Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 3

Topic gezien door 181735 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 10 jan 2017 - 08:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

sneeuw040

Ben benieuwd dadelijk die sneeuwbuitjes, temp nu 0.2. Sneeuw van vanmorgen alweer volledig weggesmolten.

Marcellang

Citaat van: Thunderfreak op za 14 jan 2017 - 17:59
Einde run zullen we het maar niet over hebben  ;)
Nah heel kort dan fff  :D
Ik zat net te kijken; die Amerikanen mogen ook maar plaatsen wat ze willen hé en er ongestraft mee wegkomen  :P
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Jenkie

Citaat van: Straatje96 op za 14 jan 2017 - 17:01
Als ik naar de satelliet kijk zie ik nog een erg groot buiencomplex vanuit het noorden over Nederland trekken. Dat in combinatie met de dalende temperaturen denk ik dat het vanavond en vannacht op meerdere plaatsen wel eens wit kan gaan worden.

Het is hier nog steeds wit....

dondertje127

Na een aantal kletsnatte sneeuwbuien die nu en dan overging in regen, valt er nu alsnog droge sneeuw. Alleswordt opnieuw wit, en de temperatuur aan op 10 cm hoogte vriest het iets, op normale waarnemingshoogte net iets erboven.

zwoof

Citaat van: Marcellang op za 14 jan 2017 - 18:26
Nah heel kort dan fff  :D
Ik zat net te kijken; die Amerikanen mogen ook maar plaatsen wat ze willen hé en er ongestraft mee wegkomen  :P

Pas vanaf de 26e... Zolang die kaarten achter in het boek blijven staan, leest bijna niemand ze.   ;D

TMCThomas

Pak de popcorn erbij! de nieuwe kaarten van ECWMF rollen binnen!

Thunderfreak

Citaat van: TMCThomas op za 14 jan 2017 - 19:07
Pak de popcorn erbij! de nieuwe kaarten van ECWMF rollen binnen!

Ben benieuwd ja, van dit weer word je ook niet vrolijk eerlijk gezegd.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Gerard1995

Ik voel alle spanning voor deze binnenrollende run........ knijp mn handen fijn voor een comeback winterrun.. 8) Trouwens, weer droge sneeuwbuien die over de veluwe binnenrollen ;D ;D
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

pietjelol

Citaat van: Thunderfreak op za 14 jan 2017 - 19:23
Ben benieuwd ja, van dit weer word je ook niet vrolijk eerlijk gezegd.
Mwah ik vindt het eigenlijk wel mooi zo buienluchten afgewisseld door strakblauwe luchten

Thunderfreak

Citaat van: pietjelol op za 14 jan 2017 - 19:25
Mwah ik vindt het eigenlijk wel mooi zo buienluchten afgewisseld door strakblauwe luchten

Dat wel ja maar dat is dan ook het enige (Voor mij dan) :-)

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

cekstuffertz

EC lijkt iets te verbeteren, maar nog steeds niet optimaal. Hoog komt iets westelijker te liggen.

Jelle

Ook de nieuwe run legt het hoog (de kern) net onder ons. Ook het UKMO en het GEM (ensemble) zien dit. Geen winterverlenging na dinsdag dus. Miss Op Limburg na ook geen schaatsen. Mensen roepen te snel en willen teveel.

winter

Door de nieuwe EC run wil ik me laptop het raam uitgooien.
hoe de f*ck kan dit nou weer :(((((((((((((((((((

Jelle

Citaat van: winter op za 14 jan 2017 - 19:34
Door de nieuwe EC run wil ik me laptop het raam uitgooien.
hoe de f*ck kan dit nou weer :(((((((((((((((((((

Hoezo onverwacht? Komop jongens! Het EC was prachtig! Gfs heeft nooit de topkaarten laten zien en het UKMO heeft samen met het GEM nooit een mooie drukverdeling gehad. Doe nou niet alsof dit zo uit de lucht valt.

Thunderfreak

Hier momenteel wat onweer, gisteren en eergisteren ook, hiermee doet het verlangen naar het voorjaar alleen maar toenemen, en als je de kaarten bekijkt dan word dat gevoel nog eens versterkt.


--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

ron12

Nog geen echt winter weer geweest, helaas. Volgende probleem ligt op de loer als de winter echt lost barst, geen gas straks  :o :o https://cassandraclub.wordpress.com/ Toch maar hopen dat het nog een strenge winter wordt  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Franky46

Zo'n net niet winter dit boeit niet op naar het voorjaar !! 8)

Energizer85

Ach.... het weer doet wat ie wil. Mij boeit t wel. Enorm genieten van die sneeuw en hagelbuien zelfs onweer waargenomen. Nu hopen op een paar buien zodat t mooi wit kan worden. Ik blijf t volgen. Gelukkig geen WC nog dus...

TMCThomas

Citaat van: Franky46 op za 14 jan 2017 - 20:04
Zo'n net niet winter dit boeit niet op naar het voorjaar !! 8)
Zolang GFS nog wel voor winter gaat geef ik het niet op. Morgen nieuwe rondes nieuwe kansen. zo trouwens eerst maar eens de pluim bekijken, kan altijd nog een warme uitbijter zijn.

Remy

Citaat van: ron12 op za 14 jan 2017 - 20:01
Nog geen echt winter weer geweest, helaas. Volgende probleem ligt op de loer als de winter echt lost barst, geen gas straks  :o :o https://cassandraclub.wordpress.com/ Toch maar hopen dat het nog een strenge winter wordt  ;)
Meeste is door hogere export naar Duitsland en snel start vermogen voor het stroomnet in het algemeen.Om sterk wisselend aanbod van wind en zon stroom productie op te vangen.Daarom is zon en wind momenteel op grote schaal onrendabel.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Powered by EzPortal