Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 3

Topic gezien door 181595 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 10 jan 2017 - 08:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

ron12

Een lied over schaatsen
Hij blijft leuk 8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Lothiriel

en het begint weer te sneeuwen yay  :)
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

TimK21

Challenge accepted!

Bacci

Hier nog even sneeuwdek kaartje (sneeuwdek van vanochtend)

ron12

Citaat van: TimK21 op vr 13 jan 2017 - 14:25
Wat zie ik nou, regen vanavond?
Lichte regen, noorden kans op onweer, her en der wat sneeuw, niet veel. en een graad of 4 vanavond :'( Daar moeten we het mee doen voorlopig
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Bacci

KNMI:

Neerslag:

Vanavond op de occlusie regen, landinwaarts (natte) sneeuw. Kan tijdelijk opnieuw accumuleren. We zien in de occlusie het FZL oplopen naar 2000 vt en valt er daarna enige tijd regen. Na passage daalt FZL geleidelijk weer naar ca 1000 vt en neemt de kans in de nacht op winterse buien weer toe. Morgen heeft alle neerslag een winters karakter met kleine kans op onweer.

gilleeesss

Sneeuw blijft liggen op de droogste en koudste plaatsen. Maar ze praten dat het in het westen weer zal overgaan in regen

Bacci

Zag net dit op weer be

Van 13/01 10u tot 14/01 20u :  Deze namiddag bereikt een nieuwe storing ons land via het westen. Deze storing wordt nadien gevolgd door winterse buien. De neerslag valt onder de vorm van regen in Laag- en Midden-België en onder de vorm van sneeuw in Hoog-België. De buien vannacht gaan ook in Laag- en Midden-België over in smeltende sneeuw of sneeuw. Voor de komende 48 uur is in Hoog-België een accumulatie mogelijk van een halve meter.


Halve meter!!!! :o :o Code ROOD!

TMCThomas

Dooi of geen dooi deze sneeuw voorraad houd het wel ff uit denk ik.  ;)

Citaat van: Bacci op vr 13 jan 2017 - 15:11

Halve meter!!!! :o :o Code ROOD!
Halve meter?! dat is niet niks! Weet iemand toevallig of er enige kans is dat wij ook nog wat meepikken?

Posts samen gevoegd.

Død Snø



Hier ook in Wageningen blijft de sneeuwdek grootendeels liggen. Dit heb ik echt niet verwacht en nu begint de temperatuur weer te dalen

Gelieve geen plaatjes quoten.

vossejongk

Citaat van: ron12 op vr 13 jan 2017 - 13:43
Ondertussen in Duitsland, vos door ijs gezakt bevroren, later als ijsblok eruit gezaagd,bizar :o 

brrr nachtmerries hierdoor :P

Gerard1995

komen toch weer wat intensievere buien aan, hoop op wat wittigheid maar het kan dus net zo goed regen zijn, afwachten... iig blijft die sneeuw die gevallen is verrassend goed liggen ondanks de dooi 8) 8)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Erik V

Offtopic:maar dit is momenteel het beeld in en om Rotterdam. Springtij samen met harde west-noordwester wind.
#Hoogwater De situatie op de Maasboulevard in Vlaardingen: pic.twitter.com/4lnYs45sqI

https://twitter.com/mediatvnl/status/819921281617371136


Vigo

Stevige regen bui, met wat natte flatsen

boucheron

Citaat van: Erik V op vr 13 jan 2017 - 16:04
Offtopic:maar dit is momenteel het beeld in en om Rotterdam. Springtij samen met harde west-noordwester wind.
#Hoogwater De situatie op de Maasboulevard in Vlaardingen: pic.twitter.com/4lnYs45sqI

https://twitter.com/mediatvnl/status/819921281617371136

wat leuk das mijn stad bij de chinees op de hoek,,, is heel vaak natte voetjes daar

pietjelol

natte sneeuw op dit moment met regen er tussen.

Jenkie


sneeuw040

Ik lees overal dat dit neerslaggebied veel sneeuw gaat geven dadelijk in het binnenland. Ben benieuwd

gilleeesss

Nog altijd geen laagje sneeuw, en de neerslag is ons voorbij.. Hopelijk straks nog een paar buitjes van sneeuw.. maarja ik verwacht dat we groen de koude in gaan hier in zuid west vl

Gerard1995

Citaat van: sneeuw040 op vr 13 jan 2017 - 16:32
Ik lees overal dat dit neerslaggebied veel sneeuw gaat geven dadelijk in het binnenland. Ben benieuwd

et begint iig weer goed af te koelen in het binneland, nu hopen dat de bovelucht net niet warm genoeg wordt, anders wordt et prut, maar goed altijd leuk om te weten dat er nog vele kansen volgen ::) ::) ::)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Powered by EzPortal