Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 3

Topic gezien door 181615 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 10 jan 2017 - 08:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

winter

Citaat van: sneeuw040 op vr 13 jan 2017 - 18:14
Zware sneeuwval eindhoven het word weer (tijdelijk) wit

LOL helmond gwn regen met natte sneeuw zwaaaaaar tegenvallend :(

hhahaha laat maar ook hier zware sneeuwval nu :)

zwoof

Citaat van: Mrkos op vr 13 jan 2017 - 18:08
Gadverdamme zeg, wat zou dit zonde zijn als dit op niks uitloopt... Dagenlang zulke mooie kaarten en dan is het BIJNA zover, krijgen we dit geouwehoer weer :S

Het zou jammer zijn, maar laat je niet van de wijs brengen door de eerste de beste Oper die niet doet wat wij met z'n allen willen.
Opers zwabberen wel vaker. Gewoon ff naar totale pluim kijken. En vanavond kijken wat EC berekent.

TMCThomas

Matige sneeuwval hier nu. Auto's krijgen al weer een kleurtje! de weg wil nog niet zo lukken, de rest is eigenlijk nog wit :P
EDIT: Ook de sneeuw op de straat word weer omgetoverd van drab tot sneeuw.

yookin

Citaat van: zwoof op vr 13 jan 2017 - 18:19
Het zou jammer zijn, maar laat je niet van de wijs brengen door de eerste de beste Oper die niet doet wat wij met z'n allen willen.
Opers zwabberen wel vaker. Gewoon ff naar totale pluim kijken. En vanavond kijken wat EC berekent.

Daar heb je wel een punt zwoof.. ook als het wel doorging waren er berekeningen die minder fijn uitvielen...

Stavoren

Erik V

Ik word niet vrolijk van alle forums en tweets..... Uitstel - afstel...

Civiccoupe

Oww nee... piet Paulusma gaat toch geen gelijk krijgen?????

Marcellang

Citaat van: Civiccoupe op vr 13 jan 2017 - 18:28
Oww nee... piet Paulusma gaat toch geen gelijk krijgen?????
Idd geen gelijk krijgen  :o :P
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

gilleeesss

Vele modellen berekenen toch dat hoog iets zuidelijker en zuidelijker.. voorlopig zou ik nog niet panikeren, maar het mag niet zo blijven evolueren.

Nog altijd ijsdagen volgende week als je gemiddelden bekijkt hoor, mss uiterste westen lichtjes positief. Even EC afwachten en pluimen

Edit: stukje GFS 12z pluim voor Brussel

zwoof

Citaat van: Civiccoupe op vr 13 jan 2017 - 18:28
Oww nee... piet Paulusma gaat toch geen gelijk krijgen?????


Haha! En dan wel als enige. Wordt ie gelijk gepromoveerd tot hoofdpiet onder de weerpieten.  ;D

Hier ook weer sneeuw inmiddels  8)

lans

Jongens waar hebben we het over? Het valt allemaal wel mee hoor, we gaan gewoon de winter in.
achterhoek

Remy

Hier gewoon nog wit en twee graden onder nul met weer een sneeuwbui.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Joep

De weer modellen suggereren in de afgelopen dagen meer en meer dat de koudegolf  niet zo streng zal zijn als gedacht.
Oorzaak van deze onzekere weer ontwikkeling is de positie van hetblokkerende hoog dat vanaf maandag ons diepvrieskou zou brengen. Het was een paar dagen geleden nog grotendeels boven Scandinavië verwacht waardoor er zeer koude Russische Vorst met een oosten wind wordt meegevoerd. Intussen is de verwachtingen dat het hoog midden van volgende week niet meer ligt met zijn kern over Scandinavië, maar over de Baltische Zee en de Duitse Bocht. Sommige weermodellen berekenen zelfs boven het noorden of zelfs het midden van Duitsland.
Het resultaat: In plaats van ijzige vorst lucht uit het oosten alleen stralingsvorst en nauwelijks wind. We blijven de modellen volgen.

wetteronline

gilleeesss

Citaat van: lans op vr 13 jan 2017 - 18:36
Jongens waar hebben we het over? Het valt allemaal wel mee hoor, we gaan gewoon de winter in.

Idd gewoon nog tot de 23ste voor Brussel ijsdagen :P maar de drukverdelingen zijn gewoon iets minder mooi dan ze waren een paar dagen geleden denkik. Maar de kou komt voorlopig wel nog mooi tot bij de benelux

Edit: zie postje hierboven.

zwoof

Citaat van: lans op vr 13 jan 2017 - 18:36
Jongens waar hebben we het over? Het valt allemaal wel mee hoor, we gaan gewoon de winter in.

Valt inderdaad best mee, de rest van de leden is 'gewoon' kouder. Zeker nog geen afstel.  :)

Bacci

Stralingsvorst met nauwelijks wind? dat is toch ideaal voor ijsvorming?

gilleeesss

Citaat van: Bacci op vr 13 jan 2017 - 18:49
Stralingsvorst met nauwelijks wind? dat is toch ideaal voor ijsvorming?

Transportkou zou ook wel nog eens leuk zijn, zo echt van die -15°C in sommige delen van het land :D maarja goed, als het maar kouder wordt :P Ik mag mijn eisen niet te hoog meer stellen. Ook qua sneeuw hier in het westen, ik heb vlokken gezien en is 2x tot een sneeuwdekJE gekomen voor een uur ofzo 'beter dan niets' :P

Armand

Voor Zuidoost ziet het er allemaal best goed uit, vanaf maandag de vorst in en dan waarschijnlijk tot en met het volgend weekend:


Valt me op dat wéér dat paarse lid afwijkt van de rest. Zou dat misschien het Piet Paulusma lid zijn ;D?

winter

Citaat van: Armand op vr 13 jan 2017 - 18:53
Voor Zuidoost ziet het er allemaal best goed uit, vanaf maandag de vorst in en dan waarschijnlijk tot en met het volgend weekend:
Valt me op dat wéér dat paarse lid afwijkt van de rest. Zou dat misschien het Piet Paulusma lid zijn ;D?

Daarnaast op korte termijn wel weer kouder geworden en op midden lange termijn!
Een hele goede WINTERSE RUN met ruim 8 vorstdagen in NL mogelijk (ten oosten van de lijn utrecht-tilburg grootste kans)

Mrkos

Kun je van Noord oost ook posten aub?

Armand

Citaat van: Mrkos op vr 13 jan 2017 - 18:58
Kun je van Noord oost ook posten aub?

Voor Noord liggen de temperaturen gemiddeld rond of boven 0 volgende week, maar ik denk dat GFS hier een fout maakt en de Noordzee te veel invloed laat uitoefenen. Denk dat regio Noord beter de pluim van EC kan volgen.

Nu de as/kern in de buurt ligt is wel de wind een belangrijke factor. Komt deze in het Noorden vanaf zee, dan kan het inderdaad wel eens vies tegenvallen met temperaturen boven 0. Er is nog niks beslist, maar de grootste kans op ijsdagen en schaatsweer ligt in het binnenland.

Powered by EzPortal