Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 3

Topic gezien door 181738 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 10 jan 2017 - 08:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

TMCThomas

Hier wel echt het wintergevoel vandaag prachtige plaatjes, Sneeuw+ijs en een blauwe lucht :D. op het moment al weer -3,4 dus zal wel een koude nacht worden. Op de plekken in de schaduw ligt hier trouwens nog zo'n 6CM sneeuw. Plekken die in de zon liggen hebben een veelal gebroken sneeuw dek van ongeveer 1 a 2CM.
Paar plaatjes van vandaag:

(Eerste mensen waagde het al weer op de plaatselijke plas)


winter

Ook in Helmond ligt verspreid hier en daar op plekken nog wat plekjes met sneeuw.
Dit terwijl er niet echt veel sneeuw hier gevallen is! Was nog niets eens halve cm van al bijna een week geleden.
Zegt genoeg over de kou. Denk dat er morgen wel op ondergespoten weilanden goed geschaatst kan worden.
En ook ondiepe plassen (0,5 m diep) zou wel eens kunnen.

Update:Ook even GFS pluim bekeken tot volgende week woensdag winters. Waarbij het aan de oostgrens de temp net boven 0 komen overdag en snachts rond de -3/-4 wordt. Tuurlijk variatie is mogelijk iets meer zon en het is zo 3 graden en bij bewolking een vorstdag mogelijk. Idem dito in de nachten kan zo maar -6/-7 worden.

Bacci

Na volgende week donderdag lijkt het toch gedaan te zijn? Tot die tijd gewoon volop genieten.
Hopelijk stelt de verzachting steeds uit.

cekstuffertz

Citaat van: Bacci op do 19 jan 2017 - 21:43
Na volgende week donderdag lijkt het toch gedaan te zijn? Tot die tijd gewoon volop genieten.

Dat zien we dan wel weer :). LT is afgelopen week al zo vaak verandert, zal komende week ook nog wel eens gebeuren!

gilleeesss

Citaat van: Bacci op do 19 jan 2017 - 21:43
Na volgende week donderdag lijkt het toch gedaan te zijn? Tot die tijd gewoon volop genieten.
Hopelijk stelt de verzachting steeds uit.

das wel het leuke, er is een week de tijd om eventueel weer iets nieuws te krijgen van winterweer op LT ofzo, maarja.

zwoof

Citaat van: Bacci op do 19 jan 2017 - 21:43
Na volgende week donderdag lijkt het toch gedaan te zijn? Tot die tijd gewoon volop genieten.
Hopelijk stelt de verzachting steeds uit.

Pluim beetje vergelijkbaar met gisteravond. Inderdaad genieten van de momenten en hopecasten voor meer !


Citaat van: TMCThomas op do 19 jan 2017 - 21:16
Hier wel echt het wintergevoel vandaag prachtige plaatjes, Sneeuw+ijs en een blauwe lucht :D. op het moment al weer -3,4 dus zal wel een koude nacht worden. Op de plekken in de schaduw ligt hier trouwens nog zo'n 6CM sneeuw. Plekken die in de zon liggen hebben een veelal gebroken sneeuw dek van ongeveer 1 a 2CM.
Paar plaatjes van vandaag:


Prachtige pics Thomas complimenten!  :)

Marcellang

Mooie plaatjes vandaag in Hollandscheveld  :)






Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

zwoof

Citaat van: Marcellang op do 19 jan 2017 - 22:05
Mooie plaatjes vandaag in Hollandscheveld  :)


Adembenemend Marcel! Wat een vette platen, één en al schoonheid !  :)

Marcellang

Citaat van: zwoof op do 19 jan 2017 - 22:10
Adembenemend Marcel! Wat een vette platen, één en al schoonheid !  :)
Thankx man  ;)
Ik zag trouwens wel dat het GFS weer kouder is dan de Ec voor de aankomende tijd voor onze omgeving  :D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

TMCThomas

Citaat van: zwoof op do 19 jan 2017 - 21:52
Prachtige pics Thomas complimenten!  :)
Bedankt!! :D

Gfs is inderdaad voor het oosten niet slecht te noemen op korte/midde termijn. Lange termijn is niet veel soeps maar aangezien zelf korte termijn op het moment niet goed voorspelt word moeten we daar denk ik (nog) niet teveel waarde aan hechten.

Edwin

Redelijke net niet pluim...zonde
Never Stop Exploring

Ed Deijkers

Citaat van: Marcellang op do 19 jan 2017 - 22:05
Mooie plaatjes vandaag in Hollandscheveld  :)
verdikke, ik kopieer die foto's gewoon, PRACHTIGE FOTO'S!!!

Edit: graag geen plaatjes mee-quoten, dank!
Het weer is zoals het is, de emoties komen later

Caps

Citaat van: Johannes96 op do 19 jan 2017 - 21:16
Daar kun je ook van uit gaan dat het aan de kust minder winters is dan in het binnenland. Ook ik zit redelijk dicht bij de kust, maar als het wintert in NL/B dan wintert het hier vaak ook. Toch weer wat Noordelijker   ;)

Je kan niet van een winter spreken als in het oosten wel sneeuw ligt en hevig vriest snachts, aan de kust heb ik nog geen 1 cm sneeuw gehad, verder is het wat koud ja, maarja het is winter, tot nu toe weinig echte winter gehad, benieuwd of er nog wat komt, weinig vertrouwen in.

dondertje127

Ohhoooo drie laatste 3 foto's uit Hollandscheveld...







A-dem-be-nemend!

SniperEye

Afschrijven doe ik de winter nog niet, maar als er niets fundamenteels gebeurd dan is het over en uit met de pret.
En met iets fundamenteels bedoel ik niet stralingskou of NW stroming die natte prut over het land heen gooit.

Jelle

Citaat van: SniperEye op vr 20 jan 2017 - 07:27
Afschrijven doe ik de winter nog niet, maar als er niets fundamenteels gebeurd dan is het over en uit met de pret.
En met iets fundamenteels bedoel ik niet stralingskou of NW stroming die natte prut over het land heen gooit.

Zit het zo diep? Op 50 km afstand van jou diep winters met bijna 50cm sneeuw op de hoogste plek. Ik ben er geweest. Schitterend.

In Zwolle kan ik niet klagen. 3x achter elkaar een ijsdag en flink koud. Ik denk dat we zondag (na de koude nacht van zaterdag op zondag) hier in deze regio op een aantal plekken kunnen schaatsen.

Marcellang

Bedankt voor de complimenten  :D
Ja, genieten is het zeker hier en natuurlijk de meeste rijp is gisterenmiddag wel door de zon gesmolten...
In de bossen en natuurlijk andere schaduwplekken is het nog super mooi  :-*
En weer een -7 C hier over het mooie (gebroken) sneeuwdekje, wie had dat kunnen bedenken na de verslechterde pluim  ;)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

zwoof

We kunnen vanaf vandaag in Twente al spreken van een normale winter. Twente is gisteren door de grens van de benodigde 40 hellmannen gegaan voor deze classificatie.   :)



Marcellang

Citaat van: zwoof op vr 20 jan 2017 - 08:45
We kunnen vanaf vandaag in Twente al spreken van een normale winter. Twente is gisteren door de grens van de benodigde 40 hellmannen gegaan voor deze classificatie.   :)
Mooi man, en we hebben nog een week of 6  ;)
Een stuk of 10 erbij deze maand moet nog wel lukken denk,hopelijk brengt de zon de max. temperatuur niet te hoog deze week   ;)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

zwoof

Citaat van: Marcellang op vr 20 jan 2017 - 08:55
Mooi man, en we hebben nog een week of 6  ;)
Een stuk of 10 erbij deze maand moet nog wel lukken denk,hopelijk brengt de zon de max. temperatuur niet te hoog deze week   ;)

Inderdaad. Komende week kan 10 hellmannen best haalbaar zijn. Oper EC00 laat het komende week onveranderd doorkwakkelen met overdag oplopend tot ongeveer plus  4 en in de nacht minima tot -7 . En zondag a.s nog steeds kans op een (lokale) ijsdag. Na vrijdag zien we de eerste dubbele cijfers verschijnen.  Maar dat is nog ver weg gelukkig.  ;)



Powered by EzPortal