Winterdiscussietopic 2016/2017 deel 3

Topic gezien door 181622 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, di 10 jan 2017 - 08:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Arend

Citaat van: zwoof op vr 13 jan 2017 - 00:41
Gaat hier toch best door. 3 cm wel nu  8)

Wat denk je Zwoof, zouden we morgen nog genoeg "bouwmateriaal" hebben om een sneeuwpop te kunnen maken?  :D
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Marcellang

Citaat van: zwoof op vr 13 jan 2017 - 00:41
Gaat hier toch best door. 3 cm wel nu  8)
Nice , gaat als een blinde he 8) temp nog maar net boven 0.

Ik was eerst met een pomp bezig water weg te pompen, die ging kapot  :o
Daarna maar met een sneeuwschep het water naar de sloot duwen ,dat ging aardig, maar dat lukte op een gegeven moment
niet meer omdat alles aan elkaar klonterde(sneeuw met water) hahaha
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Oxize

Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Govert


Johannes96


TMCThomas

Hoop alleen wel dat de tempratuur morgenvroeg (En vanacht) nog een tijdje rond (en natuurlijk het lieft onder) nul blijft, iemand die daar informatie over heeft?

Johannes96

Citaat van: Oxize op vr 13 jan 2017 - 00:48
Flinke sneeuwval in Twente nu.

Daar komt nog wat heel wat bij  :P Hier iets minder als daar nu.

Thunderfreak

Citaat van: Johannes96 op vr 13 jan 2017 - 00:53
3.1c alweer in Zeeland.  :o

Ja overal zal de temp weer spijtig op gaan lopen later.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Unknown-user1778

niet om te klagen maar een gedurfde voorspelling. die kanteling over limburg (zie huidig sat op mainpage van MS. storm archive. die gaat neggatief uitpakken. ik gok op 0 - 0,5 cm.

bisoutje

half uur geleden nog regen in Nijmegen en nu lijkt de pleuris wel uitgebroken met enorm dikke sneeuwval :P

zwoof

Citaat van: Marcellang op vr 13 jan 2017 - 00:45
Nice , gaat als een blinde he 8) temp nog maar net boven 0.

Ik was eerst met een pomp bezig water weg te pompen, die ging kapot  :o
Daarna maar met een sneeuwschep het water naar de sloot duwen ,dat ging aardig, maar dat lukte op een gegeven moment
niet meer omdat alles aan elkaar klonterde(sneeuw met water) hahaha

Haha! Hier de actuele situatie in Rijssen. Mooi gezicht  ::)



Citaat van: Arend op vr 13 jan 2017 - 00:44
Wat denk je Zwoof, zouden we morgen nog genoeg "bouwmateriaal" hebben om een sneeuwpop te kunnen maken?  :D

Denk het wel, alleen jammer dat het morgen dooit  ;D



Thunderfreak

Van 3bft naar 8bft in een seconde.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

dondertje127

Hier in een uur tijd 6 cm bij gevallen. Er ligt nu 8! centimeter sneeuw!

Inderdaad jammer dat het nog boven 0 blijft komende dagen. Ik hoop dat er nog een pak bij valt uiteraard komende dagen, zodat we nog een deel van 12 en 13 januari erbij opgeteld toch een hele witte volgende week tegemoet kunnen zien.

lans

Op de auto daken tikken we al bijna de 10cm aan.

Offtopic: als ik een foto wil plaatsen krijg ik de melding dat ik geen nieuw topic mag starten.
achterhoek

frankaloe

hier in Beek en donk gaat de sneeuw nu in drogere vorm vallen, na hele avond regen..temp is 0.7 grc
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

TMCThomas

Het kan dus toch: Vorst op een officieel KNMI weerstation  ;)

zwoof

Hier zwelt het ook aan als een gek.  Pak wordt steeds dikker 4 -5 cm nu?  ik durf het niet te zeggen.  Je zou bijna zin krijgen om naar buiten te gaan om een joekel van een pop te maken.   ;D

darkshadow

Hier in Den Bosch ook helemaal wit en aardig laagje inmiddels. De A59 waar ik net overheen moest ligt ook gewoon helemaal dicht en harder dan 30/40 kmph gaat gewoon niet meer.

dondertje127

Even twee foto's uit de achtertuin hier in Velp, huidig beeld.

De verticale strepen die je op de foto's ziet is geen lichtinval of een malfunction van de camera, het is sneeuwval.

Zal nog eenmaal eens de stand opmeten.

vossejongk

Citaat van: lans op vr 13 jan 2017 - 01:08
Op de auto daken tikken we al bijna de 10cm aan.

Offtopic: als ik een foto wil plaatsen krijg ik de melding dat ik geen nieuw topic mag starten.

Gok dat ie te groot is. Open ze ff in paint en maak ze kleiner, 1/3e van beeldscherm zou ruim binnen de marge moeten vallen

Citaat van: dondertje127 op vr 13 jan 2017 - 01:18
Even twee foto's uit de achtertuin hier in Velp, huidig beeld.

De verticale strepen die je op de foto's ziet is geen lichtinval of een malfunction van de camera, het is sneeuwval.


He Dondertje, grappig hier hemelsbreed 15 km noordelijker ligt veel minder, zon 3-4 cm gok ik nu? Als ik buienradar kijk gaat die band met zwaardere neerslag ook precies over jou heen, dus je hebt wel de jackpot :P

Powered by EzPortal