Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 3

Topic gezien door 181592 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 10 jan 2017 - 08:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

onweerscout

Citaat van: Jelle op za 14 jan 2017 - 23:01
Leuk bedacht, maar (als persoon die de winter niet zie zitten na woensdag) wacht er ook nog op :P

12Z is vertraagd door ICT problemen. Laat de afhankelijkheid zien van GFS/ECMWF.  Stel je voor dat beide ooit op hetzelfde moment een storing hebben of gehackt worden.

Joep


zwoof

Citaat van: onweerscout op za 14 jan 2017 - 23:12
12Z is vertraagd door ICT problemen. Laat de afhankelijkheid zien van GFS/ECMWF.  Stel je voor dat beide ooit op hetzelfde moment een storing hebben of gehackt worden.

Stel me zo voor... Alle pluimen op straat!  ;D

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

onweerscout

Citaat van: zwoof op za 14 jan 2017 - 23:18
Stel me zo voor... Alle pluimen op straat!  ;D

Omdat veel instanties afhankelijk zijn van de verwachtingen is het wel degelijk van strategisch belang.

Over naar het winterweer

Joep


zwoof


dondertje127

Hier nu toch na een beetje dooi tussendoor weer aardig onder 0 hier rondom Deelen/Velp.

Edit: Inmiddels -4.1 aan de grond 1 update later. Het is hier dan ook al langere tijd kraakhelder en alle buitjes sterven voor het ons bereikt helemaal uit, hoewel er nu een buitje het wel lijkt vol te houden voor hier, maar die zal denk ik net iets meer over Arnhem trekken net langs Velp schampen.

zwoof

Citaat van: onweerscout op za 14 jan 2017 - 23:24
Omdat veel instanties afhankelijk zijn van de verwachtingen is het wel degelijk van strategisch belang.

Over naar het winterweer

Snap ik wel hoor. Bedankt voor het melden van de storing.  ;)

cekstuffertz

GFS 18z is weer lekker winters! Weer vol de kou in na woensdag. Laat het hoog weer noordelijker zien.  Benieuwd naar de pluim en volgende runs, wordt heel spannend....

dondertje127

Denk dat die afkoeling vooral te maken heeft hier met het nog rijkelijk aanwezige sneeuwdek.

-4.3 aan de grond en op normale waarnemingshoogte net -2.4.

Ik hoop dat we de zondag nog overleven met dit sneeuwdek, en dan hopen dat het vanaf zondag/maandagnacht alsnog een vorstperiode wordt met ook ijsdagen. Als er dan sneeuw ligt hebben we misschien toch geluk dat het 's nachts extra afkoelt hier waardoor ook overdag de temperatuur niet meer boven 0 komt.

Just let's hope so for the rest of the following week!

Edit: Nu wat droge sneeuw en dat net na 0.00 uur. Niet heftig maar wel iets.

skylo

Toch redelijk vervelend dat er op veel voetpaden niet gestrooid wordt, waardoor je nu toch wel echt gedwongen wordt om op de fietspaden te lopen. Zeker hier in het oosten waar er inmiddels wel een ijslaagje is op de meeste stoepjes.  :-X


gilleeesss

Hahaha. Al die buien gaan net ten oosten of westen van mij hahaha. Ontwijken mij. Ten oosten en westen van mij ligt er een klein beetje sneeuw. Hier wat ijsresten. Niks van bui gehad hier. Wel mooi dat 18z run wat beter is. Ieland let de ec pluim 22u? Want bij mij is t nog de 10u pluim

dondertje127

Pleyweg momenteel in Arnhem opnieuw besneeuwd tijdens vorst. Daar ging het dus een stuk heftiger dan hier zojuist. De sneeuw in de bermen lag er nog, zie vooral het asfalt en de sneeuwvlokken dat valt. Kort maar krachtig.

Ook hier in de straat zijn autosporen op het asfalt besneeuwd met een poederlaag, en zelfs ook weer struiken, heggen en takken zijn weer wit, net als de daken.

Global warming

De teerling is geworpen. Flitswintertje van max 48 uur en dan einde winter. Zie jullie terug in het lentetopic.

MaikelNL

Lichte sneeuwval in Rotterdam, na een dag vol hagel en regen nu witte auto's en bermen.

gilleeesss

Citaat van: Global warming op zo 15 jan 2017 - 00:16
De teerling is geworpen. Flitswintertje van max 48 uur en dan einde winter. Zie jullie terug in het lentetopic.

Kan iemand die gast hier wie ik quote bannen van het winter topic. Hij draagt geen waarde aan dit topic. Enkel dit soort bullshit. We hebben hem een week niet gehoord hoor als de winter op de kaarten stond en vorige week en dagen sneeuwde. Tyfus op. Ga maar naar je lente topic.

Mrkos

Citaat van: gilleeesss op zo 15 jan 2017 - 00:34
Kan iemand die gast hier wie ik quote bannen van het winter topic. Hij draagt geen waarde aan dit topic. Enkel dit soort bullshit. We hebben hem een week niet gehoord hoor als de winter op de kaarten stond en vorige week en dagen sneeuwde. Tyfus op. Ga maar naar je lente topic.

Helemaal mee eens... Beetje empathie voor de mensen die wel graag winter willen zien... En zodra het niet lukt komt hij hier weer trollen! Super irritant!

dondertje127

Heerlijk hoor die temperatuur nu. Zondag voor de 3e opeenvolgende dag wakker worden met een witte wereld :D
We komen hier nu zo dichtbij dat de sneeuw de komende koudere dagen ook wit blijven. Nog hopelijk even 1 dagje volhouden, de zondag doorkomen met dit sneeuwdek.

Nu 6 dagen met een sneeuwdek deze winter ter plaatse, te weten op 1 ('s avonds) en 2 januari, en op 12 januari (ook 's avonds), 13, 14 en nu ook 15 januari een wit tapijt.

Van die 6 witte dagen in totaal tot nu toe is op 4 dagen droge sneeuw gevallen. De andere 2 dagen waren nog wit van de sneeuw die al gevallen was, en anders kwam er weer een laagje bovenop.

Wat ik bedoel te zeggen, is dat het toch eigenlijk best aardig verloopt de eerste helft van januari. Wat heb ik nou eigenlijk zitten klagen? Zeer onterecht! Maar toen leek het nog heel even dat het niet zou lukken en op de valreep toch nog.

Toch wat leuke foto's kunnen maken, en het geeft zowel thuis als onderweg ook veel meer sfeer, zowel in Velp als in Arnhem Noord :)

Edit: Nu ook lekker koud hier (-2.5) en in de Achterhoek :)
Een stuk kouder dan rond 0 die werd verwacht.

Ben erg benieuwd hoe ver de temperatuur nog gaat dalen vannacht als het de rest van de nacht helder blijft boven een sneeuwdek.

Silvan

Geen aandacht aan besteden. Don't feed the troll...scheelt een hoop ergernis.

Powered by EzPortal