Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 3

Topic gezien door 181732 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 10 jan 2017 - 08:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Zomerliefde

Ik zie een Russische beer in de kaarten verschijnen  ::)


zwoof

Citaat van: Global warming op di 17 jan 2017 - 14:23
Ik zal wel weer afgemaakt worden maar kom op hou je aan de feiten en maak niet van elke nachtvorst een diepvrieskou.

Feit: Afgelopen nacht in een groot deel van het land lichte vorst. In een heel klein deel ( NO ) een serieuze matige vorst.
Vandaag in het grootste deel van het land een ijsdag maar niet overal.
Vannacht bij opklaringen iets kouder en op meer plaatsen matige vorst.......daarna een paar dagen kwakkelen en dan herfsttemps.

De rest is fantasie....met de vriendelijke groeten.  ;D

Het kan aan mij liggen, Ik zoek me suf en ik kijk er misschien overheen... Maar tegen wie heb je het eigenlijk?

Energizer85

Is dat groene stipje de Bilt!? Zeg dan maar dag ijsdag ????????

zwoof

De Bilt valt er tussen uit.



Gaat hard nu.. 7 stations geen ijsdag.


Armand

Citaat van: zwoof op di 17 jan 2017 - 16:00
De Bilt valt er tussen uit


Ook samen met Terschelling het enige station boven 0 op dit moment. Dat zie je vrij zelden tot misschien wel nooit ;D

Hier op mijn eigen weerstation net geen ijsdag gehaald met Tmax 0.4 graden.

zwoof

Citaat van: Armand op di 17 jan 2017 - 16:02
Ook samen met Terschelling het enige station boven 0 op dit moment. Dat zie je vrij zelden tot misschien wel nooit ;D

Hier op mijn eigen weerstation net geen ijsdag gehaald met Tmax 0.4 graden.

Ja haha! Eindhoven was  trouwens ook al gesneuveld.  ;)

ron12

Citaat van: zwoof op di 17 jan 2017 - 16:00
De Bilt valt er tussen uit.

Gaat hard nu.. 6 stations geen ijsdag.

Zeker een raam los gezet om te luchten  ;D

Aub geen plaatjes meequoten ;) -> Armand
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

zwoof

Marcel heeft de vriezer dichtgedaan zeker  ;D

joboy52

Nou volgens mij klopt die meting van de Bilt niet

Johannes96

Genieten vandaag, maximumtemperatuur -2.2 en nu alweer -2.9. Hele dikke rijp en uitgesneeuwde mist zorgt voor een compleet witte wereld vandaag, en wss ook morgen nog eventjes. Benieuwd naar de kaarten vanavond.

matroesjka-world

Citaat van: Johannes96 op di 17 jan 2017 - 16:19
Genieten vandaag, maximumtemperatuur -2.2 en nu alweer -2.9. Hele dikke rijp en uitgesneeuwde mist zorgt voor een compleet witte wereld vandaag, en wss ook morgen nog eventjes. Benieuwd naar de kaarten vanavond.

Het is net Lapland hier he? Zo mooi die witte wereld met rijp op bomen en planten !!
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

zwoof

Harmonie blijft met koude kaarten strooien en denkt zeker; Strenge vorst moet er toch een keer inzitten ergens. 3 x is scheepsrecht?   :D



GFS weer een stuk voorzichtiger



Caps

Hier in het westen 1x wit geweest, verder weinig, sommige praten hier al over "diepvries" kou, en strenge vorst, maar wanneer is het eigenlijk diepvries kou, en strenge vorst? iemand een legenda voor me?

gilleeesss

Mag dan wel koud zijn, ik vind er niet zoveel aan. Heb liever rond vriespunt en sneeuw ipv -5's en gwn droog en saai weer. Kunnen niet eens op t water ofzo hier  dus tsja xd

TMCThomas

Citaat van: gilleeesss op di 17 jan 2017 - 17:19
Mag dan wel koud zijn, ik vind er niet zoveel aan. Heb liever rond vriespunt en sneeuw ipv -5's en gwn droog en saai weer. Kunnen niet eens op t water ofzo hier  dus tsja xd
Sneeuw genoeg hier hoor  :P

Remy

Poging XXVI.. Blijkbaar onmogelijk om fotos van mijn foon hier te uppen..
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

MauritsKuil

Heb het idee dat het in Assen kouder is geweest vandaag, dan dat ze voorspeld hadden. Niet boven de -2 graden geweest en staat nu al weer op -4.2.

Danny

Citaat van: zwoof op di 17 jan 2017 - 16:53
Harmonie blijft met koude kaarten strooien en denkt zeker; Strenge vorst moet er toch een keer inzitten ergens. 3 x is scheepsrecht?   :D


GFS weer een stuk voorzichtiger


Harmonie en GFS zitten er de afgelopen dagen fors naast met de temperaturen. GFS is, zoals zo vaak te warm en Harmonie is met regelmaat te enthousiast. Mijn voorkeur gaat de laatste dagen uit naar het Hirlam model. Dit model heeft de temperaturen aardig te pakken iedere keer. En zo waar staat daar ook de -10 voor komende nacht op de kaarten in het midden van Brabant en misschien lukt het ook wel in Limburg. De beste papieren lijken mij in ieder geval voor de zuidelijke helft. Het noorden kan te maken gaan krijgen met wat sluierwolken die de ergste afkoeling tegen gaan houden. Voorlopig hebben ze wel een voorsprong met de 1.5m. temperaturen in het noorden op de rest van het land. Op 10cm. is het hele land bijna even koud wat in mijn ogen aangeeft dat onder de, momenteel redelijk heldere condities het in het midden en zuiden sterker lijkt te gaan afkoelen vanavond.

Remy

Citaat van: MauritsKuil op di 17 jan 2017 - 17:24
Heb het idee dat het in Assen kouder is geweest vandaag, dan dat ze voorspeld hadden. Niet boven de -2 graden geweest en staat nu al weer op -4.2.
Dankzij de mist dat is.Neem iig aan dat jij ook wazig zicht hebt daar :) Ik probeer al een poosje hier fotos te uppen maar dat wil nie via mijn foon.
Heb iig wel filmpje kunnen uppen naar joubuis.
De kenners kennen dat geknetter wel :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Powered by EzPortal