Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 3

Topic gezien door 181714 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 10 jan 2017 - 08:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Jelle

Citaat van: Marcellang op za 14 jan 2017 - 11:19
Ik snap waar het over gaat Jelle, maar kijk ik dan naar de max. temperaturen (06z /102 u kaart DSBLimburg) )
Dan staat er bijna voor heel NL -0 ?
Iets klopt er dan niet ?

Misschien wel, het is een erg zwakke wind en die draait (hopelijk) snel bij. Zeker de ZO'elijke helft die is koud. Er is gewoon nog veel twijfel ja.

En Joep, die kaart is van gisteravond, en daarbij de minst betrouwbare run v/d 4 v/h GFS.  Dat is de 18Z run namelijk.

Joep

Citaat van: Jelle op za 14 jan 2017 - 11:13

Deze kaart is echt een W'en wind hoor Joep ;) Ff op cursus kaartlezen :P ?
??? ???Grootste deel van NL is gewoon zuiden wind....

Marcellang

Citaat van: Jelle op za 14 jan 2017 - 11:23
Misschien wel, het is een erg zwakke wind en die draait (hopelijk) snel bij. Zeker de ZO'elijke helft die is koud. Er is gewoon nog veel twijfel ja.

En Joep, die kaart is van gisteravond, en daarbij de minst betrouwbare run v/d 4 v/h GFS.  Dat is de 18Z run namelijk.
Ja, dat moet dan zo zijn denk  ;)
Daarom noemde ik de kaart van 06z ipv 18z (bracht mij ook fff van pad af en niet alleen dat  ;D )
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Koen-IJM

Nieuwe GFS laat het iig doorwinteren tot en met volgende week zondag. Zeker vanaf woensdag aanscherping vorst (overdag hele land ruim onder nul) ???? . Niks om ons zorgen over te maken dus! :)  Vanaf maandag 23 lijkt het mis te gaan maar dat is nog allemaal LT.  Ik zou het wintertje voor de komende week iig niet afschrijven! Benieuwd waar de andere modellen mee komen straks.  :)

Joep

Citaat van: Jelle op za 14 jan 2017 - 11:23
Misschien wel, het is een erg zwakke wind en die draait (hopelijk) snel bij. Zeker de ZO'elijke helft die is koud. Er is gewoon nog veel twijfel ja.

En Joep, die kaart is van gisteravond, en daarbij de minst betrouwbare run v/d 4 v/h GFS.  Dat is de 18Z run namelijk.

????? Is gewoon kaart van GFS 6 van vandaag ??? ???

Joep


Jan van Ooijen

Wel of geen winter?

Gisteren en vandaag kwam het Europees weermodel met kaarten aanzetten waar het winterweer totaal verdwenen was, ook het Amerikaans weermodel trouwen. Maar wat tovert het Amerikaans weermodel nu weer uit zijn hoge hoed? Juist totaal winter, nu maar hopen dat het Europees weermodel in meegaat vanavond

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Mrkos

Jan, wat denk je zelf? Wel of geen winter, of durf je je er niet aan te wagen?

Jan van Ooijen

Citaat van: Mrkos op za 14 jan 2017 - 12:02
Jan, wat denk je zelf? Wel of geen winter, of durf je je er niet aan te wagen?

Denk zelf van wel, maar dan moet EC vanavond echt meegaan
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Ja als we nu de koude niet ingaan, dan gaan we nooit meer de koude in hoor. Het heeft er letterlijk denkik een weekingestaan, met weinig afwijkingen, en in 1-2dagen is alles opgeschoven. Dikke bullshit die berekeningen. Alle hoop op EC vanavond dan maar ;)

Jeroen22

Nieuwegein meld nu onweer/hagel/natte sneeuw in 1 bui  8)

TaL

Als het er nu niet van komt geloof ik pas in winter als het gemiddelde op -15 staat  ;D
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Lothiriel

Ja als het nu nog niet doorgaat hecht ik echt nooit meer geloof aan weermodellen  ::)

Er was welgeteld 1 lid dat geen ijsdagen berekende en nu ligt het gemiddelde ineens boven 0. Daar gaat iets mis.
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

zwoof

Bij gebrek aan relevant nieuws gaat de NOS zelfs voorpaginanieuws maken van pluimbesprekingen.   ;D

http://nos.nl/artikel/2152913-gerrit-hiemstra-over-de-pluim-hetkannogsteeds.html

DSDLimburg

Citaat van: Jan van Ooijen op za 14 jan 2017 - 12:03
Denk zelf van wel, maar dan moet EC vanavond echt meegaan
Of morgen avond?
seizoen 2018/2019

Vigo

Kom er vanavond ook nog neerslag?

Energizer85

Citaat van: Vigo op za 14 jan 2017 - 12:39
Kom er vanavond ook nog neerslag?
Genoeg in de aanvoerrichting voor vanavond zo te zien

DoeEensGek

Geldermalsen meld dikke flokken natte sneeuw. Wel een donkere lucht.

Global warming

Citaat van: Energizer85 op za 14 jan 2017 - 11:23
Overigens de buien aan de kust gaan in t binnenland zeker problemen geven. Hier al fikse hagel natte sneeuw en flink onweer

Buien trekken nu over mijn woonplaatst (precies midden) Grote sneeuwvlokken maar er blijft zelfs op de daken niets liggen.
De daglengte gaat nu snel oplopen en de zonnekracht gaat toenemen. Binnenkort is uitstralingskou niet meer genoeg voor een ijsvloer. Dan heb je toch echt transportkou nodig en die is deze hele winter al afwezig.

Verwacht niet veel meer deze winter. Volgende week 1 tot 2 ijsdagen daarna gaan we de zachte kant op en komen de crocussen in beeld.  :)

TMCThomas

Hier net ook even heel donker en zware sneeuwval.

Powered by EzPortal