Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 3

Topic gezien door 181692 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 10 jan 2017 - 08:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

zwoof

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 13 jan 2017 - 22:01
Niets aan de hand, oper warm gemiddelde gewoon winter
Avondpluim EC Midden:



Gemiddelde toch ook aardig warmer :-\

cekstuffertz

Oei, ook deze hebben we deze week anders gezien  :-\

EDIT: Wat een gigantisch verschil met zuidoost.....

Koen-IJM

Citaat van: zwoof op vr 13 jan 2017 - 22:13
Avondpluim EC Midden:

Gemiddelde toch ook aardig warmer :-\

Allemachtig wat kan zo'n pluim snel omslaan. Nachtvorst zeker, maar overdag...???

Mrkos

Wat een domper zeg :( Had echt goede hoop, omdat de kaarten keer op keer goed waren, maar kijk nu... Dat zegt dus blijkbaar ook niet... Baal echt :(

gilleeesss

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 13 jan 2017 - 22:01
Niets aan de hand, oper warm gemiddelde gewoon winter

Hij is toch wel een pak warmer geworden, niet?

zwoof

Kijk naar het nummer van mijn vorige post 666 en de datum van vandaag,  Vrijdag de 13e... Kan geen toeval zijn toch?  :o
Morgen is alles beter (hoop ik)  ;)

cekstuffertz

Citaat van: gilleeesss op vr 13 jan 2017 - 22:19
Hij is toch wel een pak warmer geworden, niet?

Vergelijk zelf maar:

Heb ook eventjes de 2 gemiddelden naast elkaar gezet. Zwart is 0z en rood is 12z. Verschillen vallen wel mee, lijkt extreem door oper. en control die allebei warm zijn.

Vigo


ron12

Moet houden na een kleine hapering stijgt die weer verder  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

zwoof

Citaat van: Arend op vr 13 jan 2017 - 21:53
Volgende week erg koud in Twente zoals het er nu uitziet, maar ik kijk dan ook niet verder dan 5 dagen, zouden meer mensen moeten doen. :) Hieronder de 12z pluim van Twente. Kortom volop winter.  ;)

Klopt, voor hier zijn de vooruitzichten nog wel goed met 2 tot 4 ijsdagen.   :)

jeffrey83

Verwacht niet dat het in. Zeeland überhaupt gaat vriezen!  Maar goed :)  de voorpret was in ieder geval leuk en het was weer even ouderwets gezellig op het forum :)

hesselsjoerd

Oh oh oh ik baal echt hard, wilde echt weer eens een ijsvloertje hebben.. Heeft iemand troostende woorden  :'(

Energizer85

Gewoon ff de volgende run afwachten... 1 keer zachter is niet erg... als t morgen weer gebeurd is t andere koek

cekstuffertz

Citaat van: Energizer85 op vr 13 jan 2017 - 23:08
Gewoon ff de volgende run afwachten... 1 keer zachter is niet erg... als t morgen weer gebeurd is t andere koek

Inderdaad, GFS 12Z Parallel laat alweer vorst zien tot het einde van de run. GFS 18Z ongeveer hetzelfde als 12z in het begin.

Marcellang

Citaat van: zwoof op vr 13 jan 2017 - 22:39
Klopt, voor hier zijn de vooruitzichten nog wel goed met 2 tot 4 ijsdagen.   :)
Als de pluim morgen nog maar 2 ijsdagen geef dan ga ik van de zomer ijs verkopen  ;D :P
Oh ik zie nu al de post van verschillende mensen op Fbook van zie je nou wel  hahaha
Ik zie het heel simpel; een gedeelte van de koude berekeningen kiezen nu de warmere oplossingen.
Dit kan idd zo maar weer omdraaien  ;)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

lans

Gister net nieuwe schaatsen gekocht dus die pluim moet maar weer kouder worden. Komt goed!
achterhoek

hesselsjoerd

Gfs 18 gaat wel goed wel wat dagen uitstel

Bacci

Morgenavond kan spannend worden met (felle) buien die over het land trekken en temperaturen dichtbij het vriespunt.
Hirlam berekent nu vooral voor de zuidelijke provincies rond middernacht sneeuw accumulaties van enkele cm's.
Wel jammer dat de temperatuur zondag overdag weer boven nul komt.
Het zou natuurlijk zomaar kunnen zijn dat er hier en daar wel een sneeuwdek gevormd kan worden en met alle geluk zo de (al dan niet tijdelijke) vorstperiode in te gaan. Maarja dan moet je wel erg veel geluk hebben.

Dit is wat de Guidance van het KNMI zegt:

Neerslag:


Enkele winterse buien, vannacht met name in het zuidwesten, overdag geleidelijk ook weer verder op andere plaatsen. Bij de trog zijn de buien geclusterd. Ondanks dat de onstabiliteitsdiepte kleiner wordt gaan de buien in de avond en de nacht naar zondag gewoon nog geruime tijd door. Doordat er minder wind staat koelt het boven land wat verder af dan deze nacht, hierdoor zullen de buien die er nog voorkomen vooral dieper landinwaarts gepaard gaan van met droge sneeuw. Vooral bij de geclusterde buien rondom de trog is er een kleine kans op onweer, daarna neemt die kans snel af omdat de Cb-toppen omlaag gaan. Bij de warmtefrontafloper op de Noordzee regen. In de avond kan dit neerslaggebied over het westen en zuidwesten van ons land komen te liggen, mogelijk kan de neerslag hier overgaan in (natte) sneeuw.

Unknown-user1778


Joep


Powered by EzPortal