Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 3

Topic gezien door 181661 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 10 jan 2017 - 08:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Alex77

Nieuwste GFS (12) laat het na woensdag nog steeds gebeuren. Westelijke helft niet echt maar ook geen EC.

Remy

Gelukkig vanmorgen even sneeuw geruimd,overal waar ik niet geweest ben ligt nu een sneeuwlaag met een krokante ijslaag er onder.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Joep

Weer een mooie uitdraai van GFS 12

ron12

Dit maar eens in de gaten, er ontstaat een warme wig boven noorden van Europa en kou wat daar zit stroomt later onze kant op, zo te zien. http://cci-reanalyzer.org/wxmaps/#WORLD-ED.T2   ;) op witte blokjes rechts boven klikken
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Thunderfreak,

Als ik het zo inschat moet er op de Posbank bij Rheden nog wel sneeuw liggen denk ik, aangezien dara minstens net zo'n dik pak sneeuw lag toen als hier of misschien zelfs wel meer. Onderstaande foto is van afgelopen vrijdag 13 januari met langlaufers in de sneeuw. Als het hier in Velp nog wit is, dan vermoed ik dat het dat daar ook nog wit is.

Maar garantie heb ik niet, maar ik heb slechts wel het vermoeden dat het daar nog wit genoeg is.


Bron foto: Martin de Jongh

Thunderfreak

Citaat van: dondertje127 op zo 15 jan 2017 - 17:31
Thunderfreak,

Als ik het zo inschat moet er op de Posbank bij Rheden nog wel sneeuw liggen denk ik, aangezien dara minstens net zo'n dik pak sneeuw lag toen als hier of misschien zelfs wel meer. Onderstaande foto is van afgelopen vrijdag 13 januari met langlaufers in de sneeuw. Als het hier in Velp nog wit is, dan vermoed ik dat het dat daar ook nog wit is.

Maar garantie heb ik niet, maar ik heb slechts wel het vermoeden dat het daar nog wit genoeg is.


Bron foto: Martin de Jongh

Thanks, we rijden er gewoon even heen van de week en zien we het vanzelf wel  :)

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Joep



gifje GFS temperaturen 2 m

sorry werkt niet


skylo

Citaat van: Thunderfreak op zo 15 jan 2017 - 17:35
Thanks, we rijden er gewoon even heen van de week en zien we het vanzelf wel  :)

Ik ben er vandaag nog geweest en de heide is in ieder geval nog mooi wit.

Jenkie

Prachtig buiten! Het ijs zal niet van topkwaliteit worden aangezien er sneeuw op ligt. Maar ja, eerst maar eens zien of de vorst aanhoudt.
Sorry, al m'n foto's staan op hun zijkant  :)

zwoof

Citaat van: Joep op zo 15 jan 2017 - 17:41
Gifje GFS temperaturen 2 m

sorry werkt niet

Dan moet j'm niet als bijlage zetten. Maar met 'afbeelding toevoegen' plaatsen. Dus de exacte url naar het plaatje tussen  [img ] [/img ] zetten. (bv:  http:// www .webadres/plaatje.gif )
edit: Ah, een video gifje van twitter oid. Dat werkt idd niet.

Marcellang

Net hier in de buurt van Hoogeveen nog een klein regenbuitje gehad.
Trekt vanuit het N/0 een trogje over met wat (lichte buitjes) volgende zal sneeuw zijn.
Vandaar dat de temperatuur nog boven 0 is.
Hierna draait de wind alvast naar het NNO  ;)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Energizer85

GFS toch gewoon weer een koude run. Tot en met volgend weekend. Moet zeggen blijft wel consistent. Vind ik wel opvallend. EC is grillig... zeker de laatste week... wat zal t worden

gilleeesss

GFS blijft toch redelijk koud tot volgende week maandag, mss voor een groot stuk van benelux geen ijsdagen meer, maar wel lichte tot matige vorst, en lichtjes positief overdag, is ook al mooi winters toch?! Benieuwd wat het daarna gaat doen.(lijkt dan toch wel weer warmer te worden) En vooral benieuwd naar EC straks...

Bacci

In het oosten boven sneeuwdek al -5!

gilleeesss

Citaat van: Bacci op zo 15 jan 2017 - 19:04
In het oosten boven sneeuwdek al -5!

Tsjah, zal leuk worden voor de mensen zonder sneeuwdek, hele tijd dingen lezen dat het daar super koud is op de plaatsen waar sneeuw ligt ;)

SniperEye

Volgens mij was GFS eerder deze week nog behoorlijk winters met 's nachts vorst (tot wel -10 en lager). Zij zijn iets gematigder geworden en daarna niet meer veranderd. EC is als een blad aan de boom omgeslagen.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

winter

+96h ECMWF is naar GFS aan t toe trekken ;)

ron12

Citaat van: gilleeesss op zo 15 jan 2017 - 19:07
Tsjah, zal leuk worden voor de mensen zonder sneeuwdek, hele tijd dingen lezen dat het daar super koud is op de plaatsen waar sneeuw ligt ;)
En koud wordt het waar sneeuw ligt  ;)  :P brr
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

cekstuffertz

Citaat van: winter op zo 15 jan 2017 - 19:19
+96h ECMWF is naar GFS aan t toe trekken ;)

Maar daar houd het helaas ook weer op. EC laat wederom de kern van het hoge druk gebied boven GB hangen, terwijl GFS het hoge druk gebied kantelt naar het oosten.

Powered by EzPortal