen stellen dat het vanaf zaterdag gedaan is met deze winterse periode


GeneralDuke

Citaat van: zwoof op za 21 jan 2017 - 21:54
EC ziet morgen nog steeds een mogelijke ijsdag voor o.a Twente en Eelde. Het zal erom spannen.

Waar vind je die KNMI-pluimen voor een ander prikpint dan De Bilt?
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

F.Fredje


zwoof

Citaat van: GeneralDuke op zo 22 jan 2017 - 10:11
Waar vind je die KNMI-pluimen voor een ander prikpint dan De Bilt?

Ik haal ze gewoon hier weg: https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarschuwingen-en-verwachtingen/ensemble-verwachting-detail Je kan in de optie balk kiezen voor de 10-daagse en 15-daagse en per (hoofd) station. 

Marsel

Temperatuur klapt hier zeer snel omhoog :o. Twee uur geleden nog bijna -7, nu nog maar net onder nul. Geeft al aan dat dit voor een belangrijk deel stralingskou is die alleen in een zeer dunne laag nabij het oppervlak aanwezig is. Zelfs de relatief zwakke januarizon is blijkbaar voldoende om een ijsdag op veel plekken teniet te doen. Verder natuurlijk puik weer met dat heerlijke zonnetje erbij  :).

Arend

De lol is er wat mij betreft onderhand wel vanaf. Hoewel er hier een mooi pak sneeuw viel, is daar heel snel weinig van overgebleven. Sterker nog: het grootste deel dooide dusdanig snel weg dat er hier alleen sneeuwresten overbleven (die liggen er nu nog steeds). Als je ziet hoeveel sneeuw er in andere landen is gevallen dan komen we er hier weer bekaaid vanaf. Zelfs in de sahara is meer sneeuw gevallen dan hier:

http://metro.co.uk/2017/01/21/sahara-desert-hit-by-biggest-snowfall-in-living-memory-6395965/

Ik begrijp de reacties van de westerlingen dan ook wel. Alleen de ijs- en schaatsliefhebbers komen in deze periode redelijk goed aan hun trekken en ik wens ze daar dan ook veel plezier mee, maar van mij mag nu de bezem door de atmosfeer. Hopen dat er de komende periode nog een leuke sneeuwdump volgt, die wel lang(er) blijft liggen.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Bacci

Op de pluim zie ik voor volgend weekend nog steeds wel kansen voor nachtvorst, dus dan zouden we ook nog steeds op de schaats kunnen, het blijft dan ook droog waarschijnlijk.

zwoof

Citaat van: Marsel op zo 22 jan 2017 - 11:07
Temperatuur klapt hier zeer snel omhoog :o. Twee uur geleden nog bijna -7, nu nog maar net onder nul. Geeft al aan dat dit voor een belangrijk deel stralingskou is die alleen in een zeer dunne laag nabij het oppervlak aanwezig is. Zelfs de relatief zwakke januarizon is blijkbaar voldoende om een ijsdag op veel plekken teniet te doen. Verder natuurlijk puik weer met dat heerlijke zonnetje erbij  :).

Inderdaad gaat erg hard. Ijsdag is al verkeken voor hier en enkele stations die er vooraf de meeste kans op hadden.




Remy

@De mensen die deze winter geen winter noemen.. Wil u uw gasrekening hier in het voorjaar posten. Ik sjouw me deze dagen namelijk een breuk aan hout.*blokje bij doet.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Erik V

Moet nu komende maand toch beetje een noordwest stroming komen .alleen voor ff beetje meer sneeuw in het Sauerland.
Daarna maar weer overal koud tot half maart ofzo haha.

F.Fredje

Citaat van: Remy op zo 22 jan 2017 - 12:52
@De mensen die deze winter geen winter noemen.. Wil u uw gasrekening hier in het voorjaar posten. Ik sjouw me deze dagen namelijk een breuk aan hout.*blokje bij doet.
Haha, idem dito hier. Van de ton hardhoutbriketten heb ik inmiddels zo'n 650 kilo verstookt.

Marcellang

Citaat van: F.Fredje op zo 22 jan 2017 - 12:59
Haha, idem dito hier. Van de ton hardhoutbriketten heb ik inmiddels zo'n 650 kilo verstookt.
Een m3 of 8 denk, maar doe het met liefde , heeft ook wel wat  ;D
Ik verwacht nog hetzelfde er doorheen te knalluh de aankomende 2 maanden ;)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

xzaz

Mensen staan hier op het ijs met +4. Het is gewoon heet in de zon.
De winter is nog niet eens begonnen!

Remy

Citaat van: Marcellang op zo 22 jan 2017 - 13:43
Een m3 of 8 denk, maar doe het met liefde , heeft ook wel wat  ;D
Ik verwacht nog hetzelfde er doorheen te knalluh de aankomende 2 maanden ;)
Gelukkig hebben we nog hout zat over van voorgaande winters,denk dat er momenteel een goede 150m3 op ons terrein ligt.En dan schat ik dat nog zuinig in :D
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Powered by EzPortal