Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 3

Topic gezien door 181629 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 10 jan 2017 - 08:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

martijn

Benieuwd hoelang de koude plaklaag morgen stand houdt

Johannes96

Citaat van: gilleeesss op wo 18 jan 2017 - 17:11
Echt genieten die kou, mär ook echt balen dat t in t groen is,enkel wat wit van de vorst

Daar zou ik niet van kunnen genieten, of sneeuw of forse rijp zoals nu het geval is. Lijkt wel Siberië zo maar dan zonder al te veel sneeuw.

gilleeesss

Dit doet mij beetje denken aan een gevecht tussen scandihoog en een beest van een depressie. Alleen dat het geen scandihoog is

Armand

GFS ENS komt toch aanzetten met een erge droge periode, dus veel hogedrukinvloed. Zie hier de pluim voor Zuidoost:



Bovendien wordt de ''echte'' warmte met temperaturen boven 5 graden steeds weer opnieuw uitgesteld tot LT. Blijft dus een beetje ''aankwakkelen'' lijkt het ;)

martijn

Temp licht stijgend.  Was dit al verwacht?

Edwin

Eigenlijk gewoon saai knake weer dus. Zeker weer zonloos en met mist. Hoop dat het z.s.m 12-14 graden wordt als het geen winter mag worden :) rond de 4/5 graden en mistig is echt kansloos.

Kwam deze nog tegen:
First snow on the beach in Torravieja, Valencia, Spain since Dec 26, 1926! Yes, today was the first day with snow there in over  90 years!

Never Stop Exploring

gilleeesss

Citaat van: martijn op wo 18 jan 2017 - 18:54
Temp licht stijgend.  Was dit al verwacht?

Was niet meer verwacht dat de 'kou' nog zolang zou aanhouden. In die pluim is de kou er nog tot volgende week donderdag, dan pas gaat de nachtvorst eruit lijkt mij

gilleeesss

Citaat van: Edwin op wo 18 jan 2017 - 19:02
Eigenlijk gewoon saai knake weer dus. Zeker weer zonloos en met mist. Hoop dat het z.s.m 12-14 graden wordt als het geen winter mag worden :) rond de 4/5 graden en mistig is echt kansloos.

Kwam deze nog tegen:
First snow on the beach in Torravieja, Valencia, Spain since Dec 26, 1926! Yes, today was the first day with snow there in over  90 years!


Laat ons hopen dat het hier in west belgie niet zolang duurt :P (oke ja het heeft gesneeuwd, maar het heeft nooit langer dan een half uur blijven liggen, en niet eens een gesloten sneeuwdekje) in Valencia is er dus meer gevallen dan hier in ondertussen toch al 3 jaar dacht ik

Remy

Ik heb nog veel meer foto's van hoe mooi het hier is met aanvriezende mist.Maar mijn telefoon is ook vast gevroren.Telkens als ik hier probeer te uploaden krijg ik foutmeldingen.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Marcellang

De wind is aan de Noordkust nog niet naar het (N)W gedraaid wat volgens buienradar (RTL4 nieuws) weer
in de loop van de middag al zou gaan gebeuren  ;)
De temperatuur is alleen helemaal bovenin NL een btje boven 0 geweest en ik zie lichte neerslag vanuit het N/0 binnenkomen ipv N/W dus op dit moment loopt het toch (nog) iets anders  ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Remy

Citaat van: Edwin op wo 18 jan 2017 - 19:02
Eigenlijk gewoon saai knake weer dus. Zeker weer zonloos en met mist. Hoop dat het z.s.m 12-14 graden wordt als het geen winter mag worden :) rond de 4/5 graden en mistig is echt kansloos.

Kwam deze nog tegen:
First snow on the beach in Torravieja, Valencia, Spain since Dec 26, 1926! Yes, today was the first day with snow there in over  90 years!

*foto*
Nu je dat zegt.. Hoe lang is het geleden dat het in de Sahara heeft gesneeuwd!?
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Edwin

Citaat van: Remy op wo 18 jan 2017 - 19:13
Nu je dat zegt.. Hoe lang is het geleden dat het in de Sahara heeft gesneeuwd!?

Om en nabij een maand geleden viel daar voor het eerst in een kleine 40 jaar sneeuw.
Never Stop Exploring

gilleeesss

Citaat van: Edwin op wo 18 jan 2017 - 19:18
Om en nabij een maand geleden viel daar voor het eerst in een kleine 40 jaar sneeuw.


Echt lachwekkend die journalisten tegenwoordig :D ik typ in 'Sahara sneeuw' en ik krijg dit, 3 koppen - 3 verschillende jaren. :D


Johannes96

Citaat van: gilleeesss op wo 18 jan 2017 - 19:21
Echt lachwekkend die journalisten tegenwoordig :D ik typ in 'Sahara sneeuw' en ik krijg dit, 3 koppen - 3 verschillende jaren. :D

't blijven Belgen hé  ::)

Global warming

Moet mijn nickname eer aan doen  8)

Citeer2016 was wereldwijd het warmste jaar sinds het begin van de officiële metingen in 1850, zegt NASA. Het is het derde jaar op rij dat het warmterecord wordt gebroken.

http://nos.nl/artikel/2153671-ook-vorig-jaar-weer-wereldwijd-temperatuurrecord.html


cekstuffertz

Wat zijn de verwachtte temperaturen voor vannacht? De temps lijken nogal achter te lopen vanavond, temp is hier nu a ongeveer 3/4 uur stabiel.

zwoof

Citaat van: Global warming op wo 18 jan 2017 - 19:56
Moet mijn nickname eer aan doen  8)

http://nos.nl/artikel/2153671-ook-vorig-jaar-weer-wereldwijd-temperatuurrecord.html

"Berekeningen van de Amerikaanse organisaties NASA en het oceaaninstituut NOAA komen uit op een temperatuurstijging van 0,10 tot 0,12 graden Celsius" Weerkundigen van de World Meteorological Organisation (WMO) zijn iets voorzichtiger in hun berekeningen, maar zeggen dat de gegevens in ieder geval aantonen dat de temperatuur 0,07 graden hoger lag dan een jaar eerder. Daarbij houden ze rekening met een foutenmarge..


Verdikkie, anders had de Bilt gisteren gewoon die ijsdag binnengesleept.   :o

Marcellang


Weer een heerlijke ijsdag hier  :-*

Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Danny

Citaat van: cekstuffertz op wo 18 jan 2017 - 20:06
Wat zijn de verwachtte temperaturen voor vannacht? De temps lijken nogal achter te lopen vanavond, temp is hier nu a ongeveer 3/4 uur stabiel.

Temperaturen lopen iets achter (ongeveer gemiddeld 0,5 tot 1 graad) als we naar de gemiddelde verwachting kijken. Veel bewolking en vocht remt, of liever gezegd heeft de afkoeling bijna tot stilstand gebracht momenteel. Duidelijk ook te zien aan de 10cm. temperaturen die weinig verschillen met de 1,5m. temperaturen. Dat geeft aan dat het maar weinig en moeizaam afkoelt op dit moment op veel plaatsen.
Het is hopen op opklaringen in de avond en nacht maar dat lijkt lastig te gaan worden. Matige vorst zal een uitdaging worden met deze condities maar 1 goede opklaringen ergens kan voldoende zijn voor een sterke daling.

Powered by EzPortal