Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 3

Topic gezien door 181744 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 10 jan 2017 - 08:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Remy

Citaat van: Marcellang op ma 16 jan 2017 - 19:50
Hahaha kom nu net thuis vanuit DL en idd aardig wat stroom verbruikt hier ;D ::)
Brownout zou die Duitserts wel goed staan :D
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

ron12

Citaat van: Remy op ma 16 jan 2017 - 19:42
Mooi programma voor de groen gekkies :P Windmolens slurpen stroom als die niet draaien!
Toekomst ziet er donker uit http://energieopwek.nl/  8)  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Global warming

Het is hier al twee uur tussen de -2.5 en -2.8 . Zal door de bewolking komen. Wordt het nog helder vannacht?


Tuinprins

Citaat van: Global warming op ma 16 jan 2017 - 20:50
Wordt het nog helder vannacht?

Daar ben ik ook benieuwd naar. Hier is het de hele dag bewolkt geweest, vanmorgen ook een tijd behoorlijk mistig. Ik had gehoopt op een mooi winterzonnetje :)

Murk

Hier af en toe een zonnetje vanmiddag. De (toch al) aangename warmte doet me stiekem toch al wel verlangen naar de lente, hoewel ik een stevige winterperiode ook nog wel zie zitten ;)

pietjelol

Kan is best mogelijk dat de koude laag langer blijft hangen dan voorspelt. Volgens mij was dat een jaar of 3/4 geleden ook al het geval.

zwoof

Oper EC laat het doorwinteren t/m de 23e in het zuid-oosten van Nederland.

Bacci

Nieuwe 10 daagse is wat afgevlakt. Alleen vrijdag/zaterdag tijdelijk wat boven nul.
Na het weekeinde is ook nog niet echt drama ;)

Jenkie

Is er iemand die kijkt naar wat dat hogedrukgebiedje doet? Daar is alles afhankelijk van, de positie.

Arend

Geen sneeuw meer in de verwachting, dus nu snel opzouten met die kou. Ok, vooruit, voor de schaatsliefhebbers mag het dan tot en met het weekend blijven, maar daarna hoog tijd voor een boeiend weertype.  ;) :D
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Edwin

Als ik naar die pluim kijk, dan zie ik het volgens mij heel anders. T/m donderdag winter en daarna gewoon een te koude herfst waarbij het gewoon boven nul is. Daarbij nemen de neerslag- en windkansen na het weekend ook nog eens toe.Ook al is dat LT, echt winter noem ik het niet
Never Stop Exploring

Energizer85

Ik zie het vooral na de vorst als saaihogedruk-mistweer

Edwin

Mist en dat saaie, nevelige, vochtige en net boven nul weer hebben we de laatste weken wel genoeg gehad. Kan me gestolen worden. Doe me dan maar 12-14 graden met wat zon :)
Never Stop Exploring

Bacci

Mist is leuk man!! nee echt ik vind het echt mooi, vooral als het uitsneeuwd enzo...en het zorgt ook nog eens voor lagere temperaturen.

zwoof

Hier de 15 daagse:

Midden:


Zuid-oost:

Energizer85

Citaat van: Bacci op ma 16 jan 2017 - 22:19
Mist is leuk man!! nee echt ik vind het echt mooi, vooral als het uitsneeuwd enzo...en het zorgt ook nog eens voor lagere temperaturen.

Haha als t flink vriest wel, maar met de temperaturen boven het vriespunt is t vooral nat ????

cekstuffertz

Citaat van: Bacci op ma 16 jan 2017 - 22:19
Mist is leuk man!! nee echt ik vind het echt mooi, vooral als het uitsneeuwd enzo...en het zorgt ook nog eens voor lagere temperaturen.

Nu willen we even geen mist hebben. S'nachts werkt het als isolering tegen de uitstraling. Helaas lijkt het erop dat het morgenochtend weggaat, dus hebben we ook weer geen voordelen dat het de zonstraling vermindert....

Johannes96

-6.9 hier nu, heerlijk ff blokje om met de hond brrrr.

Edwin

Mist is echt 1 van de meest verrotte dingen wat er is. Al zijn de overige dingen die ik benoemde ook geen pretje. Mist kan alleen mooi zijn als de zon nog genoeg kracht heeft en het niet totaal mistig is, dus een paar banken, wat nog wel eens mooie plaatjes op kan leveren.
Never Stop Exploring

zwoof

Citaat van: Jenkie op ma 16 jan 2017 - 21:43
Is er iemand die kijkt naar wat dat hogedrukgebiedje doet? Daar is alles afhankelijk van, de positie.

Dat is al lang en breed bekend. Het komt gewoon te laag volgens EC.  Dat zien we in de pluim en per regio terug, zonder te kijken naar dat hogedrukgebied overigens.  ;)

Powered by EzPortal