Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 3

Topic gezien door 181651 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 10 jan 2017 - 08:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

zwoof

Citaat van: Akito op vr 13 jan 2017 - 09:06
Korte broek kan aan in Den Haag  :P

Met die windsnelheid en bij behoorde 2meter en gevoelstemperaturen, zou ik maar een lange broek aan doen.  ;)



Oper EC is wat minder extreem dan gisteren overigens, maar dat had ik wel verwacht.  -19 was wel bizar. Straks maar weer kijken naar de totaalpluim.

Lucas

EC lijkt aan het einde van de periode over te gaan van een oost naar een noord stroming. Depressies blijven uit de buurt. Hoge druk vanaf Ierland...Scherpste kou gaat er dan vanaf; maar mogelijk wel sneeuw.
Aanhoudende sneeuwval

ijzel


MrBouwny

Putten meld nu opnieuw sneeuw :)
Blijft een prachtig gezicht

Tyshane

Wat een prachtige situatie was dat weer gisteren en vannacht. Heb hier tussen epe en heerde best wat sneeuw gehad en een mooi gesloten dek. Prachtig om al die sneeuw weer te zien, zeker vannacht om het te zien vallen. Als een kind zo blij. Veel mensen klagen, maar hier op het forum vind je dan de mensen die begrijpen waarom je als een kind zo blij bent en haast niet kan slapen met sneeuwverwachtingen, lol! :)

Winter 2017 begint goed qua winter, vorige week hadden we al een sneeuwprikje als voorafje, vannacht een tussengerecht en komende week misschien een mooi hoofdgerecht met eerst sneeuw en dan een flinke week flinke vorst. Zou toch gaaf zijn! Allemaal weer blij en wie weet waar het toe zal lijden. De eerste elfstedenliefhebbers begonnen al te prevelen, zal het goan... :)

Oh en weer ouderwets druk en gezellig op het forum, top! Ik kan helaas niet zo goed meer typen, dus lees vaker dan dat ik type. ;)

GeneralDuke

In Nijmegen ligt iets van 3-4 cm papperige sneeuw. Vanuit de trein richting Arnhem (warempel, die rijdt! ;D) zie ik veel besneeuwde weilanden, ik gok ook zo'n 4 cm.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Maxim

hier (noord Belgie, Brecht) al 45 minuten stevige sneeuwval met grote vlokken! Belgisch en Nederlands limburg zullen ook sneeuw te verduren krijgen. De straten zijn opnieuw volledig onder het witte goud ;D


GeneralDuke

Ten westen van Arnhem (zuidkant van de Veluwe) ligt aanzienlijk meer, 5-10 cm, en nu sneeuwt het goed door in Ede.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

F.Fredje

In Nuenen is het de afgelopen 17 uur vooral erg nat geweest; de tuin staat vol water.
De paar sneeuwvlokken die zijn gevallen zijn al weer langzaam van de auto's en het hoge gras aan het verdwijnen.
Nu af en toe wat korrelhagel afgewisseld met regen.

Straatje96

Hier in Wageningen nu zwaree sneeuwval maar blijft niet echt liggen. Toch ligt er wel nog zo'n 7 cm sneeuw schat ik. We hebben het hier goed te verduren gehad vannacht. Ben benieuwd naar de komende dagen!

Unknown-user1778

Citaat van: dennis089 op vr 13 jan 2017 - 00:59
niet om te klagen maar een gedurfde voorspelling. die kanteling over limburg (zie huidig sat op mainpage van MS. storm archive. die gaat neggatief uitpakken. ik gok op 0 - 0,5 cm.

Ik had gelijk! Koning winter haat limburg

Edwin

Wel jammer dat die 5/6 centimeter aan het wegdooien is. Vet zonde
Never Stop Exploring

Popov

Dat was het dan weer even.
Maar ik zie op de Noordzee een aantal actieve zones aankomen vanaf Engeland en Noorwegen die er hoopvol uit zien! En hebben jullie gezien wat er in die noordwestelijke stroming nog meer hangt?

zwoof

Citaat van: Tyshane op vr 13 jan 2017 - 09:25
Wat een prachtige situatie was dat weer gisteren en vannacht. Heb hier tussen epe en heerde best wat sneeuw gehad en een mooi gesloten dek. Prachtig om al die sneeuw weer te zien, zeker vannacht om het te zien vallen. Als een kind zo blij. Veel mensen klagen, maar hier op het forum vind je dan de mensen die begrijpen waarom je als een kind zo blij bent en haast niet kan slapen met sneeuwverwachtingen, lol! :)

Winter 2017 begint goed qua winter, vorige week hadden we al een sneeuwprikje als voorafje, vannacht een tussengerecht en komende week misschien een mooi hoofdgerecht met eerst sneeuw en dan een flinke week flinke vorst. Zou toch gaaf zijn! Allemaal weer blij en wie weet waar het toe zal lijden. De eerste elfstedenliefhebbers begonnen al te prevelen, zal het goan... :)

Oh en weer ouderwets druk en gezellig op het forum, top! Ik kan helaas niet zo goed meer typen, dus lees vaker dan dat ik type. ;)

Idd het was weer ouderwets druk.  Hopen dat het zo blijft tot ver in maart  8)

Edwin

Beter daalt die temperatuur weer als het straks gaat sneeuwen :)
Never Stop Exploring

zwoof

Ochtendpluim EC midden:



Toch iets warmer ...

Zuidoost en oost iets beter:


sneeuw040

Zware sneewbui eindhoven blijft steeds meer liggen

Danny

Citaat van: zwoof op vr 13 jan 2017 - 10:10
Ochtendpluim EC midden:

Toch iets warmer ...

Zuidoost en oost iets beter:


Er zijn zeker een aantal leden bijgekomen de afgelopen dagen die de winter nauwelijks zien zitten aankomende week (flitswinter deel 5.....). Dat haalt het gemiddelde flink omhoog. Voorlopig lijken mij deze leden voorbarig. Oper, Control en ook modellen als GFS gaan voor minimaal tot zaterdag winter. Daarbij hebben de modellen ook altijd moeite met de juiste minimum temperaturen bij droog, helder en windstil weer zoals het komende week gaat worden. Zeker in combinatie met een sneeuwdek zijn zeer koude nachten absoluut mogelijk en mag dat, ondanks zulke pluimen niet worden onderschat en uitgesloten.

De pluim op lange termijn biedt ook hoop op een voortzetting van de winter na het weekend van 21-22 januari en mogelijk een verscherping van de kou. 

Joep


Powered by EzPortal