Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 3

Topic gezien door 181600 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 10 jan 2017 - 08:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

DoeEensGek

Citaat van: Global warming op za 14 jan 2017 - 12:53

Verwacht niet veel meer deze winter. Volgende week 1 tot 2 ijsdagen daarna gaan we de zachte kant op en komen de crocussen in beeld.  :)

We kunnen amper 1 laat staan 2 weken vooruit kijken. En dan maar conclusies trekken dat de winter niks meer word. :-\

Død Snø

Wageningen meldt ook natte sneeuw maar die verpest alleen onze sneeuwdek. Beter droog dan dit :/

Bacci

Moet wel zeggen dat er op midden termijn weer meer lijntjes voor kouder weer gaan, nu ook GFS er zin in heeft moet de pluim vanavond gewoon weer omslaan!

RicardoDimm

Citaat van: Jan van Ooijen op za 14 jan 2017 - 12:03
Denk zelf van wel, maar dan moet EC vanavond echt meegaan

Wanneer komt de run van EC online?

Frank Huisman

Citaat van: RicardoDimm op za 14 jan 2017 - 14:01
Wanneer komt de run van EC online?
Tegen 22.00 uur via de KNMI site en Weerplaza site, maar meestal plaatst een forumlid ze een uurtje eerder.

"En dan nu het weer: Vandaag geen weer, morgen weer."

gilleeesss

Citaat van: RicardoDimm op za 14 jan 2017 - 14:01
Wanneer komt de run van EC online?

19u met de start van de run, de pluim meestal rond 22u

Tuinprins

De sneeuwradar geeft aan dat het hier (omgeving Eindhoven) sneeuwt maar er valt  regen (ijskoud, dat wel) met een verdwaalde natte sneeuwvlok.

Voor alle pluimtuurders: een pessimist wordt minder snel teleurgesteld ;)

Jelle

Citaat van: Frank Huisman op za 14 jan 2017 - 14:04
Tegen 22.00 uur via de KNMI site en Weerplaza site, maar meestal plaatst een forumlid ze een uurtje eerder.

De oper al tussen 19:00 en 20:00. Te volgen op meteociel. Doe ik ook altijd ;)

john haarsteeg n-bra

Leven de Amerikanen!! ;)
Hoop dat het uitkomt!

winter

Matige regenval met natte sneeuw. Valt tegen d8 mooi stevige bui wordt sneeuwval, in de ochtend rond half 8 wel een hele zware sneeuwbui. Waarbij het overal wit werd. Tegen de middag weggesmolten

F.Fredje

In juli dachten velen op dit forum dat de zomer niets meer zou worden; zelfs eind september hadden we nog temperaturen van 30+.

Die winter komt heus nog wel.

Thunderfreak

Citaat van: F.Fredje op za 14 jan 2017 - 14:26
In juli dachten velen op dit forum dat de zomer niets meer zou worden; zelfs eind september hadden we nog temperaturen van 30+.

Die winter komt heus nog wel.

En plots zit je in het voorjaar.
Nederland met zijn zeeklimaat, is de kans groter op kwakkelweer dan een echte serieuze winter.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

F.Fredje

Citaat van: Thunderfreak op za 14 jan 2017 - 14:29
En plots zit je in het voorjaar.
Nederland met zijn zeeklimaat, is de kans groter op kwakkelweer dan een echte serieuze winter.
Kijk eens naar het verloop van de winter van 1986. Er is toen een elfstedentocht verreden terwijl het pas in de laatste week van januari écht begon te winteren.
http://www.wintergek.nl/winter/1986/

GeneralDuke

Citaat van: gilleeesss op za 14 jan 2017 - 12:06
Ja als we nu de koude niet ingaan, dan gaan we nooit meer de koude in hoor. Het heeft er letterlijk denkik een weekingestaan, met weinig afwijkingen, en in 1-2dagen is alles opgeschoven. Dikke bullshit die berekeningen. Alle hoop op EC vanavond dan maar ;)

Ik weet niet hoor, het komt best nauw met positionering van de drukgebieden. Paar honderd km scheelt 20 graden. Ik denk dat de modellen het best aardig doen.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

pietjelol

Gfs is inderdaad weer gewoon goed koud te noemen. Overigs er zijn meer modellen die het gewoon koud laten volgend week zeker nog lang niet afgeschreven.

martijn

Hopen op nog een paar sneeuwbuien  8) 8) dit was vanmiddag al het geval tijdens een intensieve bui

hesselsjoerd


NewWeatherfan

net twee uur lang met een buienlijn meegereden van noord west naar zuid oost pfff vermoeiend hoor die zware sneeuwval op de snelweg

winter geef ons gewoon even 2 weken een ijsvloer dan vergeef ik dit pieperdepiep piep weer

Tuinprins

Citaat van: pietjelol op za 14 jan 2017 - 14:56
Gfs is inderdaad weer gewoon goed koud te noemen.


Is een beetje afhankelijk van waar je woont. De pluim voor Leeuwarden zou ik niet echt koud willen noemen (zeker niet Elfsteden-koud), die voor Maastricht vind ik wel koud.

zwoof

Waar iedereen het vanmorgen opeens over het niet doorgaan van de winter had, ging Piet Paulusma na dagenlang de boot te hebben afgehouden, opeens wel voor de winter.  Europa zal wel koud genoeg zijn nu. Hoe dan ook, het is wel een typerende weerman die Piet.   ;D ;D

http://www.pietsweer.nl/piets-blog/2017/geleidelijk-winters/

Ik geloof overigens wel dat de kans groot is dat zijn laatste blog gewoon uitkomt. Dit gezien de laatste mooie modelberekeningen van GFS en de uitleg met toch wel positieve verwachting van meerdere weerexperts.
Voor vanavond;  HUP EC!   ;)

Powered by EzPortal