Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 3

Topic gezien door 181648 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 10 jan 2017 - 08:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

dondertje127

Citaat van: matroesjka-world op vr 20 jan 2017 - 17:32
Lijkt me logisch... op de daken in de schaduw  8)

Nouja, de warmte van de huizen zelf zou ook nog alles kunnen doen smelten. Maar dat is ook niet gebeurd :)

Bacci

Ik ben echt benieuwd wat erna deze periode komt, als ik pluim bekijk zie ik een aantal lijntjes ver naar beneden duiken  ::)

Død Snø

Fantastische winterdag vandaag in Wageningen. Ik was vroeg uit school vandaag dus ik heb besloten om even in het Wageningse bos te wandelen en daar zag ik nog steeds een redelijk pak sneeuw. Onderweg naar huis zag ik ook wat mensen schaatsend op het natuurijs. In mijn 4 jaar hier in NL is deze winter toch een veel betere dan de afgelopen drie winters.  :o Hopelijk blijft het zo tot maart, en het zou ook leuk zijn als er af en toe een flink pak sneeuw valt.

gilleeesss

Ik zie toch een aantal leden neigen naar dit soort situaties, sommige ook totaal iets anders. Maar er is een mini kansje

valse hoop wss ;) maar met andere woorden: Er is veel onzekerheden wat er gaat gebeuren op MT

Armand

Oost-Europa en Turkije krijgen volgende week weer een nieuwe bel koude lucht over hun heen. Het is toch niet te geloven, keer op keer valt daar de winter genadeloos binnen met onherroepelijk veel kou en sneeuw:


Kunnen beter daar naar wintersport gaan ;)

pietjelol

Ik denk dat er vanaf zondag/maandag veel meer ijsbanen opengaan. Zeker gezien het nog een week dit weer blijft.

Serge

Mwa prima schaatsweer hoor als je maar goede plekkies weet te vinden,... Leersum bijv. En vroeg in de morgen natuurlijk
Waar is mijn cape

pietjelol

Voor de gene die beweren dat het nog steeds geen winterweer is. Overigs prachtig mooie beelden

Mrkos

Assen wordt langzaam groener en groener helaas...

Caps

Citaat van: pietjelol op vr 20 jan 2017 - 20:47
Voor de gene die beweren dat het nog steeds geen winterweer is. Overigs prachtig mooie beelden

Ik herhaal nogmaals, het is niet overal in Nederland echt winter, kijk eens verder dan jullie achtertuin.

Koen-IJM

Pluim verbeterd met de dag. Ook op LT steeds meer leden.....  ::)

matroesjka-world

Citaat van: pietjelol op vr 20 jan 2017 - 20:47
Voor de gene die beweren dat het nog steeds geen winterweer is. Overigs prachtig mooie beelden

Prachtige beelden vastgelegd in een prachtig filmpje Pietjelol !!  :-*
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

lans

Citaat van: Caps op vr 20 jan 2017 - 21:43
Ik herhaal nogmaals, het is niet overal in Nederland echt winter, kijk eens verder dan jullie achtertuin.

Hmm ben vandaag van Nijmegen naar texel gereden. Overal winter gezien. Morgen zelfs schaatsen hier op Texel op de polder en vandaag werd er al op de ijsbaan geschaatst.

Misschien moet jij veder kijken dan je achtertuin.
achterhoek

lans

Citaat van: Koen-IJM op vr 20 jan 2017 - 21:52
Pluim verbeterd met de dag. Ook op LT steeds meer leden.....  ::)

Pluim wordt idd steeds beter. Leuk die leden benieuwd of er nof meer volgen, als de trend zo door zet wel.
achterhoek

vossejongk

Citaat van: Død Snø op vr 20 jan 2017 - 18:12
Fantastische winterdag vandaag in Wageningen. Ik was vroeg uit school vandaag dus ik heb besloten om even in het Wageningse bos te wandelen en daar zag ik nog steeds een redelijk pak sneeuw. Onderweg naar huis zag ik ook wat mensen schaatsend op het natuurijs. In mijn 4 jaar hier in NL is deze winter toch een veel betere dan de afgelopen drie winters.  :o Hopelijk blijft het zo tot maart, en het zou ook leuk zijn als er af en toe een flink pak sneeuw valt.

De vorige 3 winters waren echt compleet ruk, zelden dat het zo warm blijft, dat het tijdens kerst en in januari warmer was als enkele dagen in de zomer.

Straatje96

Ik snap de frustatie wel een beetje aangezien het in West-Nederland inderdaad nauwelijks winter is. In het oosten daarentegen is het bijna overal gewoon schitterend winterweer. Pluim ook weer verbeterd! Hier in wageningen kan je ook schitterend schaatsen, mijn foto in het nieuws ;D ;D

Gerard1995

Dat die 2-deling zou komen wisten we al ruim een week, toen de kaarten bergafwaarts gingen.... maar desalniettemin nog steeds voor het grootste deel van NL toch echt redelijk winters en das meer dan die achtertuin van mij 8) 8) 8) 8)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

zwoof

Citaat van: Gerard1995 op vr 20 jan 2017 - 22:48
Dat die 2-deling zou komen wisten we al ruim een week, toen de kaarten bergafwaarts gingen.... maar desalniettemin nog steeds voor het grootste deel van NL toch echt redelijk winters en das meer dan die achtertuin van mij 8) 8) 8) 8)

Inderdaad. Een week lang pluimen per regio geplaatst toch? En niemand kan beweren dat er zich geen winter voordoet in Nederland.
Zondag nog een kansje op een ijsdag in N-oost en Oost en dan nog een beetje doorkwakkelen. Zeer benieuwd waar de modellen op midden LT uiteindelijk naar toe gaan.   ;)





zwoof

Vannacht voor het eerst sinds een week nergens geen matige vorst geweest.
Vorstgrens lijkt me ook ietsjes lager te zijn uitgekomen. (zie meteogram (EC) 48uur vooruit van gisteren hierboven)





Hirlam komt met  koude temperaturen voor morgenvroeg.  Mogelijk tot min 10 in het zuiden.



Tuinprins

Ik had afgelopen nacht voor hier toch wel meer vorst verwacht. Gisterenavond was het kraakhelder en windstil dus matige vorst was mogelijk.

Wel of geen echt winterweer: voor mij is dit toch echt wel winterweer met 's nachts lichte tot matige vorst en overdag rond of iets boven het vriespunt. Maar ik begrijp de frustatie bij sommige wel want in delen van het land heeft het weer wel winterse trekjes maar is niet van matig tot streng winterweer te spreken. Dit komt ook tot uiting in het Hellmannklassement: de meeste weerstations zitten nog steeds in de groep van 'zachte winter'. En natuurlijk het Hellmannklassement loopt nog een tijdje door maar mijn voorspelling is dat veel weerstations een zachte winter in de boeken kunnen bijschrijven.

Powered by EzPortal