Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 3

Topic gezien door 181630 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 10 jan 2017 - 08:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Lucas

Aanhoudende sneeuwval

zwoof

Citaat van: ron12 op vr 13 jan 2017 - 14:16
Een lied over schaatsen ,   Hij blijft leuk 8)


Haha inderdaad! Maar wat was Finkers daar nog jong  ;D

Hier nog het sneeuwdekplaatje van vanmorgen 08:00 uur. Hier is al wel veel weg gedooid, maar het is nog steeds een witte wereld. Nieuwe rondes nieuwe prijzen zullen we maar zeggen.  8)

Edit:
[img ] KNIP [ /img] Oeps, :-[ ik zie net dat Bacci het sneeuwdekkaartje al geplaatst had. Komt doordat je sommige dingen niet ziet staan als je niet ingelogd bent. 

Joep


TMCThomas

Citaat van: Joep op vr 13 jan 2017 - 16:57
Sneeuwkaartje voor vanavond
Gaat het hier in het midden/oosten denk je ook over in regen of blijft hier sneeuw?

Lucas

Citaat van: TMCThomas op vr 13 jan 2017 - 16:59
Gaat het hier in het midden/oosten denk je ook over in regen of blijft hier sneeuw?

Deze buienlijn markeert warmere lucht op hoogte. Uiteindelijk vanavond laat vrijwel overal regen. Kleine kans op aanhoudend sneeuw voor zuid limburg en twente. Vannacht dalen de temperaturen op hoogte weer. De late nacht/vroege ochtend kan weer interessant zijn
Aanhoudende sneeuwval

Gerard1995

Citaat van: TMCThomas op vr 13 jan 2017 - 16:59
Gaat het hier in het midden/oosten denk je ook over in regen of blijft hier sneeuw?

Waarschijnlijk is het in een groot stuk, sneeuw-regen(kletsnatte sneeuw)- en later in de nacht weer meer transformatie naar gewone sneeuw.... Dit houd ik mezelf maar gewoon voor maar er mag best een aangename verrassing in de maak komen van mij ;D

ah, Lucas was me voor met precies etzelfde:)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

PatrickM

GFS12z is warm. Hoog positioneert zich niet goed, ik zie EC vanavond ook wel met warme kaarten komen..

TMCThomas

Citaat van: Gerard1995 op vr 13 jan 2017 - 17:05
Waarschijnlijk is het in een groot stuk, sneeuw-regen(kletsnatte sneeuw)- en later in de nacht weer meer transformatie naar gewone sneeuw.... Dit houd ik mezelf maar gewoon voor maar er mag best een aangename verrassing in de maak komen van mij ;D

ah, Lucas was me voor met precies etzelfde:)
Citaat van: Lucas op vr 13 jan 2017 - 17:05
Deze buienlijn markeert warmere lucht op hoogte. Uiteindelijk vanavond laat vrijwel overal regen. Kleine kans op aanhoudend sneeuw voor zuid limburg en twente. Vannacht dalen de temperaturen op hoogte weer. De late nacht/vroege ochtend kan weer interessant zijn
Bedankt beide!  :)

gilleeesss

Citaat van: PatrickM op vr 13 jan 2017 - 17:07
GFS12z is warm. Hoog positioneert zich niet goed, ik zie EC vanavond ook wel met warme kaarten komen..

Hoog gaat idd beetje zuidelijker gaan liggen.. Het zal toch niet waar zijn....hee...??

PatrickM

Citaat van: gilleeesss op vr 13 jan 2017 - 17:16
Hoog gaat idd beetje zuidelijker gaan liggen.. Het zal toch niet waar zijn....hee...??

Hoop van niet. Op iets langere termijn wel oostelijke stroming. Maarja, van uitstel komt..... :-[

winter

Wederom een goede run van GFS, Ja hoog zit niet boven Scandi maar kijk eens naar het slot op de oceaan :)

Jeroen22

Nieuwegein meld nu onverwachts zware natte sneeuwval met grote vlokken  ;D

Oele


winter

Eerst paar flinke vorstdagen aankomend week. Hopelijk dan overal al een boel ijs. Daarna noorder stroming met sneeuwbuien en enorme koude bovenluchten?
Als ijs dik genoeg is voordat Noord-stroming opgang komt, heb je gewoon strenge vorst in de nachten.

Stephanie

Hier sneeuwt het weer flink. Auto's en straten worden weer wit.

Global warming

De strenge winter van volgende week gaat toch niet door?

Ik las dit op een ander forum..waar of niet waar?

De kou is voor het noordwesten in de uitvoer van verschillende modellen alweer verdwenen. Een keertje autoruitenvorst en dan is het wel weer gedaan. Het ultieme zuidoosten in de vorm van Maastricht, daar wil het waarschijnlijk nog wel wat worden. Hier kunnen de meeuwen misschien nog even over de ijsbaan lopen zonder doorzakken.
Een wintertje in een ijskoud glas water lijkt het te gaan worden. Alleen ECMWF komt nog een beetje op het juiste spoor.
De hogedrukas komt te zuidelijk, de kernen te westelijk en eigenlijk wordt het dan een herhaling van wat we eerder hebben gehad: tot stilstand gekomen - niet zo koude - lucht die wat verder afkoelt onder een hogedrukas, die even stand houdt en dan zuidoostwaarts wegtrekt.

Mdelaat97

GEM en UKMO beide slecht?? Iemand die dit kan bevestigen?

Mrkos

Gadverdamme zeg, wat zou dit zonde zijn als dit op niks uitloopt... Dagenlang zulke mooie kaarten en dan is het BIJNA zover, krijgen we dit geouwehoer weer :S

Gerard1995

Verrassing ::) kijk 10 minuten niet naar buiten en voila ineens weer een vers nieuw sneeuwtapijtje buiten, echte ouderwetse zakdoeken die naar beneden vallen :P

En trouwens, die 2 modellen kijk ik nooit zo naar.. als GFS en EC maar standvastig blijven:)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

sneeuw040

Zware sneeuwval eindhoven het word weer (tijdelijk) wit

Powered by EzPortal