Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 3

Topic gezien door 181618 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 10 jan 2017 - 08:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

gilleeesss

Citaat van: ron12 op zo 15 jan 2017 - 19:24
En koud wordt het waar sneeuw ligt  ;)  :P brr

Zie jij een -5 tot -10 staan dan voor het oosten van NL? Modellen berekenen of hebben vooral moeite om een sneeuwdek mee te berekenen in hun temps ;) Dus zal zoiezo altijd kouder zijn waar er sneeuw ligt

Arend

Citaat van: zwoof op zo 15 jan 2017 - 16:39
Hier nog het kaartje van het sneeuwdek om 08:00 uur. Volgens mij is daar niet veel van weg gedooid vandaag. 
(hier niet tenminste)

Ligt er bij jou nog een sneeuwdek?  ??? Toch apart, je zit een stuk westelijker dan mij en hier liggen alleen nog een paar kleine sneeuwrestjes. En het heeft hier vandaag ook lang gedooid. Geeft dus wel aan hoe versnippert de overgebleven sneeuwbedekking is.

Citaat van: Energizer85 op zo 15 jan 2017 - 18:35
GFS toch gewoon weer een koude run. Tot en met volgend weekend. Moet zeggen blijft wel consistent. Vind ik wel opvallend. EC is grillig... zeker de laatste week... wat zal t worden

Volgens mij lijkt het GFS ensemble de laatste runs toch langzaam maar zeker lichtjes op te warmen, dat is wat ik zie.  :)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

zwoof

Citaat van: gilleeesss op zo 15 jan 2017 - 19:36
Zie jij een -5 tot -10 staan dan voor het oosten van NL? Modellen berekenen of hebben vooral moeite om een sneeuwdek mee te berekenen in hun temps ;) Dus zal zoiezo altijd kouder zijn waar er sneeuw ligt


Ik zie zelfs  tot -11  8)



gilleeesss

Citaat van: Arend op zo 15 jan 2017 - 20:21
Ligt er bij jou nog een sneeuwdek?  ??? Toch apart, je zit een stuk westelijker dan mij en hier liggen alleen nog een paar kleine sneeuwrestjes. En het heeft hier vandaag ook lang gedooid. Geeft dus wel aan hoe versnippert de overgebleven sneeuwbedekking is.

Volgens mij lijkt het GFS ensemble de laatste runs toch langzaam maar zeker lichtjes op te warmen, dat is wat ik zie.  :)

Idd. Is ook lichtjes aan het verwarmen de pluim, maar gfs blijft nog altijd wel ietsje beter dan EC, toch raar de verschillen

Citaat van: zwoof op zo 15 jan 2017 - 20:25

Ik zie zelfs  tot -11  8)


Jij hebt ook een dagje later uitgepikt :P

zwoof

Citaat van: Arend op zo 15 jan 2017 - 20:21
Ligt er bij jou nog een sneeuwdek?  ??? Toch apart, je zit een stuk westelijker dan mij en hier liggen alleen nog een paar kleine sneeuwrestjes. En het heeft hier vandaag ook lang gedooid. Geeft dus wel aan hoe versnippert de overgebleven sneeuwbedekking is.

Volgens mij lijkt het GFS ensemble de laatste runs toch langzaam maar zeker lichtjes op te warmen, dat is wat ik zie.  :)

Ja ligt nog steeds wat sneeuw hier. Niet veel, maar toch. Ook is er afgelopen nacht nog ietsjes bijgekomen.

Thunderfreak


--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Energizer85

Citaat van: Arend op zo 15 jan 2017 - 20:21
Ligt er bij jou nog een sneeuwdek?  ??? Toch apart, je zit een stuk westelijker dan mij en hier liggen alleen nog een paar kleine sneeuwrestjes. En het heeft hier vandaag ook lang gedooid. Geeft dus wel aan hoe versnippert de overgebleven sneeuwbedekking is.

Volgens mij lijkt het GFS ensemble de laatste runs toch langzaam maar zeker lichtjes op te warmen, dat is wat ik zie.  :)

Ietsje zachter ja, maar gewoon een winterpluim in tegenstelling met EC

zwoof

Citaat van: Energizer85 op zo 15 jan 2017 - 20:48
Ietsje zachter ja, maar gewoon een winterpluim in tegenstelling met EC

Dan gaat GFS toch water bij de wijn doen en langzaam EC volgen vrees ik.. Maar in elk geval even volop genieten dan van de komende dagen. Hoe zit het eigenlijk met die sneeuwopties voor morgen, staan die nog in de nieuwe runs?

cekstuffertz

Citaat van: zwoof op zo 15 jan 2017 - 20:58
Dan gaat GFS toch water bij de wijn doen en langzaam EC volgen vrees ik.. Maar even volop genieten dan van de komende dagen. Hoe zit het eigenlijk met die sneeuwopties voor morgen, staan die nog in de nieuwe runs?

EC heeft in de laatste pluim GFS juist gevolgd. Ben zeer benieuwd naar het vervolg komende dagen.

Armand

Geniet maar van de kou de komende dagen ;). Wil het liever niet zeggen, maar LT ziet er toch kansloos uit en we gaan dan al richting februari. Nog slechter nieuws is dat de seizoensverwachtingen voor februari te warm zijn.

Wil geen overhaaste conclusies trekken, maar ik denk dat het heel moeilijk wordt om nog een (landelijke) winterperiode te krijgen... :(

Thunderfreak

Citaat van: zwoof op zo 15 jan 2017 - 20:58
Dan gaat GFS toch water bij de wijn doen en langzaam EC volgen vrees ik.. Maar in elk geval even volop genieten dan van de komende dagen. Hoe zit het eigenlijk met die sneeuwopties voor morgen, staan die nog in de nieuwe runs?

GFS ieder geval vrijwel niets, dit is dan midden maar voor de andere regio's geldt het zelfde.


En inderdaad, GFS volgt EC zo lijkt het.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

zwoof

Citaat van: Armand op zo 15 jan 2017 - 21:01
Geniet maar van de kou de komende dagen ;). Wil het liever niet zeggen, maar LT ziet er toch kansloos uit en we gaan dan al richting februari. Nog slechter nieuws is dat de seizoensverwachtingen voor februari te warm zijn.

Wil geen overhaaste conclusies trekken, maar ik denk dat het heel moeilijk wordt om nog een (landelijke) winterperiode te krijgen... :(

Je kan het wel niet willen, maar toch doe je het.  ;D
kan nog zat!

ron12

Onder tussen in de VS heel veel ijzel
  :o
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

zwoof


cekstuffertz

EC pluim is (veel) verbeterd. Lijkt er toch op dat EC GFS gaat volgen! Gemiddelde is voor komende week flink gezakt en oper is 1 van de warmste leden. Nu hopen dat het komende dagen nog meer verbeterd....

EDIT: Wat duidelijkere pluimen toegevoegd.

Thunderfreak

Citaat van: cekstuffertz op zo 15 jan 2017 - 21:38
EC pluim is (veel) verbeterd. Lijkt er toch op dat EC GFS gaat volgen! Gemiddelde is voor komende week flink gezakt en oper is 1 van de warmste leden. Nu hopen dat het komende dagen nog meer verbeterd....

Andersom. GFS volgt EC

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

cekstuffertz

Citaat van: Thunderfreak op zo 15 jan 2017 - 21:39
Andersom. GFS volgt EC

EC is deze run weer kouder dan vorige runs en GFS gaat nog steeds voor kou komende week. Dus wie volgt dan wie? Volgens mij draait EC weer een beetje bij.

Energizer85

Klopt, deze pluim is echt niet verkeerd hoor

Markos

Citaat van: Armand op zo 15 jan 2017 - 21:01
Geniet maar van de kou de komende dagen ;). Wil het liever niet zeggen, maar LT ziet er toch kansloos uit en we gaan dan al richting februari. Nog slechter nieuws is dat de seizoensverwachtingen voor februari te warm zijn.

Wil geen overhaaste conclusies trekken, maar ik denk dat het heel moeilijk wordt om nog een (landelijke) winterperiode te krijgen... :(

GFS zegt vooralsnog, net zoals december en januari gewoon rond normaal:



zwoof

Citaat van: cekstuffertz op zo 15 jan 2017 - 21:38
EC pluim is (veel) verbeterd. Lijkt er toch op dat EC GFS gaat volgen! Gemiddelde is voor komende week flink gezakt en oper is 1 van de warmste leden. Nu hopen dat het komende dagen nog meer verbeterd....

Ah, Oper EC warme uitbuiter dus. Beter!  :)

Powered by EzPortal